Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CF express card Canon R5

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • CF express card Canon R5

    Op zoek naar een geheugenkaart type CF express voor in Canon R5
    Tot nu enkel SD kaart gebruikt maar volgende maand op reis en wil voor zekerheid backup tweede kaart gebruiken.
    Enkel voor foto's, niet filmen.

    Sandisk
    Prograde
    Sabrent
    Pergear

    Grote prijsverschillen.
    Sandisk 256GB = 300 euro
    Prograde 512GB = 200 euro
    Sabrent 512 GB = 330 euro
    Pergear 260GB = 200 euro

    Merk en type voorkeur ?
    Aanrader of te mijden ?​

    - Canon 40D | Canon EF-S 17-55mm F2.8 IS USM | Canon EF 50mm F 1.8 II | Canon 70-200 f4.0 IS USM L | Canon 100-400 IS USM L |Canon Speedlite 430 EX - Canon Powershot G7 -

  • #2
    ik mis hoodman

    Comment


    • #3
      Ik zweer bij Sandisk. Heeft mij in al die jaren niet 1 keer in de steek gelaten.
      Ik neem wel de snellere kaartjes en koop die bij een officieel verkooppunt zodat ik zeker geen namaak aan mijn been heb.

      Er zijn nog andere goede merken naar ik hoor. Maar daar kan ik niet over meepraten.

      Comment


      • #4
        Hier ook, zo lang al sinds er digitale camera's zijn gebruik ik Sandisk
        Nog nooit problemen gehad met een kaart, maar zoals aangehaald, koop bij een officieel verkooppunt.

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Gebruik normaal ook sd kaarten van Sandisk.
          Maar voor een cf kaart is Sandisk toch een pak duurder dan andere merken.

          Vandaar toch even kijken of iets anders ook goed is en dus beter betaalbaar.

          - Canon 40D | Canon EF-S 17-55mm F2.8 IS USM | Canon EF 50mm F 1.8 II | Canon 70-200 f4.0 IS USM L | Canon 100-400 IS USM L |Canon Speedlite 430 EX - Canon Powershot G7 -

          Comment


          • #6
            Mijn AgfaPhoto 256GB doet het al een paar jaar prima. Staat nu €208 bij Kamera express.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
              ik mis hoodman
              Ja, net als bvb Delkin - Lexar - Angelbird - Wise
              - Canon 40D | Canon EF-S 17-55mm F2.8 IS USM | Canon EF 50mm F 1.8 II | Canon 70-200 f4.0 IS USM L | Canon 100-400 IS USM L |Canon Speedlite 430 EX - Canon Powershot G7 -

              Comment


              • #8
                Bij mij zit er al meer dan 2 jaar een
                CFexpress UltimaPro X2 128GB 1700 MB/sec
                in (kostte toen ong € 180).
                Samen met een SD Lexar professional 128 GB 1167x.
                Nooit enig probleem gehad.

                Dat geeft meer dan 4000 cRAW opnamen per kaart (4342 volgens de zoeker).
                Het is mij nog nooit overgekomen dat ik die op 1 dag heb volgeschoten, ze gaan er dus nooit uit. Ik download de data via USB.

                PS: De Hoodman is hier te vinden (maar blijkbaar slechte reviews):

                https://www.kamera-express.be/hoodma...00-1400mb-s-ty

                Ik zie hier een Transcend 256GB voor minder dan €100


                Eerlijk gezegd heb ik in 20 jaar (en ik fotografeer veel) nog nooit één foto verloren op een kaartje, ongeacht de prijs.
                Last edited by palombian; 13 september 2023, 20:44.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                  Ik zweer bij Sandisk. Heeft mij in al die jaren niet 1 keer in de steek gelaten.
                  Ik neem wel de snellere kaartjes en koop die bij een officieel verkooppunt zodat ik zeker geen namaak aan mijn been heb.
                  Is bv Amazon een officieel verkooppunt ?

                  en hoe weet je of je brol hebt ?
                  bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                  Comment


                  • #10
                    Ik heb er geen enkel belang bij maar van dit kaartje is de prijs opmerkelijk gezakt. Is dit bij alle merken zo (of zal dat in de toekomst gebeuren) misschien toch eens wat verder research doen.

                    Transcend CFexpress 820 256GB kopen? Vergelijk de shops met de beste prijzen op Tweakers. Wacht je op een prijsdaling? Stel een alert in.


                    Je kan altijd het serienummer online checken, en Amazon neemt altijd alles terug zonder discussie. Als je wil frauderen kies je toch een prime merk zoals Sandisk ?

                    PS: Transcend heeft bij mij ook een iets minder betrouwbare klank, maar Lexar heb ik altijd prijs/kwaliteit zeer goed gevonden (is trouwens een stuk duurder).
                    Last edited by palombian; 14 september 2023, 09:18.

                    Comment


                    • #11
                      Volgens enkele review op Youtube zou Prograde niet slecht zijn.
                      Nu op Amazon:
                      - Prograde 256GB Goud: 156 euro
                      - Sandisk 256GB: 299 euro

                      Sandisk is dus bijna dubbele van prijs.
                      En beiden zouden zelfde read/write snelheid hebben.
                      - Canon 40D | Canon EF-S 17-55mm F2.8 IS USM | Canon EF 50mm F 1.8 II | Canon 70-200 f4.0 IS USM L | Canon 100-400 IS USM L |Canon Speedlite 430 EX - Canon Powershot G7 -

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht

                        Is bv Amazon een officieel verkooppunt ?

                        en hoe weet je of je brol hebt ?
                        Amazon is een platform en zelf ook verkoper. Voor de dingen die ze zelf aanbieden zou ik nog twijfelen. (ik koop ook spullen op Amazon).
                        Maar ze werken ook met derden en die zou ik dan weer niet vertrouwen.

                        Of je namaak krijgt is soms moeilijk te achterhalen.
                        Tegenwoordig is de verpakking van namaak zo goed gedaan dat je het niet kan onderscheiden van echt.
                        Maar vanbinnen zit de rommel natuurlijk en die kan je niet zien.

                        Ik zou dit artikel niet kopen bij dergelijke winkels.
                        Goed materiaal heeft zijn prijs.
                        Ik koop dit soort artikel dan ook bij shops zoals Cameranu.

                        Comment


                        • #13
                          Vroeger kocht ik ook veel geheugenkaartjes bij DATAIO maar ik heb de indruk dat hun assortiment nogal gekrompen is,
                          zou daar iets mee aan de hand zijn ?
                          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                          Comment


                          • #14
                            Twee jaar terug heb ik een Hoodman CF express 128 mb voor 110 euro gekocht bij Datajo. Maar ik denk dat je die nergens nog voor dat geld koopt. CF kaarten zijn misschien wel extreem snel maar ook extreem duur. Doorgaans heb je die snelle kaarten niet nodig ook niet voor video.

                            Comment


                            • #15
                              Doorgaans heb je die snelle kaarten niet nodig ook niet voor video.
                              Wil enkel zo een kaart als backup/2de kaart in Canon R5
                              - Canon 40D | Canon EF-S 17-55mm F2.8 IS USM | Canon EF 50mm F 1.8 II | Canon 70-200 f4.0 IS USM L | Canon 100-400 IS USM L |Canon Speedlite 430 EX - Canon Powershot G7 -

                              Comment

                              Working...
                              X