Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1 Compact Drive met 2 harddisks - goed idee?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 1 Compact Drive met 2 harddisks - goed idee?

    Dag allemaal,

    Ik ben eens aan het rondkijken naar een "bakje" om mijn CF kaarten in leeg te maken en voorlopig lijkt een Compact Drive PD70x het interessantste. Blijkbaar kan je hier heel gemakkelijk zelf een (notebook) harde schijf insteken. Opent dit een interessante mogelijkheid? Ik vind één enkel opslagmedium nl. nogal "vies" (ik weet uit persoonlijke ervaring dat harde schijven van notebooks kunnen crashen).
    Zou het lukken om één Compact drive te kopen met een harde schijf van 40GB plus een tweede (losse) schijf van 40GB en die samen te gebruiken?
    Dus met andere woorden: 's avonds CF kaartje naar de Compact Drive downloaden, harddisk eruit, andere harddisk erin, kaartje een tweede keer downloaden, CF kaartje formatteren.
    Zou dit lukken volgens jullie? Op die manier heb je voor de prijs van een harde schijf (90 euro) twee kopies. Veel goedkoper en lichter dan twee Compact Drives en goed voor de nachtrust
    Of zie ik iets totaal over het hoofd
    Bedankt voor alle ideeën, Kris.

  • #2
    Re: 1 Compact Drive met 2 harddisks - goed idee?

    Je hebt meer kans om de body te vernietigen als je hem elke keer open haalt, dan dat je gewoon je files kopieert ...
    Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
    Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

    Comment


    • #3
      Re: 1 Compact Drive met 2 harddisks - goed idee?

      Ik zou het zo ook niet doen. Het is simpel om je harde schijf te vervangen in de PD70x, maar het is natuurlijk niet gemaakt om dat dagelijks te doen.

      Als je echt een dubbele backup wilt, dan koop je beter twee PD70x'en of consoorten.
      Nikkon D7000 • Nikkor AF-S 35mm f1.8G • Nikkor 50mm f1.8D • Nikkor AF-S 18-70mm f3.5-4.5G • Sigma 70-200 F2.8 & converter 1.4x • SB-600
      Website: http://www.matthieucalu.be - vernieuwd!

      Comment


      • #4
        Re: 1 Compact Drive met 2 harddisks - goed idee?

        1 Compact Drive met 2 harddisks
        Nu dacht ik dat er weer ne nieuwe was... En zelfs ene met MIRROR-Raid.

        Wie weet, voor de ontwikkelaars: een storage device met 2hdd's in mirror of stripe voor speed... wie weet komen er RAID5 of ADG systemen hier.(dan word het bakske wel groot ) .

        Koop nog een bakske bij, ev iets met mp3 of zo./.. kan je daar ook nog van genieten, en heb je toch nog een 2e backup.
        Zo doe ik het toch.
        -=- Light is the key...

        Comment


        • #5
          Re: 1 Compact Drive met 2 harddisks - goed idee?

          Oorspronkelijk geplaatst door de.lesse.be
          Koop nog een bakske bij, ev iets met mp3 of zo./.. kan je daar ook nog van genieten, en heb je toch nog een 2e backup.
          Zo doe ik het toch.
          Tja, dat zal er dan misschien van moeten komen (wie heeft er ooit gezegd dat digitaal goedkoper is dan analoog ). Alhoewel ik het waarschijnlijk wel op een deal kan gooien met een vriend - zolang we niet tegelijk op reis gaan kunnen we elkaars bakje lenen. Misschien is dit ook iets waar BD-ers onderling goeie afspraken kunnen maken? Tenslotte heb je die dingen maar af en toe nodig.
          Bedankt iedereen voor de info, Kris.

          Comment


          • #6
            Re: 1 Compact Drive met 2 harddisks - goed idee?

            Persoonlijk zou ik liever 2 tanks kopen. De aansluitingen van de schijf zijn erg kwetsbaar, bovendien sluit je de kans op storingen door een kapotte tank verder uit.
            Groeten,

            Albert Jan

            Website AJH
            lidnummer: BD0371NL

            Comment


            • #7
              Re: 1 Compact Drive met 2 harddisks - goed idee?

              Oorspronkelijk geplaatst door krisd
              Tja, (wie heeft er ooit gezegd dat digitaal goedkoper is dan analoog ).
              degene die dit zei was dan toch serieus zat denk ik.

              Comment


              • #8
                Re: 1 Compact Drive met 2 harddisks - goed idee?

                Oorspronkelijk geplaatst door krisd
                Tja, dat zal er dan misschien van moeten komen (wie heeft er ooit gezegd dat digitaal goedkoper is dan analoog ). Alhoewel ik het waarschijnlijk wel op een deal kan gooien met een vriend - zolang we niet tegelijk op reis gaan kunnen we elkaars bakje lenen. Misschien is dit ook iets waar BD-ers onderling goeie afspraken kunnen maken? Tenslotte heb je die dingen maar af en toe nodig.
                Bedankt iedereen voor de info, Kris.
                ge weet me te vinden hé Kris

                als ge al mijn madam meekrijgt op verlof, dan komt het niet meer op een x-driveke meer of minder

                Comment

                Working...
                X