Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

XDrive redden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • XDrive redden

    Een vriend van mij heeft mijn XDrive meegenomen op vakantie. (Vosonic VP3310)

    Op een bepaald ogenblik was hij een kaartje aan het ontladen toen de batterij plat ging.

    Nadat hij de batterij terug volledig opgeladen had wou hij het toestel terug opstarten, maar dit lukt(e) niet meer. De HD draait nog wel (maakt geluid) en de blauwe LED gaat aan, maar er is niets meer te zien op het display.
    Ook als hij het toestel verbindt (USB) met de computer kan hij niet meer via de pc aan de HD.

    Ik heb een mail gestuurd naar vosonic met de vraag of zij soms wisten wat er aan de hand was, maar ze stuurden gewoon terug dat ik hem moest binnen doen bij de verkoper. Probleem is dat mijn garantie verlopen is.

    Mijn vriend zou heel graag zijn foto's recupereren en ik zou ook heel graag mijn toestel recupereren.

    Wat kan ik doen...
    Football Manager België

  • #2
    Re: XDrive redden

    hello,
    is er geen RESET knop op de zijkant?
    Canon 5D MarkIII - 17-40mm f4 / 50mm f1.4 / 24-70mm f2.8 / 100mm f2.8 macro / extender 1.4x / 100-400mm IS USM / 70-200mm f2.8 IS USM

    Comment


    • #3
      Re: XDrive redden

      Inderdaad, maar deze helpt niet...
      Football Manager België

      Comment


      • #4
        Re: XDrive redden

        Misschien even proberen de HD eruit te halen en rechtstreeks aan te sluiten aan de computer. Dan weet je al of je de foto's kunt recupereren (desnoods met een recovery-programma). Daarna alles terug in elkaar vijzen en zien of je iets vind dat kapot zou kunnen zijn...
        Canon 10D, glass, flashes & extra's
        Fuji S602Z & extra's
        www.CooMa.be BD0176BE

        Comment


        • #5
          Re: XDrive redden

          Oorspronkelijk geplaatst door Fredje
          De HD draait nog wel (maakt geluid) en de blauwe LED gaat aan, maar er is niets meer te zien op het display.
          Hopelijk geen tikkend lawaai of zo... want dan is er meer kapot! (hdd of xdrive ctrllr)

          Als je de HDD op een pc zou hangen met een USB of IDE tussenkabel, start liefst dan niet op in 2k/XP!!!! want deze schrijft bij het booten op de hdd's... probeer in DOS (uw disk is toch fat32..) of probeer met een LINUX boot cd en zo de data te recoveren.... heb je veel meer kans... en als het echt niet lukt, start dan maar in xp op en draai dan wat recovery software erover...

          good luck....
          -=- Light is the key...

          Comment


          • #6
            Re: XDrive redden

            Gelukkig is het geen tikkend geluid...

            Is het eenvoudig om die HD daar uit te halen?
            Passen die op de normale IDE kabels?

            Heeft er eigenlijk iemand een idee van wat er juist zou kunnen misgegaan zijn?
            Football Manager België

            Comment


            • #7
              Re: XDrive redden

              geen gewone ide kabels, voor laptop hdd's veel kleiner... Ev. als je een laptop daar in de buurt hebt, zou het zo moeten lukken??? of je zou een omvormerke moeten hebben via usb of grote ide -> kleine ide...
              -=- Light is the key...

              Comment


              • #8
                Re: XDrive redden

                Oorspronkelijk geplaatst door de.lesse.be
                geen gewone ide kabels, voor laptop hdd's veel kleiner... Ev. als je een laptop daar in de buurt hebt, zou het zo moeten lukken??? of je zou een omvormerke moeten hebben via usb of grote ide -> kleine ide...
                Ik ga straks eens kijken in de MediaMarkt. Daar zal ik wel zo'n kabeltje vinden zeker?
                Football Manager België

                Comment


                • #9
                  Re: XDrive redden

                  mmm, is toch zéér moeilijk te vinden... Ik weet niet meer waar ik ze gehaald heb, zelfs in een electronica-zaak (electronische componenten etc..) niet gevonden. (ja, daar kan je wel de connectoren-kabels halen en zelf maken - maar is serieus prutswerk zene)

                  Anders een externe usb2 behuizing kopen voor een 2.5" hdd. (rond de 20€). Maar het best is toch zo'n convertor van ide3.5" -> ide2.5"
                  -=- Light is the key...

                  Comment


                  • #10
                    Re: XDrive redden

                    Oorspronkelijk geplaatst door de.lesse.be
                    Anders een externe usb2 behuizing kopen voor een 2.5" hdd. (rond de 20€). Maar het best is toch zo'n convertor van ide3.5" -> ide2.5"
                    voor die externe behuizing heb ik toch ook lang moeten zoeken. Uiteindelijk wel gevonden.
                    Als je in de buurt woont wil ik je hiermee wel helpen hoor.
                    Canon 5D MkII+30D, EF70-200L, EF24-70L, EF50 1.4, EFS 10-22, Sigma 18-50 2.8, 580EX
                    http://photo.wvesoft.com

                    Comment


                    • #11
                      Re: XDrive redden

                      Oorspronkelijk geplaatst door Werner
                      voor die externe behuizing heb ik toch ook lang moeten zoeken. Uiteindelijk wel gevonden.
                      Als je in de buurt woont wil ik je hiermee wel helpen hoor.
                      Ik woon in Wetteren, maar Leuven is het einden van de wereld niet.
                      Ik werk in Brussel. Misschien kun je mij eens je adres PM'en...?
                      Football Manager België

                      Comment

                      Working...
                      X