Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Studioflitsers

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Studioflitsers

Hallo,

Ik ben erover aan 't denken om stilaan een studio in te richten op de zolder.

Ik zou beginnen met:
    - 1 rol achtergrond papier zwart
    - eventueel 1 rol wit
    - 1 een reflectiescherm sunfire/silver
    - 1 flitser met (al dan niet zelfgemaakte) softbox

Het is over de flitser dat ik eigenlijk een vraagje heb: wat raden jullie mij aan? Ik weet dat dit uiteraard budget afhankelijk is, maar ik heb er nog geen beperking op gezet voorlopig. Meerdere flitsers kan ik me voorlopig niet permitteren, maar ik wil wel dat die ene flits die ik nu zou kopen, dat dat wel een degelijk ding is, met toch minstens 500W/s en liefst meer.

Iemand ervaring met merken en modellen? Met eventueel een schatting van de prijs? Advies?

Ik hoor het graag!! Groetjes, Evi.
    www.focusfotografie.be
    www.facebook.com/eviwilmus

Re: Studioflitsers

Elinchrom style voor kwaliteit en zeer snel herladen type 600 WS in uw geval.
    Dit is een flits met Max 600 Watseconden en regelbaar continue over een bereik van 6 volle stops dus van 18 WS tot 600 WS.

Falconeyes voor low budget .

Weet wel dat indien je nog moet starten van 0 er gewoonlijk veel voordeel kan gedaan worden door het starten met een kit, dit zijn flitsers en statieven
    met reflectors en gewoonlijk ook een softbox plus een synchrokabel.
    Er zijn kits van 2 of van 3 flitsers Elinchrom kan je bekijken bij de importeur voor België Servix & Partners . Die hebben ook een website waar je de prijzen kan vinden en de mogelijke kits vergelijken.

MVG, Jeff
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Jeff,

Ik had de site van Servix al gevonden en de prijslijsten van Elinchrom gedownload. Alleen heb ik geen ervaring met geen enkel merk (buiten Visatec op school, maar ik kan totaal niet vergelijken). Een kit is inderdaad handig maar die beginnen pas vanaf 1800 euro ofzo. En dat is toch een beetje buiten budget, als ik nog een achtergrond moet kopen en reflectiescherm enzo...

Wat vind je van Elinchrom? En is 600Ws genoeg?

Groetjes!
      www.focusfotografie.be
      www.facebook.com/eviwilmus

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Evi Wilmus
        Jeff,

Ik had de site van Servix al gevonden en de prijslijsten van Elinchrom gedownload. Alleen heb ik geen ervaring met geen enkel merk (buiten Visatec op school, maar ik kan totaal niet vergelijken). Een kit is inderdaad handig maar die beginnen pas vanaf 1800 euro ofzo. En dat is toch een beetje buiten budget, als ik nog een achtergrond moet kopen en reflectiescherm enzo...

Wat vind je van Elinchrom? En is 600Ws genoeg?

Groetjes!

Elinchrom zal je zeker niet teleurstellen in het gebruik ik werk er zelf mee en ben zeer tevreden van de flitsen. 600 WS is zeker voldoende voor digitaal en in een kleine studio. Ik gebruik nooit het volle vermogen in de studio, dit ligt anders wanneer je bijvoorbeeld in daglicht wil werken en je hoofdlicht sterker moet zijn dan het omgevingslicht maar zelfs dan sta je verbaast van hoeveel licht er uit een 600 WS flits kan komen. Dus normaal gezien nooit problemen inzake vermogen.

Als je mijn studio is wil bekijken en wat proefopnames wil maken met een Elinchrom 600 Style flits uitgerust met een softbox van 90 x 90 cm ben je altijd welkom hoor . Ik woon in Kontich in de Antwerpse omgeving.

MVG, Jeff
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Working...
        X