Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon Coolwalker

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon Coolwalker

    Hallo BD'ers,

    Heeft iemand ervaring met de Nikon Coolwalker of een andere
    "opslagtank" ?
    Voordelen/nadelen ten opzichte van eventuele aanschaf van meerdere
    Compact Flash-kaarten

    Alvast bedankt
    Dirk (Nikon D70 - 18-70 en 70-200)

  • #2
    Re: Nikon Coolwalker

    Na vijf jaar zeer aktief bezig te zijn met digitale fotografie en momenteel met mijn derde DSLR aan het werk, betrap ik mezelf erop dat ik nog nooit in de verleiding kwam van een dergelijk opslagmedium te kopen. Ik ga niet ontkennen dat het voor sommige toepassingen nuttig kan zijn, maar ik verkoos tot op heden de zekerheid van een CF kaart, en naarmate de kaarten daalden in prijs heb ik momenteel een totale ruimte van 10 giga beschikbaar op CF. Dit is voor mijn type van fotografie is alle omstandigheden voldoende.

    Indien je toch zou kiezen voor een opslag op harddisk overweeg dan of het bekijken van de beelden echt zijn prijs waard is. Wat is de waarde van een beeldje te kunne bekijken op een klein LCD monitorke, voor mij is dit eerder een risico dat je beelden gaat verwijderen omdat je de beoordeling doet om een minderwaardig schermpje, met als gevolg dat je de opname kwijt bent.
    Mocht je de opname niet gezien hebben zou ze waarschijnlijk nog op je kaart staan. Verwijderen kan je altijd, daarom wacht ik daar altijd héél lang méé.


    my2cents.

    Jeff
    Last edited by Digipics357; 30 mei 2005, 11:06.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: Nikon Coolwalker

      Voordelen: prijs/capaciteit

      Nadelen: traag, onhandig, minder veilig, veel groter etc

      Ik verkies bij verre CF kaarten maar als ik uitgebreid op vakantie ga moet ik mijn xdrive meenemen omdat 30 a 40 GB aan CF kaarten mij momenteel nog te duur is. Ik heb wel genoeg CF capaciteit om een hele dag of zelfs 2 rond te komen zodat ik enkel s'avonds op hotel of zo naar de xdrive moet grijpen.

      Comment


      • #4
        Re: Nikon Coolwalker

        Dit soort digital wallets heeft zijn voordeel als je op reis gaat en geen portable wil meesleuren (of niet hebt). De prijs per GB is voor HD nog altijd veel goedkoper dan voor een CF.
        BD0497BE : Nikon body + glas
        www.RudyVerrijt.info

        Comment


        • #5
          Re: Nikon Coolwalker

          Oorspronkelijk geplaatst door JePe
          Dit soort digital wallets heeft zijn voordeel als je op reis gaat en geen portable wil meesleuren (of niet hebt). De prijs per GB is voor HD nog altijd veel goedkoper dan voor een CF.
          Dit is precies de reden waarom ik vorige week een Sitecom heb gekocht, een 30GB imagetank. Vertrek binnen 2 maanden naar Tenerife , en heb aan 2 Gig niet genoeg ( als ik in RAW wil schieten). Voor iets meer dan de prijs van een 2 gig kaart heb ik nu 30 gig tot mijn beschikking. Hiermee zou ik zo'n 4500 foto's moeten kunnen maken , en dat lijkt me wel genoeg voor 15 dagen
          Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
          Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

          Comment


          • #6
            Re: Nikon Coolwalker

            doe eens een seacrh hier op 'image tank', of op 'x-drive' of 'vp3310'

            You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
            [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
            Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


            Comment


            • #7
              Re: Nikon Coolwalker

              Vooral als je op reis gaat heb je extra geheugen nodig(althans ikzelf). Om enkel daarvoor te investeren in een massa Gb aan flashkaarten vind ik het niet echt rendabel. Ik had nood aan muziekopslag + afspeelmogelijkheid én aan geheugenopslag. Daarvoor heb ik me een jobo giga mini van 20 Gb aangeschaft.
              De mogelijkheid om mijn foto's te bekijken op mijn opslagtoestel vind ik niet echt nodig, die schermpjes zijn toch te klein om de kwaliteit te beoordelen. Ik kan die foto's even goed bekijken op mijn fototoestel, plus dat de schermpjes heel wat energie gebruiken.
              Mijn giga mini gebruik ik nu als mp3-speler (al veel gebruikt), als opslagmedium voor foto's, als externe harddisk en om bestandjes te vervoeren,als usb key dus.
              Daarnaast is er ook een radio aan boord maar deze heb ik nog niet echt gebruikt en is er ook een voice recorder met aanvaardbare kwaliteit aan opname. Dit heb ik ook nog niet gebruikt maar die zal kortelings wel gebruikt worden want mijn vriendin moet enkele interviews doen.
              Voor dit alles heb ik iets van 263 euro betaald, vind ik toch niet echt veel geld voor wat je krijgt.
              Ok, voor 263 euro had ik veel compact flash kaartjes kunnen kopen maar deze had ik zeker niet kunnen gebruiken als mp3 player, als externe harddisk enz...

              My 2 cents

              Greetz, elo
              Last edited by elo; 30 mei 2005, 15:28.

              Comment


              • #8
                Re: Nikon Coolwalker

                Ik heb sinds vorige week een Nexto CF. Dit is op dit ogenblik de snelste PSD op de markt. Ik heb ze 200 EUR betaald, met een HD van 80GB erin. Erg basic toestel, maar het doet dat waaarvoor ik het gekocht heb : CF's kopiëren op een portable HD.

                Het overzetten van een CF card van 2GB neemt ongeveer 4 minuten in beslag.

                Het veiligste is idd voldoende CF meenemen. Ik zou zelf ongeveer 8-10 GB CF moeten hebben, dat zou een slordige 1000 EUR gaan kosten. Op een HD heb je inderdaad een iets groter gevaar op verlies van gegevens, ik heb echter nog maar weinig horrorverhalen mbt PSD gehoord...

                sugar
                "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                http://supermasj.zenfolio.com

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon Coolwalker

                  Oorspronkelijk geplaatst door sugar
                  Ik heb sinds vorige week een Nexto CF. Dit is op dit ogenblik de snelste PSD op de markt. Ik heb ze 200 EUR betaald, met een HD van 80GB erin. Erg basic toestel, maar het doet dat waaarvoor ik het gekocht heb : CF's kopiëren op een portable HD.

                  Het overzetten van een CF card van 2GB neemt ongeveer 4 minuten in beslag.

                  Het veiligste is idd voldoende CF meenemen. Ik zou zelf ongeveer 8-10 GB CF moeten hebben, dat zou een slordige 1000 EUR gaan kosten. Op een HD heb je inderdaad een iets groter gevaar op verlies van gegevens, ik heb echter nog maar weinig horrorverhalen mbt PSD gehoord...

                  sugar
                  Waar vond je die?
                  | Nikon D70 | Nikkor 18-70 3.5-4.5GED | Nikkor 70-300 4-5.6G | SB800 | PD70X | Manfrotto 680B | Velbon VS3 | Minolta Dynax7xi | Minolta AF28-105xi | Minolta 3500xi | Cokin filters | lampjes, softbox, parapluutjes | Appeltjes om te verwerken |

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon Coolwalker

                    Oorspronkelijk geplaatst door Baron
                    Waar vond je die?
                    http://www.shuk.de . De prijs is echter inmiddels wel wat gestegen, kost nu 220 euro inclusief 80GB harddisk. Levering gaat trouwens zeer snel, inclusief internationale overschrijving had ik hem na 4 dagen in huis.
                    http://www.pbase.com/erikb - BD0201NL

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon Coolwalker

                      Oorspronkelijk geplaatst door ebi
                      http://www.shuk.de . De prijs is echter inmiddels wel wat gestegen, kost nu 220 euro inclusief 80GB harddisk. Levering gaat trouwens zeer snel, inclusief internationale overschrijving had ik hem na 4 dagen in huis.
                      Daar heb ik hem zelf ook gevonden
                      Ik vermoed dat de enige plaats is waar je hem kan vinden, tenzij je hem liever in Korea besteld


                      sugar
                      die erg te spreken is over die Nexto, onder meer omdat ik nu eindelijk zorgeloos RAW kan fotograferen zonder mijn laptop te moeten meesleuren
                      "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                      http://supermasj.zenfolio.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon Coolwalker

                        Zag net dat er een opvolger was de de Compactdrive PD7X. Dat was en is een van de allersnelste imagetanks. Maar de opvolger is helemaal snel, genaamd de PD70X. Leverbaar begin juni.

                        Kijk hier maar eens voor info: http://www.compact-drive.nl/
                        Canonvijfdeemarkdrie

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon Coolwalker

                          Oorspronkelijk geplaatst door steldat
                          Zag net dat er een opvolger was de de Compactdrive PD7X. Dat was en is een van de allersnelste imagetanks. Maar de opvolger is helemaal snel, genaamd de PD70X. Leverbaar begin juni.

                          Kijk hier maar eens voor info: http://www.compact-drive.nl/
                          Yep de PD70X gaat dezelfde technologie gebruiken als de Nexto CF, en zal dus naar alle waarschijnlijkheid even snel zijn. Het verschil is wel dat de Nexto al te verkrijgen is, en dat je op die PD70X nog een tijdje dient te wachten.
                          De reputatie van de PD7X (betrouwbaarheid) was niet van die aard om mijn bestelling uit te stellen tot de PD70X op de markt was

                          sugar
                          "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                          http://supermasj.zenfolio.com

                          Comment

                          Working...
                          X