Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

monopod met knijphoofd...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • monopod met knijphoofd...

    Ik heb momenteel een balhoofd op mijn monopod,maar vind de combinatie niet erg goed werken.
    Ergens heb ik gelezen over en soort joystick,die je moet knijpen vervolgens de camera in de gewenste positie draaien en dan de knijpsysteem loslaten.
    Heeft iemand hiermee ervaring en kennis????? en hoe heet deze hoofd dan? ik heb een Manfrotto monopod, heel stevig maar de balhoofd bevalt mij niet.

  • #2
    Re: monopod met knijphoofd...


    Ik gebruik deze op mijn monopod.
    Nikon body's plus wat Nikkor glas.
    Nieuwe website: http://verschuerensphotos.smugmug.com/

    Comment


    • #3
      Re: monopod met knijphoofd...

      http://www.manfrotto.com/product/tem...=8&itemid=2013

      Is ook handig.
      Canon 1Ds MKII, EF 14mm f/2.8, EF 24mm f/1.4L USM, EF 35mm f/1.4L USM, EF 50mm f/1.4 USM, EF 85mm f/1.2L, EF 135 f/2L, EF 200mm f/2.8, Gitzo 1127 & Kirk BH1 & Leica Digilux 2

      Comment


      • #4
        Re: monopod met knijphoofd...

        Ik gebruik de Manfrotto 222 (joystick grip) op mijn monopod. Ik ben er redelijk tevreden over.

        De joystick grip maakt mijn monopod een stukje hoger zodat ik niet meer voorover hoef te bukken om door de zoeker te kijken; dat is beter voor mijn rug.

        En over de beweegbaarheid kan ik ook niet klagen: hendeltje dichtknijpen en je kan je camera vrij bewegen. Als je het hendeltje loslaat, dan zit de head goedvergrendeld. De head geeft geen krimp met een 10D en Sigma 50-500.

        Ik moet wel zeggen dat het hendeltje een beetje stroef is. Ik krijg wel eens pijn in mijn vingers als ik het de grip veel gebruik. En ondanks de goeie beweegbaarheid, is het soms moeilijk om vliegtuigen te volgen op airshows.


        Groeten, Kris.
        My work: VICTORIE.com

        Comment


        • #5
          Re: monopod met knijphoofd...

          ook wel interessant, heb ook monopod en deed iedere keer camera los om toch maar vertikaal opnames te kunnen maken, wat natuurlijk niet logisch is.


          waar koop je dit en tegen welke prijs?

          Greetz, RonnyE

          Comment


          • #6
            Re: monopod met knijphoofd...

            Oorspronkelijk geplaatst door RonnyE
            waar koop je dit en tegen welke prijs?
            Gekocht bij Grobet (op bestelling) voor 120 EUR geloof ik.


            Kris.
            My work: VICTORIE.com

            Comment


            • #7
              Re: monopod met knijphoofd...

              Oorspronkelijk geplaatst door cvaniperen

              Ik heb deze ook op m'n monopod staan ! (hé Corné )
              Ik gebruik hem trouwens op al m'n statieven.
              Is echt wel veel handiger dan die verschillende knopjes en beugels .....
              1 kneep en hij staat juist.
              Voor mij bestaat er niets beters

              Yvan
              Canon 10D(BG-ED3) - Nikon3100 - Canon 50 1,8II - Canon 70-200 F4LUSM - Sigma 15-30 - Sigma 50-500 -Tamron 28-75 (2,8XR-DI) - Manfrotto - Kingston - Sandisk - Kenko

              Comment


              • #8
                Re: monopod met knijphoofd...

                Oorspronkelijk geplaatst door lks712
                Gekocht bij Grobet (op bestelling) voor 120 EUR geloof ik.


                Kris.

                Vraag ook eens bij Corné !!

                Yvan
                Canon 10D(BG-ED3) - Nikon3100 - Canon 50 1,8II - Canon 70-200 F4LUSM - Sigma 15-30 - Sigma 50-500 -Tamron 28-75 (2,8XR-DI) - Manfrotto - Kingston - Sandisk - Kenko

                Comment


                • #9
                  Re: monopod met knijphoofd...

                  Oorspronkelijk geplaatst door lks712
                  Ik gebruik de Manfrotto 222 (joystick grip) op mijn monopod. Ik ben er redelijk tevreden over.
                  Heb die ook maar gebruik hem niet meer, QR plaatjes van RRS passen er immers niet op en een andere klem is er niet op te zetten .

                  Comment


                  • #10
                    Re: monopod met knijphoofd...

                    Ik gebruik ook die Manfrotto 222 maar ga toch eens uitkijken naar iets lichter voor op de monopod. Niet dat die joystick het niet goed doet, integendeel. Maar de monopod neem ik mee als ik gewicht wil besparen, en die Manfrotto 222 weegt als lood...
                    Mvg,
                    Eric
                    Een bescheiden gallerytje.. en nu ook een blog(je)...

                    Comment


                    • #11
                      Re: monopod met knijphoofd...

                      Oorspronkelijk geplaatst door cvaniperen
                      Is niet enkel handig maar deze versie is beter en stabieler dan de Manfrotto 222 die maar 2,5kg kan dragen.De 322-versie kan 5kg dragen en dan heb je wat reserve.

                      2,5kg is niet erg veel en dus te nipt berekend.Met m'n D100 en 70-200VR kom ik al bijna aan dit gewicht.Beter dus dadelijk de 322 kopen en dan heb je een grip waar je jaren plezier gaat aan beleven
                      Danny's Photosite

                      Comment


                      • #12
                        Re: monopod met knijphoofd...

                        Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner
                        Is niet enkel handig maar deze versie is beter en stabieler dan de Manfrotto 222 die maar 2,5kg kan dragen.De 322-versie kan 5kg dragen en dan heb je wat reserve.

                        2,5kg is niet erg veel en dus te nipt berekend.Met m'n D100 en 70-200VR kom ik al bijna aan dit gewicht.Beter dus dadelijk de 322 kopen en dan heb je een grip waar je jaren plezier gaat aan beleven

                        Dat heb ik dus ook gedacht, 2,5 kg is net te nipt, zeker met een 10D en bigma.
                        Canon 10D(BG-ED3) - Nikon3100 - Canon 50 1,8II - Canon 70-200 F4LUSM - Sigma 15-30 - Sigma 50-500 -Tamron 28-75 (2,8XR-DI) - Manfrotto - Kingston - Sandisk - Kenko

                        Comment

                        Working...
                        X