Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

iemand ervaring met draadloos minolta flitsen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • iemand ervaring met draadloos minolta flitsen?

    Ik heb hier net een studio flitssetje gekocht, maar dat is me eigenlijk veel te groot zwaar en lomp om mee te ne nemen.
    Eigenlijk wens ik de minolta 5600 flitsers in paraplutjes te monteren, en draadloos aan te sturen vanop de 7d. Heeft er hier iemand ervaring mee? Ik weet dat echte studio flitsers het beter zullen doen, dus bespaar me die polemiek, ben gewoon op zoek naar een kompakte oplossing, 2 lichte statiefjes, paraplus en 2 5600 (of een 5600 en een 3600)
    Thanks
    Rudy

  • #2
    Re: iemand ervaring met draadloos minolta flitsen?

    Hallo Rudy, ik ken de flitsen niet maar indien deze manueel te gebruiken zijn, de flitsen voorzien van een Slave contact en op de camera ook een flits plaatsen een kleintje dat net voldoende vermogen heeft om de flitsen te laten afgaan. Het wordt dan wel proefondervindelijk werken met een externe flitsmeter.

    Zou zou het op te lossen zijn.

    MVG, Jeff
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: iemand ervaring met draadloos minolta flitsen?

      Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
      Hallo Rudy, ik ken de flitsen niet maar indien deze manueel te gebruiken zijn, de flitsen voorzien van een Slave contact en op de camera ook een flits plaatsen een kleintje dat net voldoende vermogen heeft om de flitsen te laten afgaan. Het wordt dan wel proefondervindelijk werken met een externe flitsmeter.

      Zou zou het op te lossen zijn.

      MVG, Jeff
      Jef, ik kan al de flitsen afzonderlijk aansturen, vanop de camera, zonder extra hulpmidellen, zowel in e-ttl dan manueel (remember minolta?). Maar ik twijfel eerder aan het richtgetal, en wat ik zou gebruiken om het flitslicht difuus te maken , (door een paraplu, of reflecterend in een paraplu?

      Comment


      • #4
        Re: iemand ervaring met draadloos minolta flitsen?

        je kan de minolta flash manueel instellen, zodat je het richtgetal kan "verlagen"
        I need more time in my life. Don't you? :-) http://www.ramael.be

        Comment


        • #5
          Re: iemand ervaring met draadloos minolta flitsen?

          Oorspronkelijk geplaatst door Owanneke
          je kan de minolta flash manueel instellen, zodat je het richtgetal kan "verlagen"
          Heb hier net nog wat testen gedaan met de 7d en 5600 wireless, en het resultaat is eigenlijk verbluffend. volgende week heb ik de beschikking over een tweede flitser (3600, bedankt... ;-) om eens te zien of ik deze combinatie in evenwicht krijg. Maar als ik zie hoe feilloos de e-ttl werkt met deze setup, kan het bijna niet anders dan goed werken.
          Word vervolgd....

          Comment


          • #6
            Re: iemand ervaring met draadloos minolta flitsen?

            Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
            Jef, ik kan al de flitsen afzonderlijk aansturen, vanop de camera, zonder extra hulpmidellen, zowel in e-ttl dan manueel (remember minolta?). Maar ik twijfel eerder aan het richtgetal, en wat ik zou gebruiken om het flitslicht difuus te maken , (door een paraplu, of reflecterend in een paraplu?


            Ik zou kiezen voor het flitsen door de paraplu, een zilveren die reflecteerd is harder.



            MVG, Jeff
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

            Comment


            • #7
              Re: iemand ervaring met draadloos minolta flitsen?

              Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
              Ik zou kiezen voor het flitsen door de paraplu, een zilveren die reflecteerd is harder.



              MVG, Jeff
              Bedankt Jeff,
              Ik ga dat eens proberen, benieuwd met hoeveel licht zo een pluutje gaat lopen. dan moet ik uiteraard ook nog een stel lichte statiefjes. En nu, bij direct flitsen, en de 5600 op een afstand van 3 meter ga ik tot f16 (misschien nog hoger), bij volle lichtopbrengst. Ik zal dan wel de helft kwijt zijn, wat nog net gaat dan.
              met de 3600 zal het misschien niet meer gaan, maar dat zal de ervaring uitwijzen natuurlijk.
              Nu verneem ik net dat er originele reflectieschermen bestaan voor de 5600 en 3600, kosten wel een pak meer dan een parapluutje, dus ga ik toch eerst die paraplukes proberen. (70cm van flacon eyes zullen volstaan voor gewone flitserkes ;-)
              Als lichtmeter zal ik ook een minolta kopen, de falcon eyes die ik nu heb bij dat 150w setje, is eigenlijk waardeloos, 2 stops eronder, vergeleken met een gossen, en heel inconsequente uitlezing. Die gaat alvast terug naar de vriendelijke Belgische gsl voor een oplossing.

              Comment


              • #8
                Re: iemand ervaring met draadloos minolta flitsen?

                Voila, tot nu toe zeer goede resultaten met een 5600 en een 3600. wat een voordeel tegenover studioflitsen, je steekt ze gewoon in je fototas, en overal waar je wil kan je leuke fotos maken. Die wireless heb ik altijd onderschat, (ik wilde de investering voor die transmitter ook niet doen bij canon, nu zit die in de camera). Dus met 2 extra flitsen heb ik nu 3 lichtpunten. Wat een vrijheid!
                Weet niet of ik de falcon eyes nog ga meesleuren. Heb je natuurlijk nog wel dat tikje meer kwaliteit, maar een hoop werk !!
                Nu nog ne lichtmeter, alhoewel, waarom nog? e-ttl werkt zeer goed, de 3 flitsers lichten alle individueel en correct uit, enkel voor specials moet ik ze manueel zetten, (en dan is die lichtmeter weer leuk natuurlijk)

                Comment

                Working...
                X