Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe geheugenkaarten écht wissen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoe geheugenkaarten écht wissen?

    Als je geheugenkaarten formatteert of delete dan kun je met een programma als Digital Image Recovery nog veel beelden terughalen.
    De eraser programma's die ik heb geprobeerd, zoals Media Wiper, Tracks Eraser of Card Wiper werken niet goed, want met Digital Image Recovery kan ik zelfs dan toch nog foto's terughalen.
    Dat is niet zo leuk als je een camera met geheugenkaartjes wil verkopen.
    Weet iemand een goed wis-programma?

  • #2
    Re: Hoe geheugenkaarten écht wissen?

    Oorspronkelijk geplaatst door Soepkip
    Als je geheugenkaarten formatteert of delete dan kun je met een programma als Digital Image Recovery nog veel beelden terughalen.
    De eraser programma's die ik heb geprobeerd, zoals Media Wiper, Tracks Eraser of Card Wiper werken niet goed, want met Digital Image Recovery kan ik zelfs dan toch nog foto's terughalen.
    Dat is niet zo leuk als je een camera met geheugenkaartjes wil verkopen.
    Weet iemand een goed wis-programma?

    je kan ook gewoon het kaartje volschieten met de lenskap op....

    Comment


    • #3
      Re: Hoe geheugenkaarten écht wissen?

      Dáár had ik nog niet aan gedacht!
      Het kán even duren met een 512 Mb kaartje maar het is een perfecte oplossing!
      Bedankt!

      Comment


      • #4
        Re: Hoe geheugenkaarten écht wissen?

        Nog handiger is het om je kaartje via een card-reader aan je PC te koppelen en de kaart dan te vullen met onbelangrijke bestanden, bijvoorbeeld MP3's van Britney Spears. Dat vernietigt de foto's met 100% zekerheid.

        Blijft de vraag wat erger is: dat de koper ziet dat je op vakantie bent geweest of dat ie ziet dat jij Britney Spears muziek bezit

        Groeten, Miriam

        Comment


        • #5
          Re: Hoe geheugenkaarten écht wissen?

          Bezwarend materiaal gefotografeerd?
          Pieter
          --
          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

          Comment


          • #6
            Re: Hoe geheugenkaarten écht wissen?

            Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G.
            Bezwarend materiaal gefotografeerd?
            Zat ook in die richting te denken, zelf heb ik me daar nog nooit zo druk over hoeven te maken want ik maak foto's die iedereen mag zien.

            groeten, Jan.
            Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
            Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

            Comment


            • #7
              Re: Hoe geheugenkaarten écht wissen?

              hoe? dit is weer iets nieuw voor mij. Als ik dus een kaartje formateer via de camera, zijn de foto's dan toch nog te recupereren?
              Hoe kan dat?


              Greetz, RonnyE

              Comment


              • #8
                Re: Hoe geheugenkaarten écht wissen?

                Oorspronkelijk geplaatst door RonnyE
                hoe? dit is weer iets nieuw voor mij. Als ik dus een kaartje formateer via de camera, zijn de foto's dan toch nog te recupereren?
                Hoe kan dat?
                Omdat eigenlijk alleen de inhoudsopgave van het kaartje (bij wijze van spreken de info over de locatie van de foto op de geheugenkaart) wordt gewist en niet de feitelijke foto. Echt formatteren betekent 1GB aan enen en nullen schrijven en dat zou veel te lang duren.

                Groeten, Miriam

                Comment


                • #9
                  Re: Hoe geheugenkaarten écht wissen?

                  Oorspronkelijk geplaatst door mvdh
                  Omdat eigenlijk alleen de inhoudsopgave van het kaartje (bij wijze van spreken de info over de locatie van de foto op de geheugenkaart) wordt gewist en niet de feitelijke foto. Echt formatteren betekent 1GB aan enen en nullen schrijven en dat zou veel te lang duren.

                  Groeten, Miriam
                  dus het zou kunnen dat mijn sexfoto's nog op dat kaartje staan dat ik verkocht grapje. Neen, dat wist ik niet! Weer iets bijgeleerd

                  Greetz, RonnyE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hoe geheugenkaarten écht wissen?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G.
                    Bezwarend materiaal gefotografeerd?
                    Nou, je zal al die onscherpe en vervelende foto's van mij maar moeten bekijken...
                    Maar goed, als je een kaartje koopt dan is ie "leeg" en blijkbaar is die situatie met geen enkel progje te bereiken.
                    Dus inderdaad maar volstoppen met MP3...

                    Lex

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hoe geheugenkaarten écht wissen?

                      Aan jezelf herken je een ander

                      Ik heb hier in't kort 2x 1GB CF-kaartjes overgekocht van BD'ers, maar geen haar op m'n hoofd dat er ooit aan zou denken om eerst eens een recovery te doen van die kaartjes om te zien wat voor foto's er nog op te vinden zijn

                      Ja, zet er gewoon wat illegaal gedownloade mp-drietjes op, dat is véél minder erg

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hoe geheugenkaarten écht wissen?

                        Oorspronkelijk geplaatst door mvdh
                        Nog handiger is het om je kaartje via een card-reader aan je PC te koppelen en de kaart dan te vullen met onbelangrijke bestanden, bijvoorbeeld MP3's van Britney Spears.
                        Aaahh, dat is wél heel wreed om iemand zoiets aan te doen .

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hoe geheugenkaarten écht wissen?

                          Tsja, maar eigenlijk wél niet onbelangrijk als ik hier soms lees hoe paranoïde sommige fotografen zijn m.b.t. copyrights. Want... het bezit van het originele bestand is natuurlijk een bijzonder belangrijk bewijsstuk. En als dàt nog op die kaartjes zit, dan heb je mogelijks een probleem.

                          Een belangrijke én interessante vraag toch.


                          Britney Spears of de volledige collectie Kabouter Plopmuziek erop dus... Want met die kaartjes van 1GB+ moet je wel een heel zwik data voorzien.
                          Canon 1D Mark II; flitsers en het nodige gLasservies...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Hoe geheugenkaarten écht wissen?

                            Hoi....

                            Wat moet ik nu met mijn HD van 220 Gig ????????
                            Allemaal Plop muziek !!!
                            Moeten ze nog aardig doorzingen.

                            Chris

                            Comment


                            • #15
                              Re: Hoe geheugenkaarten écht wissen?

                              magneet gebruiken ?

                              of nen hamer
                              Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                              Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                              Comment

                              Working...
                              X