Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lichtmeter

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lichtmeter

    Welke is een goede lichtmeter.
    En wordt dit veel gebruikt?
    Ik doe meestal landschappen en portretten maar geen studiowerk.
    www.knfotostudio.be

  • #2
    Re: Lichtmeter

    Ik heb een Gossen Digisix. Werkt heel nauwkeurig en is superklein en licht, wat maakt dat ik hem ook effectief meeneem
    Ook niet overdreven duur, ik denk rond de 100 euro. Voor portretten is die goed, maar niet als je wil flitsen, dan heb je een zwaarder type nodig.
    Kris

    Comment


    • #3
      Re: Lichtmeter

      Sekonic meters zijn goed, maar vrij duur in Europa. Waarom weet ik niet; ze komen uit Japan maar kosten hier vlotjes 2x zoveel als in de USA. Gossen (=Duits) biedt een betere prijs/kwaliteit verhouding.
      Voor landschapfotografie is een spotmeter handig (maar ook erg duur voor een goeie), voor portretfotografie voldoet een gewone opvallend-licht meter.
      Ikzelf heb een Gossen Digipro F. Deze heeft geen spotmeter, maar ik fotografeer zelden landschappen.

      Comment


      • #4
        Re: Lichtmeter

        Ik heb zelf een Minolta Autometer VF. Een heerlijk ding, redelijk geprijsd (niet goedkoop, da's weer wat anders, maar ook niet echt gek duur - €327 bij Konijnenberg en hij's vast nog wel ergens anders goedkoper te krijgen) maar vooral ook goed bruikbaar voor flitsmetingen. Zeker als je geavanceerd flitswerk wilt doen (buiten!) is die laatste optie ideaal.

        Comment

        Working...
        X