Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flash:Canon of Sigma.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Flash:Canon of Sigma.

    Hallo,
    ik had me graag een externe flash willen kopen voor de 300D.
    Welke zouden jullie aanraden,
    Canon speedlite 420 EX+Omni-bounce aan 219,99 euro-50 euro cashback=169,99 euro.

    of

    Sigma EF-500DG ST II aan 159 euro.

    Ik heb al veel goeds over de sigma gehoord maar de Canon lijkt me toch ook niet slecht.

    Zijn de twee flitsen aan elkaar gewaagd of niet.

    Mvg.
    Last edited by Rumocool; 24 mei 2005, 07:47.
    Canon|Canon 70/200f:2.8 ISL|50mmf:1.8|580EX Flitske.
    Mijn website.

  • #2
    Re: Flash:Canon of Sigma.

    Ok , ik weet het ... het is eigenlijk off topic maar,
    Ik ben zelf ook op zoek naar een flash voor men 300D.

    Waar heb je onderstaande prijzen gezien ?

    -- Raf --

    Oorspronkelijk geplaatst door Rumocool
    Hallo,
    ik had me graag een externe flash willen kopen voor de 300D.
    Welke zouden jullie aanraden,
    Canon speedlite 420 EX+Omni-bounce aan 219,99 euro-50 euro cashback=169,99 euro.

    of

    Sigma EF-500DG ST II aan 159 euro.

    Ik heb al veel goeds over de sigma gehoord maar de Canon lijkt me toch ook niet slecht.

    Zijn de twee flitsen aan elkaar gewaagd of niet.

    Mvg.

    Comment


    • #3
      Re: Flash:Canon of Sigma.

      En daar beiden uit dezelfde fabriek in Korea komen zou ik een Canon nemen want de verkoopwaarde als een gebruikte ligt later hoger dan die van een Sigma.

      Verder is de Canon na aftrek van de 50.- Euro Canon Cashback naar verhouding goedkoper dan een Canon.

      En het oog wil ook wat op een Canon staat een Canon beter dan een Sigma.

      En u kunt beiden ook nog als slave gebruiken, indien u later de 580EX gaat kopen voor gebruik op u nieuwe Vanon EOS 2D of 3D
      Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

      Comment


      • #4
        Re: Flash:Canon of Sigma.

        Hier




        Mvg.
        Canon|Canon 70/200f:2.8 ISL|50mmf:1.8|580EX Flitske.
        Mijn website.

        Comment


        • #5
          Re: Flash:Canon of Sigma.

          Hmm... De 2 flitsen zijn zo ongeveer kopiën van elkaar, dus functioneel zit er geen verschil op... De Sigma heeft wel een hoger richtgetal, en dat kan soms handig zijn (€149 bij www.topfoto.de)...
          Canon 10D, glass, flashes & extra's
          Fuji S602Z & extra's
          www.CooMa.be BD0176BE

          Comment


          • #6
            Re: Flash:Canon of Sigma.

            Sigma Super. De Sigma ST heeft geen FEC en de 300D ook niet (zonder hack). De ST heeft ook geen high speed sync en geen LCD scherm en geen modeling light... Prijs/feature gewijs is de Super veel interessanter.

            Comment


            • #7
              Re: Flash:Canon of Sigma.

              Ik heb beide flitsen naast mekaar gezien en getest, en heb grote moeite met het verhaal als zouden het dezelfde zijn, of uit dezelfde fabriek komen (dat kan nog wel natuurlijk, alhoewel Canon toch wel zijn eigen flitsen zal maken denk ik).
              De afwerkingsgraad van de sigma ligt echt een klasse lager, de knopjes, stevigheid etc..
              Ook toekomstgericht, met de sigma zal je wel weer problemen krijgen als er een nieuwe canon body is, iets zal er weer niet goed of zelfs niet werken (wedden?).
              De sigma is enkel verantwoord mijns inziens, als je in de prijs een serieus voordeel kan doen.

              Comment


              • #8
                Re: Flash:Canon of Sigma.

                Ik ben eruit,ik ga voor de ST-500 super.


                Mvg.
                Canon|Canon 70/200f:2.8 ISL|50mmf:1.8|580EX Flitske.
                Mijn website.

                Comment


                • #9
                  Re: Flash:Canon of Sigma.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
                  Ik heb beide flitsen naast mekaar gezien en getest, en heb grote moeite met het verhaal als zouden het dezelfde zijn, of uit dezelfde fabriek komen (dat kan nog wel natuurlijk, alhoewel Canon toch wel zijn eigen flitsen zal maken denk ik).
                  De afwerkingsgraad van de sigma ligt echt een klasse lager, de knopjes, stevigheid etc..
                  Ook toekomstgericht, met de sigma zal je wel weer problemen krijgen als er een nieuwe canon body is, iets zal er weer niet goed of zelfs niet werken (wedden?).
                  De sigma is enkel verantwoord mijns inziens, als je in de prijs een serieus voordeel kan doen.

                  Daar heeft Rudy helemaal gelijk in
                  Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

                  Comment


                  • #10
                    Re: Flash:Canon of Sigma.

                    Weet er iemand of je de firmware van de Sigma kan updaten om zo'n problemen te verhelpen?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Flash:Canon of Sigma.

                      Als het prijsverschil niet groter is, dan zou ik ook zeker voor de Canon kiezen, want die blijf meer waard als je die achteraf terug wil verkopen.

                      En als ik de kwaliteit vergelijk tussen de Sigma en Canon flitsers, dan voelt de 580EX die ik nu heb toch veel steviger aan dan de Sigma die ik vroeger op mijn 300D gebruikte.
                      Maar de Canon 580EX is daardoor wel veel zwaarder.
                      Last edited by Black B@ndit; 24 mei 2005, 15:53.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment

                      Working...
                      X