Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SB-800 werkt niet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SB-800 werkt niet

    Mijn speedlight SB-800 doet het niet meer. Op de display staan wel de gegevens, maar het lampje van flash ready gaat niet branden. Druk ik nu op het rode 'flash' knopje dan knippert het ready lampje een aantal keren. Als ik de flitser op de camera zet dan blokkeert de sluiter van de camera als ik wil afdrukken. Wie weet wat er aan de hand kan zijn en (nog belangrijker) hoe ik het op kan lossen.

    ps
    Ik heb de flitser een tijdje uitgeleend. Nu weet ik niet zeker meer of het probleem er al was toen ik de flitser terugkreeg, maar zou het kunnen dat de batterijen verkeerd geplaatst zijn geweest en dat er daardoor iets stuk is gegaan? Aan de andere kant lijkt me dat weer raar omdat er wel gegevens op het display komen

  • #2
    Re: SB-800 werkt niet

    Ooit ook kleine probleempjes gehad met m'n SB800.
    Bleek uiteindelijk aan een van de oplaadbare batterijen te liggen.
    Een nieuw setje deed me weer glimlachen. Hopelijk werkt dat voor je...
    Groetjes Edwin
    Mijn Foto's

    Comment


    • #3
      Re: SB-800 werkt niet

      Op welke camera is de filts gebruikt? Kan daar misschien mee te maken hebben...
      Peter

      http://www.pixagogo.com/?Peter Warson
      http://www.photoblog.be/peterwarson

      Comment


      • #4
        Re: SB-800 werkt niet

        .................
        Last edited by hombre complicado; 24 februari 2011, 17:09.

        Comment


        • #5
          Re: SB-800 werkt niet

          Het probleem is al opgelost.
          Ik heb nieuwe batterijen geplaatst en de flitser werkt weer. Het vreemde is dat de batterijen die erin zaten niet-oplaadbare batterijen waren. Ik heb ze doorgemeten en ze waren nog 1,4 volt per stuk. N.m.m. zouden ze dan nog moeten werken.
          Nu heb ik er weer oplaadbare GP2000 batterijen in gedaan en de flitser werkt weer perfect. Ik denk dat de niet-oplaadbare batterijen (panasonic) onvoldoende kracht hebben.
          Ik schaf me een extra setje GP2000 batterijen aan.

          Comment


          • #6
            Re: SB-800 werkt niet

            Reintje, waarom dan niet de 2300 of 2500 ? is nog beter hoor ( maar duurder )
            groetjes, Bobke
            ________________________

            Comment


            • #7
              Re: SB-800 werkt niet

              Ja, dat kan natuurlijk ook. Wat ik eigenlijk wilde zeggen is dat er niet alleen naar het voltage moet worden gekeken maar ook naar het amperage. In dit geval 2000 mAh.

              Comment


              • #8
                Re: SB-800 werkt niet

                Oorspronkelijk geplaatst door Reintje
                Ik heb ze doorgemeten en ze waren nog 1,4 volt per stuk.
                Een batterij waarvan je gewoon de spanning gaat meten zonder ze te belasten geeft je een verkeerd beeld van de staat van de batterij!
                Dus maw een batterij die niet belast wordt en nog slechts 1,4 V indiceert is !

                Gr,

                sailor
                Lid: BD 0249BE
                D70 / AF-S DX Zoom-Nikkor 18-70 f/3.5~4,5G IF ED*SIGMA AF 55-200 F/4-5.6 DC*CF 1G Transcend*SIGMA EF-500 DG SUPER iTTL*CP5700*HITI 730 PS*Canon Pixma iP8500*Minolta Scan Elite 5400*Lowepro Minitrekker*Lowepro Nova 5 AW

                Comment


                • #9
                  Re: SB-800 werkt niet

                  Oorspronkelijk geplaatst door Reintje
                  Wat ik eigenlijk wilde zeggen is dat er niet alleen naar het voltage moet worden gekeken maar ook naar het amperage. In dit geval 2000 mAh.
                  Even corrigeren: wat jij "amperage" noemt is de "CAPACITEIT" van de batterij!
                  Theoretisch bekeken kan je batterij met een capaciteit van 2000 mAh (= 2Ah) gedurende 1u 2 ampère leveren, of gedurende 2u 1 ampère leveren (of alle mogelijke producten van "tijd x stroomsterkte" die een uitkomst geven van 2000 mAh)! Het rendement van de batterij is nooit 100%!

                  Gr,

                  sailor
                  Lid: BD 0249BE
                  D70 / AF-S DX Zoom-Nikkor 18-70 f/3.5~4,5G IF ED*SIGMA AF 55-200 F/4-5.6 DC*CF 1G Transcend*SIGMA EF-500 DG SUPER iTTL*CP5700*HITI 730 PS*Canon Pixma iP8500*Minolta Scan Elite 5400*Lowepro Minitrekker*Lowepro Nova 5 AW

                  Comment

                  Working...
                  X