Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

monopod

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: monopod

    Oorspronkelijk geplaatst door drh
    Deze is ook in mijn bezit de 681B, Niet duur 50 Euro...
    In België (natuurlijk weeral) ietsje duurder: 57,15 € bij Action Shop in Berchem (Grote Steenweg). Deze winkel is vooral gericht op professionals en heeft heel wat in stock!... Zeer vriendelijk, correct en technisch onderlegd personeel. Kan niet van elke "winkel" gezegd worden!....

    Ik heb er ook nog een Quick Release systeem (met aparte voetplaatjes voor elke lens) bijgekocht (bijzonder handig én idd. snel).

    Comment


    • #17
      Re: monopod

      Heb ook de 681B en die bevalt me erg goed. (alleen niet voor macro's)
      Overigens heb ik er wel een balhoofd opgezet, vraag me af hoe je anders in portretstand foto's maakt...
      Mijn Foto's

      Comment


      • #18
        Re: monopod

        Oorspronkelijk geplaatst door smartpics
        Overigens heb ik er wel een balhoofd opgezet, vraag me af hoe je anders in portretstand foto's maakt...
        Ik gebruik m'n monopod enkel voor circuit-toestanden en daar trek ik al mijn foto's in landscape

        Sven

        Comment


        • #19
          Re: monopod

          Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels
          Ik heb de Manfrotto 681B. Ik zet er geen kop op omdat ik vind dat je monopod zelf genoeg kan bewegen.

          Sven
          Ik overweeg er een groot Linhof balhoofd (dat ik toch nog liggen heb) op te gebruiken want soms is dit voor macro opnamen wel gemakkelijk (denk ik)...
          Dit balhoofd is bijzonder stabiel en uiterst snel in te stellen met slechts één hendel...

          Comment


          • #20
            Re: monopod

            Oorspronkelijk geplaatst door LucD
            In België (natuurlijk weeral) ietsje duurder: 57,15 € bij Action Shop in Berchem (Grote Steenweg).
            Grobet

            50€ op de kop en spijtig genoeg 1 week levertijd

            Sven

            Comment


            • #21
              Re: monopod

              Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels
              Grobet

              50€ op de kop en spijtig genoeg 1 week levertijd

              Sven
              Pech voor mij dan, maar ik had het dus wel direct en nieuw uit voorraad...

              Bij Grobet had ik deze monopods niet zien staan (en heb er ook niet naar gevraagd). Qua tentoongesteld statievenassortiment vond ik het niet veel soeps bij Grobet trouwens.

              Comment


              • #22
                Re: monopod

                Ik heb vanmiddag bij een BD-lid de "Monostat" gezien, en als ik een nieuwe monopod koop, zal het alvast zo'n model zijn :

                Comment


                • #23
                  Re: monopod

                  Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels
                  Ik heb de Manfrotto 681B. Ik zet er geen kop op omdat ik vind dat je monopod zelf genoeg kan bewegen.

                  Sven
                  Ja Sven de Kop met snelkopeling heb ik die eropgezet en voor portretstand.
                  De 234 rc is een kleine kop die alleen voor portretstand is met snelkoppelingsplaat. Zo kan ik snel vanuit de auto, als ik een vogel zie de camera op de monopod zetten met een klik.
                  Mvg, drh

                  "Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

                  Comment


                  • #24
                    Re: monopod

                    Oorspronkelijk geplaatst door drh
                    Ja Sven de Kop met snelkopeling heb ik die eropgezet en voor portretstand.
                    De 234 rc is een kleine kop die alleen voor portretstand is met snelkoppelingsplaat. Zo kan ik snel vanuit de auto, als ik een vogel zie de camera op de monopod zetten met een klik.
                    En hoe trek jij foto's in portrait met een 234rc???

                    Sven

                    Comment


                    • #25
                      Re: monopod

                      ok, zo'n balhoofd lijkt me wel wat om dan met m'n monopod portret-foto's te schieten, want dat is soms inderdaad wel een gemis ... rond welke prijs schommelen die dingen, of heeft er dit nog iemand liggen in de schuif
                      En welk modelletje is dan 'handig' (heb dus een Manfrotto 680B)

                      Comment


                      • #26
                        Re: monopod

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tony smeT
                        ...
                        En welk modelletje is dan 'handig' (heb dus een Manfrotto 680B)
                        Persoonlijk zou ik geen te klein model kiezen en zeker een type waarbij het los- resp. vastzetten gebeurt dmv. een hendeltje, géén draaiknop dus.
                        Gaat razendsnel én superaccuraat
                        Succes!

                        Comment


                        • #27
                          Re: monopod

                          Oorspronkelijk geplaatst door drh
                          Deze is ook in mijn bezit de 681B, Niet duur 50 Euro, lekker lang en goed stevig.
                          Zelfs de 50-500 van sigma koppel ik erop. De kop is de 234RC

                          mvg, drh
                          Met veel interesse volg ik deze thread ivm monopods.
                          Op dit ogenblik twijfel ik nog tussen de Manfrotto 681B en de Gitzo G1588.
                          Maar wat hoofd betreft vind ik het moeilijker en wel wat betreft de maximale last.
                          Zoals hierboven (@drh) is de 234RC veel gebruikt, zelfs met een Bigma.
                          Toch staat er op de site van Manfrotto dat de max last slechts 2,5Kg bedraagt.
                          Waarom zet er iemand een hoofd met deze beperking op een monopod dat gemaakt is voor 12Kg?

                          hesy.be
                          BD0319BE

                          Comment


                          • #28
                            Re: monopod

                            Oorspronkelijk geplaatst door Hesy
                            Met veel interesse volg ik deze thread ivm monopods.
                            Op dit ogenblik twijfel ik nog tussen de Manfrotto 681B en de Gitzo G1588.
                            Maar wat hoofd betreft vind ik het moeilijker en wel wat betreft de maximale last.
                            Zoals hierboven (@drh) is de 234RC veel gebruikt, zelfs met een Bigma.
                            Toch staat er op de site van Manfrotto dat de max last slechts 2,5Kg bedraagt.
                            Waarom zet er iemand een hoofd met deze beperking op een monopod dat gemaakt is voor 12Kg?
                            Dit hoofd draait maar rond één as (horizontale as --> vertikale beweging van je apparatuur) en bijgevolg vlugger in gebruik. Panning gebeurt door rotatie van de pod zelf. Dit is het handigst op een monopod. Zie ook : http://www.reallyrightstuff.com/tuto...ods/index.html

                            Groetjes,
                            Pol.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

                            Comment


                            • #29
                              Re: monopod

                              Mag ik aannemen dat die 234(RC) ook een soort van 'klikstand' heeft zodat je ook snel terug in landschap-mode kan fotograferen??

                              Of kan die kop sowiezo niet meer dan 90 verdraaien, want dat is me uit de foto niet duidelijk of die 90° draait naar 1 kant of dat dit in beide richtingen mogelijk is (L+R, 180° in totaal dus)?

                              En waar koop ik dit best? (lees korte levertijd en goed van prijs )
                              ...
                              Ik vind het voorlopig enkel bij kamera-express.nl en BH PhotoVideo maar door de verzendingskost betaal ik de helft meer dan dat het stuk me kost
                              Last edited by Tony smeT; 20 mei 2005, 07:43.

                              Comment


                              • #30
                                Re: monopod

                                Iemand ervaring met deze FLEXHEAD?



                                Goed bekeken voor snelheid, maar wat met stabiliteit?

                                Comment

                                Working...
                                X