Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

monopod

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • monopod

    Beste vrienden,

    Ik ben op zoek naar een goede monopod (die ik wil gebruiken voor macro-fotografie). Wat koop ik best, en vooral, waar vind ik die (in Belgie, ev. online shops)?

    Groeten en alvast bedankt.
    Canon Eos 20D + 100-400mm USM / Nikon Coolpix 4500

    Only when the last tree has been cut down,
    Only when the last river has been poisened,
    Only when the last fish has been caught,
    Then only will you see that money cannot be eaten.

  • #2
    Re: monopod

    Zie hier eens op de site bij Manfrotto, is bij veel fotowinkels te koop.
    Ik heb gekozen voor die in carbon. http://www.manfrotto.com/product/tem...=82&itemid=693
    Nikon body's plus wat Nikkor glas.
    Nieuwe website: http://verschuerensphotos.smugmug.com/

    Comment


    • #3
      Re: monopod

      Heb zelfde keuze gemaakt als marcelv, manfrotto 449 dus, aangevuld met een 234 RC kop... and so far, it does the trick
      D300 D70 - SB800 SB600 - 12-24/4 17-35/2.8 28-70/2.8 50/1.8 105/2.8 70-200/2.8

      Comment


      • #4
        Re: monopod

        Of de Gitzo G1588 carbon Fiber - www.Kamera-express.nl 200€. Niet goedkoop maar licht en vooral zeer stevig.



        Groetjes,
        Pol.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • #5
          Re: monopod

          ik heb on-line een walimax 1013 bij foto walser gekocht. Niet duur en lijkt me meer dan stevig genoeg voor mijn 180 macro
          --
          Play Drakensang - a free online mmorpg

          Comment


          • #6
            Re: monopod

            Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens
            Of de Gitzo G1588 carbon Fiber - www.Kamera-express.nl 200€. Niet goedkoop maar licht en vooral zeer stevig.




            Groetjes,
            Pol.
            Heeft U daar uw 70-200 al opgezet?

            Comment


            • #7
              Re: monopod

              ikke op de 449 al wel, en gaat perfect...
              D300 D70 - SB800 SB600 - 12-24/4 17-35/2.8 28-70/2.8 50/1.8 105/2.8 70-200/2.8

              Comment


              • #8
                Re: monopod

                Oorspronkelijk geplaatst door El Marco
                ikke op de 449 al wel, en gaat perfect...
                Bedankt ge eens de details gaan zien op site

                Comment


                • #9
                  Re: monopod

                  Oorspronkelijk geplaatst door linda16093
                  Heeft U daar uw 70-200 al opgezet?
                  Was vorige zaterdag in de kathedraal van Reims en er zonder problemen met de 70-200 gewerkt.

                  Groetjes,
                  Pol.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • #10
                    Re: monopod

                    Ik gebruik een Manfrotto 680B icm 234RC
                    Die 380 heeft €48 gekost is meer dan groot genoeg voor mijn 190cm en draagt zonder problemen een 10D met 50-500....en 't is een stevig beestje uitgetest door onze oudste van 4 en de middelste van 2 ).
                    Weegt misschien net ietsje meer dan een carbon-versie, maar op dit gewicht is het wat mij betreft absurd om er de meerprijs voor het mindergewicht van carbon voor te betalen... Maar da's mijn gedacht...
                    Canon 10D, glass, flashes & extra's
                    Fuji S602Z & extra's
                    www.CooMa.be BD0176BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: monopod

                      Ik heb ook de Manfrotto 680B en ben daar zéér tevreden over ... kan ruim 15 kg dragen dus daar mag je al een toeter opzetten
                      En ik vind het gewicht inderdaad goed meevallen, en in nood kan het ook nog dienen om lastige mensen uit te schakelen

                      Comment


                      • #12
                        Re: monopod

                        ik heb de monopod 676B gekocht, is dit een goeie?
                        www.knfotostudio.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: monopod

                          Ik heb voor de Manfrotto Professional 681B gekozen omdat die net iets hoger is dan de 680B en ik niet van de kleinsten ben...

                          Ik dacht dat 3 secties (681B) event. ook iets stabieler zouden zijn dan 4 secties (680B), maar de 680B vond ik toch ook reeds aardig stabiel en bovendien wel iets korter in ingeschoven toestand.

                          Kwestie van gewicht valt dat best mee en vind ik die carbon-dingen niet écht de meerprijs waard...

                          Comment


                          • #14
                            Re: monopod

                            Oorspronkelijk geplaatst door LucD
                            Ik heb voor de Manfrotto Professional 681B gekozen omdat die net iets hoger is dan de 680B en ik niet van de kleinsten ben...

                            Ik dacht dat 3 secties (681B) event. ook iets stabieler zouden zijn dan 4 secties (680B), maar de 680B vond ik toch ook reeds aardig stabiel en bovendien wel iets korter in ingeschoven toestand.

                            Kwestie van gewicht valt dat best mee en vind ik die carbon-dingen niet écht de meerprijs waard...
                            Deze is ook in mijn bezit de 681B, Niet duur 50 Euro, lekker lang en goed stevig.
                            Zelfs de 50-500 van sigma koppel ik erop. De kop is de 234RC

                            mvg, drh
                            Mvg, drh

                            "Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

                            Comment


                            • #15
                              Re: monopod

                              Ik heb de Manfrotto 681B. Ik zet er geen kop op omdat ik vind dat je monopod zelf genoeg kan bewegen.

                              Sven

                              Comment

                              Working...
                              X