Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nexto CF : ideale PSD ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nexto CF : ideale PSD ?

    Ik heb zonet een Nexto CF gekocht, geproduceerd door savitmicro


    Uit tests blijkt deze PSD verreweg de snelste : effectieve transfersnelheden van 9 - 10 MB/s (ter vergelijking, de PD7X haalt 5 MB/s, de meeste andere PSD zitten ergens tussen 1 - 3 MB/s).
    Bovendien is hij ook erg snel in het wegschrijven van de bestanden naar de PC : > 20 MB/s, dubbel zo snel als het overgrote deel van de PSD's op de markt...
    Ook qua autonomie scoort hij erg goed: met één batterijlading kan je 25GB kopiëren naar je PSD (meer dan 2500 raw shots met mijn camera)...

    Eén of andere gekke fransman met veel tijd houdt zich bezig met PSD's te benchmarken, controleer de volledige testsresultaten maar eens op zijn website http://fhoude34.free.fr/PortableHD.htm

    En de prijs voor al dat moois? Dit alles wordt mij volgende week geleverd met een HD van 80 GB voor de prijs van 200 EUR (+ verzendingskosten). Ik vind dat hij er nog leuk uitziet ook, en is redelijk compact (wel redelijk zwaar, 240g...). Wel geen kleuren LCD en geen picture review mode, maar dat heb ik absoluut niet nodig... Het einge nadeel is het ontbreken van een SD interface, maar daarvoor kan je een adapter aanschaffen
    Echt onwaarschijnlijk is het feit dat de HD een 5400 rpm van Hitachi is (Hitachi TRAVELSTAR 5K100 80GB ), een schijf die je in Europa zowiezo meer dan 100 EUR betaald.(http://www.prijsindex.net/show/onder...erdeelid=12858)
    Ik was net aan 't overwegen om wat extra CF te kopen, maar een 2GB Sandisk Ultra wordt op minder dan 5 minuten overgeschreven, daar kan ik mee leven.

    Zodra ik mijn speeltje heb, laat ik jullie weten hoe het me bevalt

    sugar
    Last edited by sugar; 14 mei 2005, 11:03. Reden: HD specificaties
    "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

    http://supermasj.zenfolio.com

  • #2
    Re: Nexto CF : ideale PSD ?

    Ja sugar, ziet er erg interessant uit. Hou ons op de hoogte!
    Gijs
    Canon apparatuur

    http://gijsvo.fotopic.net/

    Comment


    • #3
      Re: Nexto CF : ideale PSD ?

      Ziet er idd interessant uit, mooi gemaakt en compact. Werkt het ook op batterijen ? Mag ik weten waar je het gekocht hebt ?

      Comment


      • #4
        Re: Nexto CF : ideale PSD ?

        even kritische noot: zijn gegevens zijn niet allemaal correct, en voor dit toestel baseert hij zich op één mening van iemand op dp-review, die er eens één test mee heeft gedaan....


        soit, tzal geen slechte aankoop zijn. ben ook wel benieuwd waar ie te koop is, pure interesse, kben goed gesteld

        You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
        [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
        Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


        Comment


        • #5
          Re: Nexto CF : ideale PSD ?

          Oorspronkelijk geplaatst door ajuin
          even kritische noot: zijn gegevens zijn niet allemaal correct, en voor dit toestel baseert hij zich op één mening van iemand op dp-review, die er eens één test mee heeft gedaan....


          soit, tzal geen slechte aankoop zijn. ben ook wel benieuwd waar ie te koop is, pure interesse, kben goed gesteld
          Neen, er zijn ondertussen al meerdere mensen die er tests meegedaan hebben (ok, het zijn er nog maar drie ).
          sugar
          "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

          http://supermasj.zenfolio.com

          Comment


          • #6
            Re: Nexto CF : ideale PSD ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Jazzaddict
            Ziet er idd interessant uit, mooi gemaakt en compact. Werkt het ook op batterijen ? Mag ik weten waar je het gekocht hebt ?


            sugar
            "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

            http://supermasj.zenfolio.com

            Comment


            • #7
              Re: Nexto CF : ideale PSD ?

              Stond eigenlijk net op het punt een Vosonic te bestellen toen ik deze post zag

              Ziet er goed uit. Ben erg nieuwsgierig naar je bevindingen.
              Groeten,

              Albert Jan

              Website AJH
              lidnummer: BD0371NL

              Comment


              • #8
                Re: Nexto CF : ideale PSD ?

                de technishe spec zien er indd degelijk uit en de prijs is ook wel redelijk.

                Maar mooi!?
                Think Different!

                Comment


                • #9
                  Re: Nexto CF : ideale PSD ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door chm

                  Maar mooi!?
                  Ik vind van wel maar ik ga je niet verplichten hem ook mooi te vinden


                  sugar
                  "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                  http://supermasj.zenfolio.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nexto CF : ideale PSD ?

                    En daar zit geen cpu in? Vraag me dan wel af welk onderdeel er intelligent genoeg is om die overdracht uit te voeren

                    Alsof een P4 de vertragende faktor zou zijn tijdens de overdracht van CF naar HD

                    Lijkt me toch voor een groot deel commerciele tralala... en op die shunk.de zeggen ze dat je 10GB kan oversassen met een volle batterij, das al een stuk minder dan 25GB

                    En die adapter ziet er niet echt klein uit, maar ik twijfel er niet aan dat dit ding z'n werk goed doet ... 1 bedieningsknop, dat lijkt me ideaal

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nexto CF : ideale PSD ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Tony smeT
                      En daar zit geen cpu in? Vraag me dan wel af welk onderdeel er intelligent genoeg is om die overdracht uit te voeren

                      Alsof een P4 de vertragende faktor zou zijn tijdens de overdracht van CF naar HD
                      Dan stel ik voor dat je zelf uitzoekt waarom alle andere PSD blijven steken op een veel tragere transmissiesnelheid, ik hoef dat niet te weten.


                      Lijkt me toch voor een groot deel commerciele tralala... en op die shunk.de zeggen ze dat je 10GB kan oversassen met een volle batterij, das al een stuk minder dan 25GB
                      Wel, de reclame van het bedrijf geeft 10 GB aan, de terreintests van de eerste gebruikers geven resultaten van 25 GB aan. Dus niet allemaal commerciële tralala, eerder behoudsgezind.


                      En die adapter ziet er niet echt klein uit, maar ik twijfel er niet aan dat dit ding z'n werk goed doet ... 1 bedieningsknop, dat lijkt me ideaal
                      Wel ik zoek gewoon een image tank waarmee ik mijn data op een HD kan zetten. Ik hoef geen extra toeters en bellen


                      sugar
                      "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                      http://supermasj.zenfolio.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nexto CF : ideale PSD ?

                        Sinds vandaag ben ik in het bezit van een NexTo PSD met 80GB harddisk. Voor de personen die wellicht ook geïnteresseerd zijn in het apparaat heb ik wat bevindingen opgeschreven en wat testjes uitgevoerd. Als jullie verder nog wat willen weten hoor ik het wel.

                        Plus
                        • Snelheid
                        • Eenvoudige bediening (één knop)
                        • Niet echt duur (218 euro incl. verzending)
                        • Accu gaat lang mee, exacte meting volgt nog
                        • Aansluiting voor extern accupack voor nog meer downloads
                        • Firewire aansluiting
                        • Opladen via de Firewire aansluiting, externe lader alleen nodig als je geen pc in de buurt hebt.
                        • Wordt compleet geleverd inclusief autolader, beschermhoesje, schroevendraaier, kabels etc.
                        • Alles is netjes afgewerkt en ziet er goed uit


                        Min
                        • Alleen ondersteuning voor CF type I en II, andere kaarten via optionele adapter
                        • Niet te gebruiken als cardreader via USB verbinding
                        • Gebruikt geen standaard AA accu's


                        Al met al ben ik zeer tevreden met mijn aankoop en kan het apparaat ook van harte aanbevelen.

















                        http://www.pbase.com/erikb - BD0201NL

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nexto CF : ideale PSD ?

                          OK, spul is hier vandaag toegekomen.

                          Mijn observaties zijn volledig vergelijkbaar met die van ebi. Degelijke constructie, volledige kit...

                          Ik haal hier een transferrate van net boven de 8 MB/s, mijn Sandisk UltraII 2GB wordt in precies 4 minuten gekopieerd

                          Ik heb ook een autonomietestje uitgevoerd, ik ben er in geslaagd niet minder dan 26,9 GB op één batterijlading te kopiëren, meer dan ik ooit nodig heb.

                          Dataverificatie gebeurd door de CF opnieuw in te steken, Nexto geeft dan aan dat het dezeflde beelden zijn, je krijgt dan de keuze een twede kopie down te loaden, er bestaan waarschijnlijk betere en gesofistikeerdere systemen, maar dit bevalt me prima

                          sugar
                          "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                          http://supermasj.zenfolio.com

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nexto CF : ideale PSD ?

                            een externe cardreader met CF aanpassing is al weer 35 euro extra.... Kom je al aardig in de buurt van de Compactdrive PD70x ...

                            De Next ziet er strak uit, maar heeft het zich al bewezen als de andere merken, die toch ook zwakke punten bleken te hebben?
                            En.... waar de een totaal geen probleem met de accu heeft (Apacer, Vosonic, Compactdrive pd7x) lees je dat de ander het wel heeft. Maw de exemplarische verschillen zijn grooot of/en de harde schijf verschillen zijn groot....
                            Het feit dat diverse fabrikanten al een update van de firmware gedaan hebben... geeft te denken (exemplarische verschillen verkleinen? Betere onder steuning/regeling van de voeding voor de HD?).
                            Bij de Compactdrive PD70x schrijven ze zelf erbij dat ze deze problemen opgelost zouden hebben...

                            edit: ik zit zelf te twijffelen om aan deze inkoopaktie mee te doen
                            Last edited by andre@home; 4 juni 2005, 19:50. Reden: toevoeging opmerking

                            Comment

                            Working...
                            X