Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lowepro computrekker aw

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: lowepro computrekker aw

    Oorspronkelijk geplaatst door Tom
    Mjoh, hier enige ervaring met rugzakken .....

    Ik vind het allemaal wat overroepen hoor, die heupriemen.

    In mijn rugzak (Lowepro mini trekker) zat toch ook algauw wat aan kilootjes (1D, 70-200 f2.8 L, 28-70 f2.8L, fish, 50mm, Compactdrive, extra batterijen, flits, extra sets voor de flits enz .....) en ik heb nog NOOIT die heupriem gebruikt.

    Als je een rugzak van ca 20kg op je rug meezeult voor een week of 2/3, dan pas begint dat heupgordelgedoe een rol te spelen. En ik weet waar ik het over heb hoor. Maar voor een cameraatje en wat lenzen, komaan hee jongens ...
    @Tom :Mensen verschillen.
    Ook al 15 jaar ervaring met rugzakken van 5kg tot 25kg.
    Als jij een heupriem niet nodig hebt (of vindt) dan zal je waarschijnlijk een sterke rug hebben.

    Ik weet enkel dat een goede heupband het draagcomfort enorm verbetert (of je het nu over 5 of 25 kg hebt doet eigenlijk niet terzake).
    BD0497BE : Nikon body + glas
    www.RudyVerrijt.info

    Comment


    • #17
      Re: lowepro computrekker aw

      Oorspronkelijk geplaatst door JePe
      @Tom :Mensen verschillen.
      Ook al 15 jaar ervaring met rugzakken van 5kg tot 25kg.
      Als jij een heupriem niet nodig hebt (of vindt) dan zal je waarschijnlijk een sterke rug hebben.

      Ik weet enkel dat een goede heupband het draagcomfort enorm verbetert (of je het nu over 5 of 25 kg hebt doet eigenlijk niet terzake).
      Ik heb inderdaad een sterke en gezonde rug. En neen, ik onderschat een goede heupriem geenszins niet. Onmisbaar voor de zwaardere rugzakken, maar komaan zeg, 5 of 6kg fotomateriaal, daar heb je toch geen heupgordel voor nodig ?

      Als ik weg ben met men hele hebben en houwen in een rugzak (trektocht dus) kan ik ook nie zonder heupriem hoor. Je moest eens weten hoeveel merken en types rugzak ik op men rug heb gehad voor ik men Vaude Astra 65L + 10L heb gekocht.

      Maar tzal zijn zoals je zegt, de ene is de andere niet.

      Back OT : die photo trekker heb ik even gehad. Veel te groot. Ik moest men 1D erin gaan zoeken bij wijze van spreken. Anders moet je eens bij Tamrac gaan kijken, in de Expedition reeks. Daar zitten ook mooie en grote tussen.

      Comment


      • #18
        Re: lowepro computrekker aw

        Persoonlijk wandel ik ook wel eens wat en als ik alles in mijn Photo trekker laad dan kan ik die heupriemen niet missen of ik lig een week plat met rugklachten...

        Ik heb dus de phototrekker en daar geraakt idd héél wat in. Je kan proberen hem tweedehands te kopen, dan kost hij toch al een pak minder. (Ik heb hem zelf van Corné overgekocht. Mssn heeft hij er nu ook een liggen?
        [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

        Comment


        • #19
          Re: lowepro computrekker aw

          Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels
          Ja, een photo trekker kost toch al snel 300€, terwijl de compu trekker de helft. Maar ge moet ook zien wat ge nog gaat kopen in de toekomst hé.

          Sven
          Ik ben al wat in de toekomst aan het kijken met een bigma, en die macro.

          Bestaat er dan geen compensatie, zoals een 10D dat is tussen een 300D en 1D?
          Zo iets van een 250 euro ? Wel een Lowepro, maar ik zie er geen tussen staan bij Corné. Is er in de buurt van A'pen (stad, Merksem mag ook nog) geen winkel waar je die eens kun bekijken? Wel Lowepro rugzakken.
          Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
          Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

          Comment


          • #20
            Re: lowepro computrekker aw

            Heb je al eens naar de Trim Trekker gekeken...
            En Tamrac heeft wel degelijk goed materiaal en van dezelfde kwaliteit als Lowepro, maar meestal een stukje goedkoper... Ik heb van beide een aantal zakken, dus ik kan vergelijken
            Canon 10D, glass, flashes & extra's
            Fuji S602Z & extra's
            www.CooMa.be BD0176BE

            Comment


            • #21
              Re: lowepro computrekker aw

              Oorspronkelijk geplaatst door Hellcat
              (Ik heb hem zelf van Corné overgekocht. Mssn heeft hij er nu ook een liggen?
              Corné hebt u er nog één liggen ?

              Oorspronkelijk geplaatst door CooMa
              Heb je al eens naar de Trim Trekker gekeken...
              En Tamrac heeft wel degelijk goed materiaal en van dezelfde kwaliteit als Lowepro, maar meestal een stukje goedkoper... Ik heb van beide een aantal zakken, dus ik kan vergelijken
              Nee ik heb nog niet gekeken, waar kan je deze ergens kopen?
              Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
              Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

              Comment


              • #22
                Re: lowepro computrekker aw

                Oorspronkelijk geplaatst door Xentro
                Nee ik heb nog niet gekeken, waar kan je deze ergens kopen?
                Ik heb de mijne indertijd bij www.fotovideostore.nl gekocht....
                Canon 10D, glass, flashes & extra's
                Fuji S602Z & extra's
                www.CooMa.be BD0176BE

                Comment


                • #23
                  Re: lowepro computrekker aw

                  Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels
                  Ik ben ook aan het overwegen van een andere tas te kopen.

                  Momenteel heb ik een Lowepro Mini Trekker AW II voor D70, 28-70, 70-200 en SB-600, en wat prullen.

                  Aangezien ik in de toekomst ( ) van plan ben een D2X en een 300mm prime te kopen is dit zakje wel wat te klein.

                  Daarom ga ik een:
                  - Lowepro Photo trekker AW II of
                  - Lowepro Pro trekker AW II
                  kopen.

                  Iemand ervaring?

                  Sven
                  Controleer eerst goed of je zo'n grote zak nodig hebt.
                  Die Pro Trekker is gewoon waanzinnig groot (goed voor ene 600 mm f1/4.0). Ook de Photo Trekker is erg groot.
                  Ik heb indertijd dezelfde 'vergissing' begaan toen ik mijn rugzak kocht, zonder hem te bekijken, en ik vind hem een maatje te groot om altijd mee te sleuren (ik heb nu een Elite AW bijgekocht). In een Nature Trekker AW II krijg je ook al een 400 mm f1/2.8
                  Hieronder een linkje van een foto van mijn rugzak (ik heb maar één camera op dit ogenblik, zodus de laatste lens moet je jezelf er maar bij inbeelden...)
                  Dit geeft je tcoh al een idee van hoeveel ruimte je hebt in zo'n zak (een 24-70L kan er rechtop in)



                  sugar
                  "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                  http://supermasj.zenfolio.com

                  Comment


                  • #24
                    Re: lowepro computrekker aw

                    Oorspronkelijk geplaatst door sugar
                    Controleer eerst goed of je zo'n grote zak nodig hebt.
                    Die Pro Trekker is gewoon waanzinnig groot (goed voor ene 600 mm f1/4.0). Ook de Photo Trekker is erg groot.
                    Ik heb indertijd dezelfde 'vergissing' begaan toen ik mijn rugzak kocht, zonder hem te bekijken, en ik vind hem een maatje te groot om altijd mee te sleuren (ik heb nu een Elite AW bijgekocht). In een Nature Trekker AW II krijg je ook al een 400 mm f1/2.8
                    Hieronder een linkje van een foto van mijn rugzak (ik heb maar één camera op dit ogenblik, zodus de laatste lens moet je jezelf er maar bij inbeelden...)
                    Dit geeft je tcoh al een idee van hoeveel ruimte je hebt in zo'n zak (een 24-70L kan er rechtop in)

                    http://home.scarlet.be/~tvelst/bag1.jpg

                    sugar
                    Hallo,

                    Ik heb al wat nadenk werk achter de rug zenne

                    Hier een opdrachtje :
                    "Zoek mij een zak waar ik het volgende in kan steken:
                    - 1 X Nikon D2X
                    - 1 X Nikon D70
                    - 1 X Nikon Af-S VR 70-200 f/2.8 (+/- 22 cm)
                    - 1 X Nikon AF-S 28-70 f/2.8 (+/- 20 cm)
                    - 1 X Nikon AF-S 300mm f/2.8 (+/- 30 cm)
                    - 1 X Nikon SB-600 (flash) (+/- 18 cm)
                    - 1 X Nikon TC 17E II
                    en nog wat prullen ....

                    Comment


                    • #25
                      Re: lowepro computrekker aw

                      Ik vrees toch dat het een Nature, Photo of Pro trekker zal moeten zijn zenne

                      Sven

                      Comment


                      • #26
                        Re: lowepro computrekker aw

                        Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels
                        Hallo,

                        Ik heb al wat nadenk werk achter de rug zenne

                        Hier een opdrachtje :
                        "Zoek mij een zak waar ik het volgende in kan steken:
                        - 1 X Nikon D2X
                        - 1 X Nikon D70
                        - 1 X Nikon Af-S VR 70-200 f/2.8 (+/- 22 cm)
                        - 1 X Nikon AF-S 28-70 f/2.8 (+/- 20 cm)
                        - 1 X Nikon AF-S 300mm f/2.8 (+/- 30 cm)
                        - 1 X Nikon SB-600 (flash) (+/- 18 cm)
                        - 1 X Nikon TC 17E II
                        en nog wat prullen ....
                        Dat kan in mijn Nature Trekker denk ik ...
                        Je 300 1/2.8 zal dan centraal op de D2X zitten, je 70-200 en 24-70 op de plaats van mijn 70-200 en 24-70, je SB-600 op de plaats van mijn 580 EX, je tweede body op de plaats van mijn 180 L, je TC 17E op de plaats van mijn kenkotubes + 1,4 x... Moet lukken

                        sugar
                        "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                        http://supermasj.zenfolio.com

                        Comment


                        • #27
                          Re: lowepro computrekker aw

                          ik heb hier nog een sportzak staan van de citybank, iemand interesse??

                          You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                          [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                          Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                          Comment


                          • #28
                            Re: lowepro computrekker aw

                            Oorspronkelijk geplaatst door sugar
                            Dat kan in mijn Nature Trekker denk ik ...
                            Je 300 1/2.8 zal dan centraal op de D2X zitten, je 70-200 en 24-70 op de plaats van mijn 70-200 en 24-70, je SB-600 op de plaats van mijn 580 EX, je tweede body op de plaats van mijn 180 L, je TC 17E op de plaats van mijn kenkotubes + 1,4 x... Moet lukken

                            sugar
                            Ok, bedankt

                            Comment


                            • #29
                              Re: lowepro computrekker aw

                              Aangezien die dingen wat te groot zijn zal een groeps aankoop niet lukken zeker ?

                              @ ajuin: hier is in de buurt binnen kort een voetbaltornooi, je mag hem altijd als prijs komen droppen hoor!
                              Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
                              Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

                              Comment


                              • #30
                                Re: lowepro computrekker aw

                                ik heb de computrecker


                                met daarin
                                d70
                                28-70
                                70-200
                                50mm
                                105 macro
                                sb-600
                                neck-strap

                                en in de andere vakjes en ritsjes filters, schoonmaagerief
                                2 opladers

                                ik moe zeggen het binnne compartiment zit redelijk vol er zou nog 2 flits bij kunnen. de 28-70 zit er wel in met zonnekap op. dus er zou nog nen body bijkunnen.
                                ik ga daar ook mee wandelen en ik vind dat je een goede steun hebt. zelfs met statief.
                                de borst riemen trekken uw schouders goed naar achteren.

                                Comment

                                Working...
                                X