Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lowepro computrekker aw

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • lowepro computrekker aw

    Ik heb daar een aantal vraagjes rond, kan je daar een 10D met grip in kwijt?
    een bigma?
    naast die bigma nog en 150 mm macro lens ?

    computrekker aw
    groeten Jonas
    Last edited by Xentro; 11 mei 2005, 14:54.
    Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
    Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

  • #2
    Re: lowepro computrekker aw

    ik tel op het lowepro plaatje 7 lenzen.... (1 op body) (80-400?)
    jij hebt het over twee lenzen...niet echt moeilijk om te zien ofwel?
    zo groot is die grip nu ook weer niet...


    Met vriendelijke groeten,
    Ronald
    www.konings.biz

    Comment


    • #3
      Re: lowepro computrekker aw

      Oorspronkelijk geplaatst door rkonings
      ik tel op het lowepro plaatje 7 lenzen.... (1 op body) (80-400?)
      jij hebt het over twee lenzen...niet echt moeilijk om te zien ofwel?
      zo groot is die grip nu ook weer niet...


      Op het plaatje is het een 70-200 f 2.8

      Een bigma is toch geen klein lensje hé 21 cm lang!!!!
      en de 150 mm een 13 cm wat niet extreem is,
      maar dan moet er nog een 28-70 mm bij een flitser. Ik wil gewoon weten of dat daar nog plaats voor is ?
      Die grip moet er liefst wel aanblijven hé, dus is je cam toch wel wat groter....
      Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
      Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

      Comment


      • #4
        Re: lowepro computrekker aw

        gezien je er een laptop dwars in kwijt kan (meestal breder dan 21cm) denk ik dat je met elke zoom tot een 400mm met wat duwen wel genoeg zal hebben aan dat rugzakje. Het ding is modulair he, eventueel leg je alles dwars dan heb je nog meer plek.

        cheers...
        Ricoh Caplio GX100

        http://www.flickr.com/photos/koenhufkens

        Comment


        • #5
          Re: lowepro computrekker aw

          Oorspronkelijk geplaatst door Xentro
          Op het plaatje is het een 70-200 f 2.8

          Een bigma is toch geen klein lensje hé 21 cm lang!!!!
          en de 150 mm een 13 cm wat niet extreem is,
          maar dan moet er nog een 28-70 mm bij een flitser. Ik wil gewoon weten of dat daar nog plaats voor is ?
          Die grip moet er liefst wel aanblijven hé, dus is je cam toch wel wat groter....
          Eerst en vooral: het is een 80-200 en geen 70-200

          Voor de rest zou ik je geen zorgen maken. Body + grip + bigma + macro en flits krijg je makkelijk weg.

          mvg Sven

          Comment


          • #6
            Re: lowepro computrekker aw

            als dat er allemaal inzit ga je wel met een aantal kilo op je rug lopen.
            Kijk dan ook of hij je genoeg steun geeft hé, je rug voel je wel als je een paar kilometer wandelt met al dat gerief op je rug.

            Ik heb ook op het punt gestaaqn hem te kopen en heb er om die reden van af gezien.
            [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

            Comment


            • #7
              Re: lowepro computrekker aw

              Oorspronkelijk geplaatst door Xentro
              Die grip moet er liefst wel aanblijven hé, dus is je cam toch wel wat groter....
              De camera met de grip er aan kan niet in de rugzak. Deze montage is dan hoger dan de diepte van de rugzak idem zo met de Lowepro Mini Trekker.
              Ik heb deze laatste, maar telkens als ik mijn 10D in de rugzak wil opbergen moet ik er de grip afnemen
              Luc
              BD0174BE

              Comment


              • #8
                Re: lowepro computrekker aw

                Hellcat heeft gelijk. Dit soort (mini) rugzakken (tamrac heeft er ook van dit type) heeft een speelgoed heupband. Dit wil zeggen dat al het gewicht op je schouder komt te zitten ipv op de heupen.
                Als je ze dus vollaad met alles wat op de foto's ziet + plus nog een statief dan heb vlug meer dan 10kg. Je zal na een paar kilometer merken dat hij niet meer zo prettig draagt.

                De rover aw is op dit gebied veel beter gemaakt. Je kan er echter minder materiaal in kwijt. Maar een bigma + 150 macro + body met een kleine lens gaat er vlot in.
                BD0497BE : Nikon body + glas
                www.RudyVerrijt.info

                Comment


                • #9
                  Re: lowepro computrekker aw

                  Oorspronkelijk geplaatst door JePe
                  Hellcat heeft gelijk. Dit soort (mini) rugzakken (tamrac heeft er ook van dit type) heeft een speelgoed heupband. Dit wil zeggen dat al het gewicht op je schouder komt te zitten ipv op de heupen.
                  Als je ze dus vollaad met alles wat op de foto's ziet + plus nog een statief dan heb vlug meer dan 10kg. Je zal na een paar kilometer merken dat hij niet meer zo prettig draagt.
                  Daar ben ik het volkomen mee eens. Daarom ben ik ook op zoek naar iets anders.
                  Mensen met goede ervaringen ? Laat maar eens iets weten
                  Luc
                  BD0174BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: lowepro computrekker aw

                    Oorspronkelijk geplaatst door Lucky
                    Daar ben ik het volkomen mee eens. Daarom ben ik ook op zoek naar iets anders.
                    Mensen met goede ervaringen ? Laat maar eens iets weten
                    Ik heb een LowePro Nautre Trekker AW II. Deze zak is echt heel comfortabel om te dragen (met brede heupband en erg goede schouderbanden). De zak is erg groot : ik kan er mijn 20D + 16-35L + 24-70L + 85L + 70-200 IS + 180L + 2 x 580 EX + EF 1,4x II + Kenko extension tubes in kwijt. Er is nog een zak vooraan, waar ik soms mijn laptop in wegstop...

                    De zak is redelijk diep, dus niet echt een zak om mee in drukke steden rond te lopen

                    sugar
                    "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                    http://supermasj.zenfolio.com

                    Comment


                    • #11
                      Re: lowepro computrekker aw

                      Mjoh, hier enige ervaring met rugzakken .....

                      Ik vind het allemaal wat overroepen hoor, die heupriemen.

                      In mijn rugzak (Lowepro mini trekker) zat toch ook algauw wat aan kilootjes (1D, 70-200 f2.8 L, 28-70 f2.8L, fish, 50mm, Compactdrive, extra batterijen, flits, extra sets voor de flits enz .....) en ik heb nog NOOIT die heupriem gebruikt.

                      Als je een rugzak van ca 20kg op je rug meezeult voor een week of 2/3, dan pas begint dat heupgordelgedoe een rol te spelen. En ik weet waar ik het over heb hoor. Maar voor een cameraatje en wat lenzen, komaan hee jongens ...

                      Comment


                      • #12
                        Re: lowepro computrekker aw

                        euhm, ik ben ook nogal een 'trekker', en zelfs op dagtochten met enkel wat drinken, eten, kaart, en fototoestel gebruik ik toch telkens die heupriemen.

                        vroeger altijd zonder, maar nu ik een rugzak heb mét heupriemen, merk ik wat ik heb gemist ervoor. nu voel je niets op je rug/schouders, daarvoor was het telkens een last...


                        okee, je kan het gerust doen, maar eens je heupriemen hebt geproefd, wil je niet meer zonder !!!

                        You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                        [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                        Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                        Comment


                        • #13
                          Re: lowepro computrekker aw

                          Ik ben ook aan het overwegen van een andere tas te kopen.

                          Momenteel heb ik een Lowepro Mini Trekker AW II voor D70, 28-70, 70-200 en SB-600, en wat prullen.

                          Aangezien ik in de toekomst ( ) van plan ben een D2X en een 300mm prime te kopen is dit zakje wel wat te klein.

                          Daarom ga ik een:
                          - Lowepro Photo trekker AW II of
                          - Lowepro Pro trekker AW II
                          kopen.

                          Iemand ervaring?

                          Sven

                          Comment


                          • #14
                            Re: lowepro computrekker aw

                            Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels
                            Ik ben ook aan het overwegen van een andere tas te kopen.

                            Momenteel heb ik een Lowepro Mini Trekker AW II voor D70, 28-70, 70-200 en SB-600, en wat prullen.

                            Aangezien ik in de toekomst ( ) van plan ben een D2X en een 300mm prime te kopen is dit zakje wel wat te klein.

                            Daarom ga ik een:
                            - Lowepro Photo trekker AW II of
                            - Lowepro Pro trekker AW II
                            kopen.

                            Iemand ervaring?



                            Sven
                            Lowepro photo trekker aw II is wel gemakkelijk, je heb daar echt plaats in! Maar hij ligt voor mij wat buiten mijn budget anders lag hij hier al.
                            Aangezein ik nog student ben kan ik met een computrekker meer doen dacht ik...
                            Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
                            Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

                            Comment


                            • #15
                              Re: lowepro computrekker aw

                              Oorspronkelijk geplaatst door Xentro
                              Lowepro photo trekker aw II is wel gemakkelijk, je heb daar echt plaats in! Maar hij ligt voor mij wat buiten mijn budget anders lag hij hier al.
                              Aangezein ik nog student ben kan ik met een computrekker meer doen dacht ik...
                              Ja, een photo trekker kost toch al snel 300€, terwijl de compu trekker de helft. Maar ge moet ook zien wat ge nog gaat kopen in de toekomst hé.

                              Sven

                              Comment

                              Working...
                              X