Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

300D met Sunpak Power Zoom 4000 AF

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 300D met Sunpak Power Zoom 4000 AF

    Hallo,

    Ik heb een gebruikte pz 4000 af aangeschaft die geschikt is voor de canon eos serie. Deze zou dus ook moeten werken met de 300d maar dat doet ie dus niet...

    Als ik de flitser heb gemonteerd en aangezet zie ik wel alle instellingen (zoom verspringt van 28 tot 80 mm) veranderen op de flitser maar ik krijg hem niet aan het flitsen.

    Wie heeft verstand van dit soort zaken en kan mij (een flits noob ) een handje helpen?
    Canon 300D, Canon EFS 18-55 IS en een Tamron MACRO 1:2 AF 70-300mm F/4-5.6 Di LD
    wishlist 430 EX

  • #2
    Re: 300D met Sunpak Power Zoom 4000 AF

    Is de flitser compatibel met de EOS serie in het algemeen of met de 300D in het bijzonder Dat laatste is niet zo vanzelfsprekend als je zou denken
    Groeten,

    Albert Jan

    Website AJH
    lidnummer: BD0371NL

    Comment


    • #3
      Re: 300D met Sunpak Power Zoom 4000 AF

      Het best ben je met een flitser uit de EX reeks van Canon, ge weet toch dat het niet zonder risico is om zomaar een flitser die niet voor de EOS is geschikt om die op je toestel te plaatsen en proberen ermee te werken.

      MVG, Jeff
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        Re: 300D met Sunpak Power Zoom 4000 AF

        Hij is compatibel met de eos serie in het algemeen....
        Ik heb het de verkoper nog speciaal gevraagd en hij zei dat het werkte.

        Het zal dus wel weer een miskoop zijn ben ik bang...
        Canon 300D, Canon EFS 18-55 IS en een Tamron MACRO 1:2 AF 70-300mm F/4-5.6 Di LD
        wishlist 430 EX

        Comment


        • #5
          Re: 300D met Sunpak Power Zoom 4000 AF

          Oorspronkelijk geplaatst door h2o
          Hij is compatibel met de eos serie in het algemeen....
          Ik heb het de verkoper nog speciaal gevraagd en hij zei dat het werkte.

          Het zal dus wel weer een miskoop zijn ben ik bang...
          Ik vrees dat die flitser niet compatibel is met de 300D. Zoals je zegt wellicht wel comptabibel met de analoge EOS reeks. Als die flitser een A-mode heeft, dan zou dit nog wel eens kunnen werken. Maar TTL zal sowieso niet werken, gezien de 300D geen TTL ondersteunt maar wel E-TTL. (TTL=m.i. voor analoge toestellen).
          De PZ5000AF van Sunpak zou wel werken met de 300D.

          Ludovic
          EOS 40D - EOS 300D - Canon EF-S 17-85 + EF-S18-55 - Sigma 70-300 F4-5.6 APO Macro Super II + Tamron SP AF28-75 F2.8 XR Di + Tamron SP AF90 F2.8 Di Macro * Metz 54 MZ-3 * Metz 34 CS-2
          BD0118BE

          Comment


          • #6
            Re: 300D met Sunpak Power Zoom 4000 AF

            iedereen bedankt voor de reacties

            ik ga proberen of ik hem nog terug kan sturen en dan maar op zoek naar een 380 ex.....
            Canon 300D, Canon EFS 18-55 IS en een Tamron MACRO 1:2 AF 70-300mm F/4-5.6 Di LD
            wishlist 430 EX

            Comment


            • #7
              Re: 300D met Sunpak Power Zoom 4000 AF

              Oorspronkelijk geplaatst door h2o
              ik ga proberen of ik hem nog terug kan sturen en dan maar op zoek naar een 380 ex.....
              Eh, ik weet het niet zeker maar ik geloof dat de 380 EX ook niet gaat werken op de 300D. De 420 EX, 550 EX en 580 EX van Canon gaan zeker wel werken.

              Ja, het is heel lastig
              Groeten,

              Albert Jan

              Website AJH
              lidnummer: BD0371NL

              Comment


              • #8
                Re: 300D met Sunpak Power Zoom 4000 AF

                Oorspronkelijk geplaatst door h2o
                Hij is compatibel met de eos serie in het algemeen....
                Ik heb het de verkoper nog speciaal gevraagd en hij zei dat het werkte.

                Het zal dus wel weer een miskoop zijn ben ik bang...

                Verkopers zijn er om te verkopen
                niet echt om U te helpen.

                Dus geloof nooit het woord van een verkoper.

                MVG, Jeff
                Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                Comment


                • #9
                  Re: 300D met Sunpak Power Zoom 4000 AF

                  Oorspronkelijk geplaatst door ajh
                  Eh, ik weet het niet zeker maar ik geloof dat de 380 EX ook niet gaat werken op de 300D. De 420 EX, 550 EX en 580 EX van Canon gaan zeker wel werken.

                  Ja, het is heel lastig
                  De 380EX werkt perfect op een 300D. Ik heb die zelf een tijdje gebruikt op een 10D. Verschil met de 420 EX zit hem hoofdzakelijk in het ontbreken van een slave-functie en de kop is niet horizontaal draaibaar...
                  Canon 10D, glass, flashes & extra's
                  Fuji S602Z & extra's
                  www.CooMa.be BD0176BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: 300D met Sunpak Power Zoom 4000 AF

                    Als alternatief heb je ook nog Metz en Sigma.

                    Ludovic
                    EOS 40D - EOS 300D - Canon EF-S 17-85 + EF-S18-55 - Sigma 70-300 F4-5.6 APO Macro Super II + Tamron SP AF28-75 F2.8 XR Di + Tamron SP AF90 F2.8 Di Macro * Metz 54 MZ-3 * Metz 34 CS-2
                    BD0118BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: 300D met Sunpak Power Zoom 4000 AF

                      Ik heb geboden op een Metz Mecablitz 44AF-4C via het ''aangeboden'' deel van het forum.

                      Als dat niet genoeg is ga ik denk een 380/420 ex kopen....

                      Ik heb met de verkoper van de Sunpak flitser afgesproken dat ik deze terug kan sturen dus dat valt ook erg mee gelukkig.

                      Iedereen bedankt voor de reacties en tips in ieder geval.
                      Canon 300D, Canon EFS 18-55 IS en een Tamron MACRO 1:2 AF 70-300mm F/4-5.6 Di LD
                      wishlist 430 EX

                      Comment

                      Working...
                      X