Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Monopod

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Monopod

    Ik heb van iemand zo'n Manfrotto 679 B "geërfd". Zo ziet dat spul er dus uit :


    Is dat een goed en makkelijk te gebruiken statief ? Moeten er daar nog hulpstukken bij of is dit zo te gebruiken. Ziet er niet direkt handig uit.
    Ik heb dus totaal geen ervaring om te fotograferen met statief, maar nu zou ik het wel eens willen proberen, dus alle tips zijn welkom.

  • #2
    Re: Monopod

    heel goed, heb ik ook het zelfde, alleen jij zou een hoofd op moeten kopen waarop je de camera vast kan zetten, ik heb helaas een balhoofd,op de verkeerde advies van de fotozaak gekocht, het zou veel beter en makkelijker zijn een soort joystick kop op te zetten, die heb je ook van Manfrotto, dus als jij de camera moet kantelen of in een andere positie brengen, dan moet je alleen op de joystick knijpen de camera bewegen en als de positie goed is van de camera, de knijpsysteem loslaten, dan staat de camera vergrendeld.
    Ik vind de balhoofd voor een monopod minder geschikt.

    Comment


    • #3
      Re: Monopod

      Ik had al het idee, dat er precies iets aan ontbrak, maar wat bedoel je in godsnaam met een "joystick". Is dat niet iets dat wordt gebruikt om spelletjes te spelen op je computer ??

      Comment


      • #4
        Re: Monopod

        Dit (Manfrotto 234) is ook een goeie en zeer goedkoop. Hij kantelt 180° rond de horizontale as (vertikaal). Horizontaal (pannen) kan je via de monopod.



        Je kan er o.a. een Quick Relaese adaptor van Manfrotto of schroefsysteem van Gitzo (G1378B) op monteren. :
        Ziehier de Manfrotto 234 met deze Gitzo.



        De 234 is licht gewijzigd zoals hier : http://www.reallyrightstuff.com/tuto...ods/index.html


        Groetjes,
        Pol.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • #5
          Re: Monopod

          Oorspronkelijk geplaatst door Jazzaddict
          Ik had al het idee, dat er precies iets aan ontbrak, maar wat bedoel je in godsnaam met een "joystick". Is dat niet iets dat wordt gebruikt om spelletjes te spelen op je computer ??
          Dit is de fameuze joystick van Manfrotto. Het het getest op een tripod, handig ding, maar weet niet of het even handig is op een monopod en of het voldoende stabiliteit biedt bij zwaarder materiaal.


          Niet goedkoop. Bij www.kamera-express.nl : 110€

          Groetjes,
          Pol.
          Last edited by enero; 10 mei 2005, 12:01.
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #6
            Re: Monopod

            Oorspronkelijk geplaatst door Jazzaddict
            Ik had al het idee, dat er precies iets aan ontbrak, maar wat bedoel je in godsnaam met een "joystick". Is dat niet iets dat wordt gebruikt om spelletjes te spelen op je computer ??
            Daniel,
            Ik gebruik deze, Grip Action bal Head 222 (usa3265) van Manfrotto op mijne carbon n°one 449

            zie link:


            Zeer handig, je mag hem altijd eens uitproberen als je in de buurt van Antwerpen moest komen, of dat ik eens in de buurt van de kust kom.
            Nikon body's plus wat Nikkor glas.
            Nieuwe website: http://verschuerensphotos.smugmug.com/

            Comment


            • #7
              Re: Monopod

              Oorspronkelijk geplaatst door marcelv
              Daniel,
              Ik gebruik deze, Grip Action bal Head 222 (usa3265) van Manfrotto op mijne carbon n°one 449

              zie link:


              Zeer handig, je mag hem altijd eens uitproberen als je in de buurt van Antwerpen moest komen, of dat ik eens in de buurt van de kust kom.
              Bestaat niet meer en is vervangen door de 322RC2. Overigens niet zo handig als voorgaande versie.
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • #8
                Re: Monopod

                Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens
                Bestaat niet meer en is vervangen door de 322RC2. Overigens niet zo handig als voorgaande versie.
                Pol,
                Ik zie de 222 toch nog staan, bevoorbeeld bij kamera-express voor 94 euro
                Nikon body's plus wat Nikkor glas.
                Nieuwe website: http://verschuerensphotos.smugmug.com/

                Comment


                • #9
                  Re: Monopod

                  Oorspronkelijk geplaatst door marcelv
                  Pol,
                  Ik zie de 222 toch nog staan, bevoorbeeld bij kamera-express voor 94 euro

                  Zou kunnen Marcel, maar bij Foto De Greef heeft men mij voorgehouden dat die vervangen werd door de 322. Heb deze geprobeerd en vond die wel heel gerieflijk. Is volgens de verkoopster ook stukken beter en gemakkelijker te hanteren dan de 222.

                  Groetjes,
                  Pol.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Monopod

                    Ik had nooit verwacht dat er zoveel kwam bij kijken om zo'n monopod te gebruiken. Daardoor ben ik aan het twijfelen of ik niet beter een tripod zou kopen. Maar die zullen dan wel heel duur zijn vermoed ik, zeker als het een stevig maar tegelijkertijd licht in gewicht moet zijn. Dat wordt nadenken en overwegen

                    Comment


                    • #11
                      Re: Monopod

                      Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens
                      Zou kunnen Marcel, maar bij Foto De Greef heeft men mij voorgehouden dat die vervangen werd door de 322. Heb deze geprobeerd en vond die wel heel gerieflijk. Is volgens de verkoopster ook stukken beter en gemakkelijker te hanteren dan de 222.

                      Groetjes,
                      Pol.
                      Is het deze?http://georg.rs-dahlhoff.de/e1-themen/manfrotto322rc2/ Ziet er toch niet gemakkelijker uit.In ieder geval het model is nog steeds verkrijgbaar,geen Manfrotto maar even goed en voor nog geen 70€.
                      'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                      Comment

                      Working...
                      X