Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Imagetank - schrijven van en naar SD kaartjes

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Imagetank - schrijven van en naar SD kaartjes

Ik heb onlangs mjin eerste digitaal fototoestel gekocht en ben volop aan het experimenteren. Aangezien ik soms ook korte filmpjes opneem met het toestel zit ik al gauw aan de limieten van mijn geheugenkaartjes dus overweeg ik de aankoop va een imagetank.

De volgende criteria zijn voor mij belangrijk:
    • Uitbreidbaarheid: ik wil de harde schijf liefst zelf kunnen vervangen zodat ik kan beginnen met een kleintje (heb nog een 2.5" liggen) en in de toekomst een grotere kan kopen
    • Terugschrijven naar SD kaart: aangezien ik de image tank ook zou willen gebruiken om muziek, films, etc op te slaan en over te zetten naar mij SD kaart voor gebruik in mijn PDA is het belangrijk dat de image tank van de HD naar SD kaart kan schrijven
    • USB harddisk: voor het gemak moet de image tank als gewone USB harddisk verschijnen op mijn PC

Momenteel is het enige model die aan al deze eisen voldoet de XDrive VP6210. Deze beschikt echter over veel meer functies dan ik nodig heb (MP3 speler, films bekijken, ...) dus had ik graag geweten of er een goedkoper alternatief is (ik had gedacht aan een compact drive maar die schrijven denk ik niet terug naar een SD kaart).

De Xdrive 3320 (moet binnenkort uitkomen) zou goedkoper zijn en volgens de website van Foto John De Reuver ook moeten kunnen terugschrijven naar SD kaart maar aangezien dit op de Vosonic website niet aangegeven staat heb ik mijn twijfels.

Zien jullie andere alternatieven?

Re: Imagetank - schrijven van en naar SD kaartjes

Zo ongeveer elke "imagetank" kan terugschrijven naar de kaartjes: die wordt enerzijds als externe HD gebruikt, maar anderzijds ook als kaartlezer... en als je een kaartje via die "tank" kunt lezen, kun je er ook naar schrijven...

Op mijn X's DriveII werkt het in elk geval...
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Nemot,
      heb je deze thread al gezien : http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=69183 ?
      D300 D70 - SB800 SB600 - 12-24/4 17-35/2.8 28-70/2.8 50/1.8 105/2.8 70-200/2.8

Comment

Bedankt voor de reacties!

Cooma: inderdaad, normaalgezien moet elke imagetank kunnen terugschrijven als je hem aan de PC hangt. Ik was niet echt duidelijk maar wat ik eigenlijk bedoelde is dat ik een imagetank zou willen die ook kan terugschrijven naar een SD kaart zonder dat hij aan de PC hangt (sommige maar niet all XDrive's kunnen dit, voor andere merken is het niet altijd even duidelijk)

El Marco: ik heb deze thread gelezen en daar komt dus uit dat de VP6210 al mijn verwachtingen inlost, maar ik had graag geweten of er andere apparaten zijn die dat ook doen maar zonder (voor mij) overbodige functies zoals kleurenscherm, MP3 speler, ... en dus hopelijk tegen een lagere prijs.

Comment

onlangs nog een thread geweest over image tanks die kunnen terugschrijven. als usb-hdd kunnen ze allemaal gebruikt worden...
          uitbreidbaar zijn ze ook allemaal, wat erin kan, kan er ook uit !!!!

om het 'terugschrijven' te onderzoeken: zoek hier nogmaals op 'image tank', 'x-drive', 'vosonic' of 'vp3310'
          een van de laatste threads hierover moet dat zijn, dus ga niet terug tot 2003

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
          [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
          Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Working...
          X