Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

analoge flitser op digitaal toestel?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• analoge flitser op digitaal toestel?

Hallo allemaal,

Ik heb een flitser liggen van mijn analoog toestel. merk sunpack en nu zou ik graag weten of ik die kan gebruiken op mijn canon powershot G6, ik heb al gehoord dat dat niet zou mogelijk zijn, dat dat schadelijk zou zijn voor mijn fototoestel. Kunnen jullie mij helpen aub?

Blinkie
    Als iedereen Louise Hay zou kennen zou de wereld er anders uitzien.
    Blinkie

Re: analoge flitser op digitaal toestel?

Is die Sunpack voor een Canon?

Indien niet moet je zelf niet proberen.
    Indien wel dan zeer voorzichtig zijn. Eerst enkele forums ondervragen alvorens verder te gaan.
    Sony Alpha77 + flits HS5600 + Sony 18-55 + sigma 24-70 EX + sony 70 -300G + Sigma 10-20 EX + Minolta 50 mm, Canon PowerShot A2000 IS, Nikon Coolscan V

Comment

Voorzichtigheid is geboden, als de spanning tussen de punten te hoog is kan er schade aan je toestel van komen. Dus best even meten op je flits 6 volt of daar in de buurt is OK, 300 volt is natuurlijk niet aan te raden.

Nadeel is wel dat de flits dan niet wordt herkend door de camera, en je in principe manueel moet werken voor het instellen. een dedicated flits zal steeds beter en gemakkelijker zijn.

MVG, Jeff
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

ik heb hem altijd gebruikt op mijn analoge canon 128, zal thuis eens kijken of er iets van voltage opstaat. of moet ik dat zelf meten? zo ja hoe dan?
        Blinkie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door blinkie
          ik heb hem altijd gebruikt op mijn analoge canon 128, zal thuis eens kijken of er iets van voltage opstaat. of moet ik dat zelf meten? zo ja hoe dan?

Met een voltmeter of een universeel meettoestel tussen de punten van de flits.
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

oei heb ik niet
            Blinkie

Comment

Staat u flash hier niet tussen.

Mvg.
              Canon|Canon 70/200f:2.8 ISL|50mmf:1.8|580EX Flitske.
              Mijn website.

Comment

Working...
              X