trekt zo'n Walimex statief of Vivanco op iets? Die zijn op ebay te koop voor bijna geen geld! Ik weet ook wel dat Gitzo en Manfrotto stukken beter zijn, maar voor dat prijsverschil? Ik zou het statief mee op reis nemen ( rugzak) naar Myanmar en verder zou het een degelijk all round statief moeten zijn
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Hopelijk krijg ik nu een afdoend antwoord...
Collapse
X
-
-
Re: Hopelijk krijg ik nu een afdoend antwoord...
Met een duur statief zal je wat comfortabeler werken, maar in principe moet een statief er alleen maar voor zorgen dat je camera + lens in de richting blijft staan die jij wil.
Ik gebruik zelf nog altijd een oud Sony-statief dat eigenlijk diende om een videocamera op te zetten, dat kostte 15 jaar geleden zo'n 1000FR en ik heb dat de laatste tijd veel meer gebruikt dan de eerste 14 jaar.
Het probleem is dat alles vrij stroef gaat, met wat schokjes en daardoor duurt het wat langer vooralleer het onderwerp perfect gekadreerd is. Maar voorlopig ben ik niet van plan om een duurder statief te kopen.
En als je een statief mee moet nemen op trektocht, dan mag het niet te zwaar en ook zeker niet te duur zijn, want dat zal vrij veel afzien op zo'n reis.
Als er echt een statief mee moet, zoek dan eerder iets goedkoop, zodat het niet zo'n groot probleem is als er eens wat mee misgaat.http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rogierketrekt zo'n Walimex statief of Vivanco op iets? Die zijn op ebay te koop voor bijna geen geld! Ik weet ook wel dat Gitzo en Manfrotto stukken beter zijn, maar voor dat prijsverschil? Ik zou het statief mee op reis nemen ( rugzak) naar Myanmar en verder zou het een degelijk all round statief moeten zijn
Natuurlijk is duurder stabieler, maar waar legt ge uw norm hé.
Elk statief is beter dan geen statief.
Comment
-
Ik denk dat je pas problemen gaat krijgen als je een zware lens op je camera hebt of als er veel wind staat. Bij zo'n goedkoop model ook niet de middelste zuil helemaal uitdraaien want dat komt de stabiliteit niet ten goede...
Uiteindelijk wil je waarschijnlijk toch een steviger model...
Comment
-
ik heb die walimex bekeken en direkt nen monopod (WAL-1013) en tripod (WAL-6702) besteld bij foto-walser voor minder dan 100€, transport inbegrepen.
Ik was echt content van de kwaliteit en de stevigheid.
Comment
-
Ik heb ook een Walimex monopod en ben er toch goed content van.
In eerste instantie gekocht om te kijken of ik met zo een monopod nog voldoende mobiel was tijdens het fotograferen van wedstrijden.
Omdat de Walimex goedkoop was en de vrijwel de enige is die 2 meter hoog kan gezet worden, heb ik dus voor de Walimex gekozen.
Ondertussen moet ik dus zeggen dat ik nog niet van plan ben hem te vervangen.
Ik heb het een keer voorgehad dat mijn camera/grip samen met de 50-500 Sigma lens op de monopod bevestigd zat. Omdat de hendel om de camera in portret stand te zetten niet goed vast zat, kantelde alles plots. Door het niet geringe gewicht van de camera + lens was het een behoorlijke klap die de kop te verwerken kreeg. Gelukkig loste het snelkoppelplaatje niet, anders had ik flink wat kosten kunnen hebben aan camera en/of lens.
Groetn GeertBD0316BE
Canon
Comment
-
Comment