Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem 580 EX

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Probleem 580 EX

Wat ik ook probeer, de 580 EX heeft geen invloed op de belichting van mijn foto.
    Probleem doen zich voor in 'M' stand van mijn 20D, E-TTLII van de flits. Ook als ik de flits manueel instel op 1/1 blijft het probleem
    Als ik de pop-up flash gebruik is de belichting wel beïnvloed...

Probleem is sinds kort, ik dacht eerst dat het de batterijen waren, maar die heb ik ondertussen veranderd ...

Iemand een idee?
    Waar vind ik een canon repair center?
    "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Re: Probleem 580 EX

Per toeval het schakelaartje aan het voetje niet verzet naar master of slave ?
    Bij gewoon gebruik dien dit Off te staan.

Indien niet het geval, haal de flits van je toestel, schakel ze in en wacht tot de led rood oplicht, druk nu met je vinger op de led gaat de flits nu af ?
    indien ja dan zou je flits naar behoren moeten werken.
    Contacten zijn ook proper en allemaal verend op de flits ?

Ook opletten dat de hoek juist is kan je zien bij fout aan de knipperende display.

Ik flits altijd manueel op ETTL en dit geeft veruit de beste resultaten
    wel opletten dat je snelheid niet te hoog staat Max 1/250 ste.

Bij geen resultaat zou ik is proberen op een ander toestel of met een ander flits om te achterhalen of de fout bij de flits of bij de camera ligt.

MVG, Jeff
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
      Per toeval het schakelaartje aan het voetje niet verzet naar master of slave ?
      Bij gewoon gebruik dien dit Off te staan.
      Neen, dat had ik zelf ook al gecontroleerd

Indien niet het geval, haal de flits van je toestel, schakel ze in en wacht tot de led rood oplicht, druk nu met je vinger op de led gaat de flits nu af ?
      indien ja dan zou je flits naar behoren moeten werken.
      Werkt (heb gisteren ook het dom idee gehad er naar te kijken om te zien of de flits wel intensief genoeg was, was mee effe erg wit voor de ogen
      Contacten zijn ook proper en allemaal verend op de flits ?
      Wel dit heb ik gecontroleerd, hier zou misschien het probleem kunnen zitten. Er zitten 6 contactpunten op de flits, 5 in een groepje, allemaal pinnetjes die uitsteken. Helemaal vooraan staat er nog een contact, maar, dat is geen pin (steekt niet uit). Is dat wel OK?
      Ook opletten dat de hoek juist is kan je zien bij fout aan de knipperende display.

Ik flits altijd manueel op ETTL en dit geeft veruit de beste resultaten
      wel opletten dat je snelheid niet te hoog staat Max 1/250 ste.
      Ik was aan 't controleren bij 1/125 s

Bij geen resultaat zou ik is proberen op een ander toestel of met een ander flits om te achterhalen of de fout bij de flits of bij de camera ligt.

MVG, Jeff
      Dat is wat ik ga doen... Als iemand dat pinnetjes verhaal kan nakijken...

sugar

Comment

Wel dit heb ik gecontroleerd, hier zou misschien het probleem kunnen zitten. Er zitten 6 contactpunten op de flits, 5 in een groepje, allemaal pinnetjes die uitsteken. Helemaal vooraan staat er nog een contact, maar, dat is geen pin (steekt niet uit). Is dat wel OK?

Dit is normaal de locking lug, komt naar buiten bij het draaien aan de bevestigingsschroef en vergrendeld de flits op de flitsschoen is dus geen contatc van de hotshoe.

MVG, Jeff
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
          Dit is normaal de locking lug, komt naar buiten bij het draaien aan de bevestigingsschroef en vergrendeld de flits op de flitsschoen is dus geen contatc van de hotshoe.

MVG, Jeff
          Bedankt Jef,

dat wordt dus een bezoekje aan een camerawinkel straks...

sugar

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar
            Bedankt Jef,

dat wordt dus een bezoekje aan een camerawinkel straks...

sugar
            Flash werkt dus ook niet op andere apparaten. Probleem wil dat ik deze flits heb gekregen van mijn vorige baas, ik weet niet waar hij die gekocht heeft en ik heb er geen papieren van (een Fransman die in de States woont en in Europa werkte tot voor enkele maanden).
            Naar garantie zal ik dus wel kunnen fluiten, dat zal vuilbak worden en een nieuwe kopen vrees ik

sugar

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar
              Naar garantie zal ik dus wel kunnen fluiten, dat zal vuilbak worden en een nieuwe kopen vrees ik

sugar
              De 580 EX is minder dan een jaar op de markt.

Je recht op garantie zal Canon service moeilijk kunnen ontkennen.

Indien je toch een andere 580 EX wil kopen, er loopt tot eind dit jaar een cash back actie.

Jan.

Comment

Working...
              X