Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bewaartijd afdrukken eigen fotoprinter

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Bewaartijd afdrukken eigen fotoprinter

Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner
    Ik vind het belangrijk dat ik m'n foto's over vele jaren nog kan bekijken en dat m'n 3 kinderen er nog plezier aan beleven.En de foto's opnieuw afdrukken is een optie maar als je dan je dubbele kosten telt had je ze beter de eerste keer al afgeprint met een Epson of een HP.Komt namelijk goedkoper uit

HP geeft met HP-inkt op het Premium Plus papier een houdbaarheid op van 75 jaar.Mogen ze voor mij part gerust nog wat liegen,ze gaan in elk geval erg lang bewaren.
    Epson of HP goedkoop ? = contradictio in terminis !
    Zelfs na 2x afdrukken zal Canon nog goedkoper zijn.

Ik heb hier nog afdrukken van een BJC610 liggen...nog steeds perfect.

Enne, geef je kinderen gewoon dat CD-tje mee !

Kunnen ze zelf afdrukken, komt jou weer eens stuk goedkoper uit.
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mar©
      Enne, geef je kinderen gewoon dat CD-tje mee !

Kunnen ze zelf afdrukken, komt jou weer eens stuk goedkoper uit.
      Dat is natuurlijk wel de gemakkelijkste oplossing, maar ook bij cd's gaat de kwaliteit achteruit van datgene dat is opgeslagen. Bij het opslaan op cd gebeurt dit (afhankelijk van welk merk + soort cd's je gebruikt) al na ongeveer 3 jaar. Dat zul je niet direct zien bij het afdrukken, maar een hd als backup is volgens mij nog de beste oplossing. Dus geef de kids een hd mee!
      Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
      --------

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mar©
        Epson of HP goedkoop ? = contradictio in terminis !
        Zelfs na 2x afdrukken zal Canon nog goedkoper zijn.
        Veel geld uitgeven aan dure fototoestellen,goed glas erop willen zetten... maar het eindprodukt waar het eigenlijk allemaal om draait mag dan weer niks kosten.Welke contradictio is dat?

Dat Epson of HP duurder is maakt me persoonlijk niks uit.De prints zijn goed van kwaliteit,bewaren jarenlang en de HP geeft prachtige neutrale zwartwitafdrukken.Vooral dit laatste was belangrijk voor mij daar ik een zwartwitliefhebber ben en ik via onze fotoclub foto's indien om deel te nemen aan fotojureringen.De afdrukken van de 8450 op mat premium plus papier zijn prachtig en zelfs de analoge fotografen zien niet dat dit eigen zwartwitprints zijn.

Bij mijn laatste jurering voor twee weken had ik op mijn 7 ingediende zwartwit foto's 3 A-beoordelingen en 4 B's.Een A-beoordeling is de hoogste beoordeling die je kan behalen en deze foto's komen dan ook op de tentoonstelling te hangen van onze club.Die beoordelingen ga ik met een Canonprinter niet kunnen halen daar men daar steeds met kleurzweem te kampen heeft in de zwartwitprints.

Moraal van het verhaal:voor sommige mensen is prijs en afdruksnelheid (nog zoiets waar door velen zoveel belang wordt aan gehecht) ondergeschikt aan kwaliteit (kleur én zwartwit) en bewaartijd.Dat dat dan meer kost dat neem ik er gerust bij.

Trouwens als je de inkt en het HP-papier in Duitsland besteld koop je het zo'n 35 percent goedkoper dan hier in België.
        Last edited by roadrunner; 2 mei 2005, 18:25.
        Danny's Photosite

Comment

Working...
        X