Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

randloos printen in photoshop CS

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• randloos printen in photoshop CS

Ik heb me een canon i9950 aangekocht. Het printen doe ik vanuit photoshop om per soort papier een kleurprofiel te kiezen. In de printerinstellingen kan ik kiezen voor randloos printen. Toch print die telkens op m'n A3 papier boven en onder een witte rand, niet links en rechts. De foto is een juiste 3:2 verhouding. Wat doe ik verkeerd? Dank,
    York

Re: randloos printen in photoshop CS

A3 papier heeft niet exact 3/2 verhouding, kan het daar aan liggen?
    | Nikon D70 | Nikkor 18-70 3.5-4.5GED | Nikkor 70-300 4-5.6G | SB800 | PD70X | Manfrotto 680B | Velbon VS3 | Minolta Dynax7xi | Minolta AF28-105xi | Minolta 3500xi | Cokin filters | lampjes, softbox, parapluutjes | Appeltjes om te verwerken |

Comment

Als ik randloos afdruk op mijn Epson A3-printer, stel ik eerst een cropkader met de verhoudingen voor A3 in (hoewel wat verhouding betreft A4 ook mag) en snij ik de foto in die verhouding bij.

En 297x210 is niet gelijk aan 3x2, dus daar zou het denk ik aan kunnen liggen

Comment

Nogal logisch lijkt me hé.

een foto van een DSLR heeft een verhouding van 3:2 en een A4/A3 heeft een verhouding van 3:2,12 maw een iets andere verhouding.

Wil je dus echt volledig randloos afdrukken moet je eerst in photoshop je foto bijsnijden op deze verhouding, dit wil in de praktijk zeggen dat je onder en boven een klein beetje zal moeten "trimmen"

Andere mogelijkheid is gebruik maken van Canon Easy Photoprint dat bij de printer zit, deze doet dit bijsnijden automatisch
        Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel

Comment

hartelijk dank allemaal, zal ik zeker proberen!
          Die easy-photoprint doet dat idd automatisch, maar daar kan ik het kleurprofiel niet wijzigen.
          Groeten,
          York

Comment

Working...
          X