Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

goedkopere Batterij voor Canon 20D (BP-511A)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • goedkopere Batterij voor Canon 20D (BP-511A)

    Gebruikt hier iemand een andere batterij voor de Canon 20D dan de BP-511A.
    Blijkbaar zijn er die het Canon model vervangen en goedkoper zijn.

    Zijn die wel te vertouwen ? Hebben deze de zelfde eigenschapen ?
    of hou ik het beter bij de originele ?

    alvast bedankt

  • #2
    Re: goedkopere Batterij voor Canon 20D (BP-511A)

    Ik gebruik zelf "namaak" akku's van www.akkuinternational.de en die hebben zelfs een grotere capaciteit. Dat kan ik zelf niet echt controleren, maar er staat op dat de capaciteit 1500mAh is, de originele BP-511A is 1390mAh. Ik heb 2 van die namaak akku's en 1 originele, en er is geen merkbaar verschil.

    Ik heb nog nooit een akku leeg gekregen op 1 dag, zelfs niet na ongeveer 700 foto's (die waren allemaal met servo-AF, en dan verbruikt de camera wel meer stroom omdat er constant scherpgesteld wordt zolang de ontspanknop half ingedrukt wordt).

    De akku's worden wel op tijd bijgeladen, want lithium-ion akku's kunnen er niet goed tegen om ze ver te ontladen.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: goedkopere Batterij voor Canon 20D (BP-511A)

      Die zijn normaal even goed, en vaak zelfs beter dan de originele batterijen. Geen zorgen daarmee dus.

      Comment


      • #4
        Re: goedkopere Batterij voor Canon 20D (BP-511A)

        Voor de 300D gebruik ik al meer dan een jaar 2 vervangbattterijen van www.sabahoceanic.com uit Maleisië (circa 1/4e van de prijs van een origineel Canon ex. en geleverd op 3 dagen via DHL). Deze zijn een stuk sterker (capaciteit) dan die van Canon en in vergelijking maak ik er per laadbeurt soms wel tot de helft meer foto's mee. En nooit problemen mee gehad.

        Ludovic
        EOS 40D - EOS 300D - Canon EF-S 17-85 + EF-S18-55 - Sigma 70-300 F4-5.6 APO Macro Super II + Tamron SP AF28-75 F2.8 XR Di + Tamron SP AF90 F2.8 Di Macro * Metz 54 MZ-3 * Metz 34 CS-2
        BD0118BE

        Comment


        • #5
          Re: goedkopere Batterij voor Canon 20D (BP-511A)

          Koop ze bij fitformobile op e-bay. Let wel dat je ze op hun e-bay winkel koopt en niet op hun website. Want er zit een redelijk prijsverschil op (vraag me niet waarom?).

          Ik heb voor 48 euro:

          4 batterijen BP-511 (1500 mAh; beter dan de originele Canon die ik had), een lader met adapter + een adapter voor laden in de auto + verzending uit Duitsland.

          Tijd tussen betaling en levering was 10 dagen. Goeie service en goedkoopste wat ik vond! Goedkoper dan akkuinternational !

          Ik kan misschien wel een batterijtje missen...

          Comment


          • #6
            Re: goedkopere Batterij voor Canon 20D (BP-511A)

            4 batterijen BP-511 (1500 mAh; beter dan de originele Canon die ik had), een lader met adapter + een adapter voor laden in de auto + verzending uit Duitsland.
            waar kan ik die kopen?

            Comment


            • #7
              Re: goedkopere Batterij voor Canon 20D (BP-511A)

              Zelf maak ik ook, dankbaar, gebruik van de goedkopere accu's, 4 stuks, (eerste accu aanschaf € 12,00, elk volgende accu € 10,00). Deze heb ik toen via onze concullega's van EOSdigitaal gekocht, zie volgende link

              EOSDigitaal Link

              Hier staat vermeld dat de accu's 1500mAh zijn, maar op de accu staat toch echt 1600mAh. Heb nog nooit problemen ermee gehad en heb ook het idee dat de accu langer meegaat dan het origineel.
              Canon 20D+S45+EOS300, 17-40L/f4, 24-105L/f4, Tamron 28-75/2.8, EFS 18-55, Sigma 70-300, Speedlite 580EX, PD70X, Manfrotto statief
              Een foto is niets, hij betekent alleen maar wat

              Comment


              • #8
                Re: goedkopere Batterij voor Canon 20D (BP-511A)

                Heb ook al in Maleisie besteld en zeer tevreden van. Vorige week besteld bij Akkuinternational in DE, en gisteren zijn 3 BP511 goed aangekomen. Deze zijn van 1500 mAh. Zijn juist op tijd geleverd want ik vertrek deze nacht naar Rome.
                "Capturing the moment" - Huibke's gallerie

                Comment


                • #9
                  Re: goedkopere Batterij voor Canon 20D (BP-511A)

                  ik was niet happig om namaaks van accuinternational.de te kopen voor 7 euro stuk en geef toe, voor 7 euro klinkt da dikken brol maar kzou ze toch bestellen, denk je meteen anders over, ik werk met 1 canon batterij na een jaar nu nog een half uurtje en met 2 namaaks werk ik 6 tot 8 uur aan een stuk en ze zijn nog nie plat, ik stop omdat ik plat ben

                  aanrader, ik zou toch een extra lader aanschaffen van daar, kost iets van 17 euro en heeft bovendien nog een "autostekker"

                  Comment


                  • #10
                    Re: goedkopere Batterij voor Canon 20D (BP-511A)

                    Oorspronkelijk geplaatst door Double
                    waar kan ik die kopen?
                    volgende link:


                    5,79 per accu
                    9,95 per lader (incl autolader)

                    Vond ik nergens goedkoper (tenzij Hongkong/USA/...) in Europa

                    Comment

                    Working...
                    X