Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flits voor D70

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Flits voor D70

    hallo ,

    om bij een D70 (of D70s) bij te kopen :
    - Nikon SB-600 (richtgetal 36) of
    - Sigma EF-500 DG Super II (richtgetal 40)
    - Metz 54 AF 1 (richtgetal 40)

    welke van de drie is aan te raden, en waarom ? Qua prijs verschillen ze blijkbaar nog geen 10€.

    TIA
    ---
    darix
    afdruk vinger in aanslag!(DB0197BE)
    D70s

  • #2
    Re: Flits voor D70

    De metz ken ik niet, maar ik heb wel de sb 600 en de sigma super. En van deze twee zou ik zeker de super kiezen. De super heeft veel meer mogelijkheden (strobo, draadloos,...) maar de sb600 is wel compacter en iets steviger. De Sigma heeft wel een richtgetal van 50

    Comment


    • #3
      Re: Flits voor D70

      kan die ook die "slave-mode" ? En gebruik je dat ook? Of is dat enkel voor het echte studio werk ?

      Van dat richtgetal : ik zie daar staan 40 bij 50mm en 50 bij 105 mm .... bij de nikon staat 30 bij 50mm ... en om ze allemaal op dezelfde leest te schoeien ... of ben ik hier stommiteiten aan't vertellen ?
      Last edited by darix; 25 april 2005, 16:54.
      ---
      darix
      afdruk vinger in aanslag!(DB0197BE)
      D70s

      Comment


      • #4
        Re: Flits voor D70

        Die slave mode gebruik ik idd. in een vrij eenvoudig studiootje. De SB600 kan ook wel draadloos flitsen, maar niet puur slave, deze werkt eerst met een paar voorflitsen. Bij het richtgetal moet je gewoon de maximale richtgetallen vergelijken.

        Comment


        • #5
          Re: Flits voor D70

          Ben super tevreden over de SB-600, heb hem trouwens eens getest op draadloos flietsen in daglicht.... gemakkelijk 12m reikwijdte!
          Nikon D70+ kitlens 18-70mm+Tamron 28-200mm, SB-600, Sandisk 512 ultra2 en Canon Pixma IP5000

          Comment

          Working...
          X