Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Batterijen voor Nikon D70

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Batterijen voor Nikon D70

    Hier moet je eens naar gaan kijken, te schoon om waar te zijn heb ik de indruk, ik heb ooit compatibele batterijen gekocht voor mijn SONY camera en die werkten perfect....... http://www.akkuinternational.de/s02....&pp=aa&bnr=848

    Amper 6,5€ per stuk en wel degelijk 1400 mA, bij Pixmania staat bijna ( maar 1300 mA ) identiek dezelfde batterij te koop voor 50€

    Maar dit is toch wel echt goedkoop vind ik......
    Verzendingskosten zijn wel 12,5 € maar als je met enkele mensen samen een aantal batterijen besteld ben je wel zeer goedkoop af.
    Last edited by Franciskine; 23 april 2005, 12:20. Reden: Typfout...grrrrr
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

  • #2
    Re: Batterijen voor Nikon D70

    Die zijn idd goedkoop,bedankt voor de tip.
    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

    Comment


    • #3
      Re: Batterijen voor Nikon D70

      Mmm interessant, echt wel een scherpe prijs
      D7000 en wat glas

      Comment


      • #4
        Re: Batterijen voor Nikon D70

        Idd een interessante prijs. Ik heb mag wel zeggen dat ik er in feite het nut niet van inzie. Een jaar geleden heb ik een reservebatterij gekocht bij mijn nieuwe D70, en nu 6500 foto's later heb ik die nog steeds niet nodig gehad........een beetje overbodige kost eigenlijk.

        Comment


        • #5
          Re: Batterijen voor Nikon D70

          Oorspronkelijk geplaatst door Jazzaddict
          Idd een interessante prijs. Ik heb mag wel zeggen dat ik er in feite het nut niet van inzie. Een jaar geleden heb ik een reservebatterij gekocht bij mijn nieuwe D70, en nu 6500 foto's later heb ik die nog steeds niet nodig gehad........een beetje overbodige kost eigenlijk.
          Zelfde ervaring, omdat mijn compact Canontje een energiewreter was, heb ik bij mijn nieuwe D70 onmiddellijk een reservebatterij aangeschaft.
          Met mijn D70 kan ik in normale omstandigheden toch ruim 400 foto's nemen vooralleer ik de batterij eens moet opladen. Met de snellader duurt het nauwelijks een uur vooralleer de batterij weer herladen is. Ik verwissel ze af en toe eens omdat dat de levensduur misschien ten goede zal komen.
          Eigenlijk een nutteloze aankoop geweest.

          Dirk
          Nikon D70 + Nikkor 28-80 + Nikkor 75-240 + Sigma 12-24 (f4.5-5.6) + Nikon 50 mm f1.8DSB + Sigma 105mm f 2.8 Macro + SB-600 flash + Manfrotto 724 B + Hakuba flat table tripod

          Comment


          • #6
            Re: Batterijen voor Nikon D70

            als Nikon nu eens een batterijgrip zou maken voor de D70 (S).
            Dan kan ik misschien mijn tweede batterij ook eens gebruiken..
            Halloo!!!!!!!! Nikon..........toch eens overwegen!
            Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
            Hier op dit forum.

            Comment


            • #7
              Re: Batterijen voor Nikon D70

              Oorspronkelijk geplaatst door jan van ginkel
              als Nikon nu eens een batterijgrip zou maken voor de D70 (S).
              Dan kan ik misschien mijn tweede batterij ook eens gebruiken..
              Halloo!!!!!!!! Nikon..........toch eens overwegen!
              Kijk dan maar eens hier of hier ...
              Canon 10D, glass, flashes & extra's
              Fuji S602Z & extra's
              www.CooMa.be BD0176BE

              Comment


              • #8
                Re: Batterijen voor Nikon D70

                Ja maar die grips werken niet...allé, toch niet gelijk een grip die echt door de fabrikant bij het toestel gemaakt is...Dat is tenminste wat ik lees op Nikonians...

                Comment


                • #9
                  Re: Batterijen voor Nikon D70

                  Oorspronkelijk geplaatst door Jazzaddict
                  Idd een interessante prijs. Ik heb mag wel zeggen dat ik er in feite het nut niet van inzie. Een jaar geleden heb ik een reservebatterij gekocht bij mijn nieuwe D70, en nu 6500 foto's later heb ik die nog steeds niet nodig gehad........een beetje overbodige kost eigenlijk.
                  Deze batterij gaat idd lang mee. Ik laat de mijne ook altijd volledig leeg komen, alvorens ik hem terug oplaad.
                  Ik gebruik de 80-400 VR en dat is precies toch een seriueze energievreter.

                  Dus zo onzinnig is deze aankoop niet.

                  Ik heb alleen mijn twijfels of de batterijen in de aanbieding zo solide zijn als de orginele.
                  BD0497BE : Nikon body + glas
                  www.RudyVerrijt.info

                  Comment


                  • #10
                    Re: Batterijen voor Nikon D70

                    Oorspronkelijk geplaatst door Choclat-Moose
                    Ja maar die grips werken niet...allé, toch niet gelijk een grip die echt door de fabrikant bij het toestel gemaakt is...Dat is tenminste wat ik lees op Nikonians...
                    Bij die van Harbortronics kun je de cam laten aanpassen en dan heb je toch flink wat functionaliteit... Maar ja, Nikon heeft er wel degelijk voor gekozen om GEEN grip te voorzien, en voor zover ik de D70s gezien heb, zijn er daar ook weer geen contactpunten onderaan voorzien, dus ze blijven bij hun beslissing...
                    Canon 10D, glass, flashes & extra's
                    Fuji S602Z & extra's
                    www.CooMa.be BD0176BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Batterijen voor Nikon D70

                      Ik heb zojuist een pakketje met een 1600Mah accu ontvangen voor mijn D70. Bij vimac gekocht voor 15,95.
                      Deze zou in theorie langer mee moeten gaan van de orginele 1400Mah.

                      En mocht ik hem nooit nodig hebben; €16,- is niet veel voor de zekerheid ;-)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Batterijen voor Nikon D70

                        Toch opletten met die namaakbatterijen. Ik heb er zo eentje voor mijn D70 gekocht (merk "PEVA" of zoiets...) en die is al om zeep...

                        seppuku.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Batterijen voor Nikon D70

                          Ik kreeg gisteren een PM van Björnvg
                          Hey JePe,

                          Ik lees dat je jebatterij volledig leeg laat alvorens terug op te laden.
                          Dit kan je best NIET doen.

                          Ik toon het je:

                          Ni-Cd: Leeg trekken omwille van memory effect, is een luie batterij. Een paar keer halver wegen de batterij terug laden is bij de volgende cycli nog maar ongeveer de helft van de volledige capaciteit hebben.
                          Kan +/-1000cycli mee (in theorie)

                          Ni-Mh: Ook last van memory effect maar verwaarloosbaar (nihil). Kan echt niet tegen de koude, is onmiddelijk leeg bij alles onder de 5graden.
                          Tevens ontlaadt deze batterij zich met 1% per dag.
                          Gaat om en bij de 500 a 1000 cycli mee.

                          Li-Ion: Laden en niet overladen, zeer betrouwbaar op gebied van resterend vermogen. Je kan dus vrij exact gaan aangeven hoeveel procent de batterij nog bevat. MAAR: bij volledig ontladen en herladen ZEER beperkt in gebruik!!! Slechts 300 cycli!!! Daarom herladen voor ze leeg is omdat de batterij dan zeker geen last ondervindt van inverse polarisatie (als een batterij kuis leeg is heeft ze de eigenschap snel van polariteit te wisselen waardoor ge ze eigenlijk in het begin zeer traag moet laden!)
                          Als ge ze halverwege laadt dan heeft ze 'ongeveer' (houdt u vast) 20.000cycli

                          Hoop dat ge er iets aan hebt.
                          Groetjes
                          Björnvg


                          ps. Al deze gegevens komen uit een artikel van Netwerk
                          Blijkbaar is het geen goed idee om EN-EL3 batterijen volledig plat te schieten.
                          Ik heb de handleiding van de D70 er bijgehaald en nergens wordt dit gemeld. Dit is nochthans vrij belangrijke info
                          BD0497BE : Nikon body + glas
                          www.RudyVerrijt.info

                          Comment


                          • #14
                            Re: Batterijen voor Nikon D70

                            Bedankt, goed om te weten
                            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Batterijen voor Nikon D70

                              stond onlangs hier in een topic, heb gezocht, maar op eerste zicht niet gevonden. iets intensiever searchen zou me helpen, maar de tijd he...


                              denk dat bjorn het daarvan heeft, of toch zijn het +/- dezelfde artikels

                              You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                              [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                              Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                              Comment

                              Working...
                              X