Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Polafilters

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Polafilters

    Ik heb onlangs een Nikon 77mm CPL gekocht. Daarop zou een Nikon hn-34 horen. Die kun je weer in de buitenste ring van de polarisatie filter draaien. Ik heb deze nog niet gekocht dus ik kan niet uit ervaring praten.

    Voordeel is uiteraard dat je een zonnekap kunt gebruiken en tegelijk aan de CPL kan draaien. (volgens mij draai je aan de kap)

    Hij ziet er zo uit



    En voor zover ik kan vinden te koop bij Kamera Express voor 50 euro.

    Michael
    Nikon spul

    Comment


    • #17
      Re: Polafilters

      Zeer goeie tip. Spijtig maar ik heb onlangs nl. een Heliopan silm circ. polafilter gekocht en nu constateer ik dat er aan de voorzijde geen schroefdraad is voorzien. Ik vraag mij af of de B+W polafilters dat wel hebben.

      Groetjes,
      Pol.
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • #18
        Re: Polafilters

        De lokatie waar ik de Nikon CPL heb gekocht is in Hong Kong. Het was een originele en nieuwe slim versie van de 77mm CPL.

        De prijs was 85 GBP, daarbij kwam nog 6 GBP verzend kosten. Was ik dus voor ongeveer 125 euro klaar (hier 299 euro).

        Binnen 8 dagen in huis zonder douane gedoe etc.

        Perfect, origineel nieuw spul voor een zeer interesante prijs. (Ter indicatie, de L37C 77mm is daar 31 GBP en hier 130 euro)

        Ik weet niet of het wel kies is om de lokatie te vermelden. evt. wil ik het wel in een pm sturen voordat ik wordt beticht van broodroof door de hier aanwezige retailers. Het is ook weer niet mijn bedoeling om hun handel te verpesten.

        Michael
        Nikon spul

        Comment


        • #19
          Re: Polafilters

          Zeer goeie tip. Spijtig maar ik heb onlangs nl. een Heliopan silm circ. polafilter gekocht en nu constateer ik dat er aan de voorzijde geen schroefdraad is voorzien. Ik vraag mij af of de B+W polafilters dat wel hebben.
          Alle slim filters hebben geen schroefdraad aan de voorzijde alleen al om vignettering tegen te gaan.
          Dus voor digitaal kan je beter de gewone filters nemen. Is trouwens ook nog goedkoper.

          Comment


          • #20
            Re: Polafilters

            Oorspronkelijk geplaatst door Double
            Alle slim filters hebben geen schroefdraad aan de voorzijde alleen al om vignettering tegen te gaan.
            Dus voor digitaal kan je beter de gewone filters nemen. Is trouwens ook nog goedkoper.
            Ik vermoed dat je hier even wat zaken met elkaar verrmengt... Slim filters hebben voor DSLR's wel degelijk zin als het gaat over groothoeklenzen, anders heb je veel meer kans op vignettering...
            Canon 10D, glass, flashes & extra's
            Fuji S602Z & extra's
            www.CooMa.be BD0176BE

            Comment


            • #21
              Re: Polafilters

              Een zonnekap (rubber met ook schroefdraad vooraan) tussen de polafilter en de lens zetten zal waarschijnlijk problemen geven dan. Of is er iemand die hier ervaring heeft met groothoeklenzen ?

              Groetjes,
              Pol.
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • #22
                Re: Polafilters

                Er zouden ook slip-on zonnekappen bestaan om samen met de dunne slim circ. polafilters te kunnen gebruiken. Dit zou dan wellicht de oplossing bieden om de filters te kunnen bedienen zonder steeds de zonnekap eraf te moeten nemen. Door te draaien aan de kap zou je dan de filter kunnen laten meedraaien.
                Weet er iemand waar deze te vinden zijn ?

                Groetjes,
                Pol.
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment


                • #23
                  Re: Polafilters

                  En als we nu 's (op de breedhoek)
                  1- een verloopstuk naar een iets grotere diameter (vb 67 => 77)
                  2- gewone polafilter op de breedhoek zetten (met man/vr schroefdraad)
                  3- daarop een zonnekap

                  Heeft de zonnekap dan zijn effect nog? Kans op vignetting is toch ook kleiner?
                  Last edited by VANCAMPENHOUTDIRK; 26 april 2005, 19:56.
                  DVC

                  Comment

                  Working...
                  X