Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Statief aankopen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Statief aankopen

Waarop moet je letten voor een goed statief?
    Poten mogen niet aan elkaar verbonden zijn? Waarom niet?
    Wil er niet zo veel voor betalen...

Iemand een idee? Merk? Waar kopen?

THNX
    Canon EOS 500D + EF 18-55 IS + EF-S 55-250mm IS

Re: Statief aankopen

Poten met een dwarsverbinding is gewoon onhandig, maar het mag wel. De zwakkere statieven hebben dat nodig om enige stevigheid te krijgen. Als je er weinig geld voor hebt hangt het er vanaf wat je wil doen. Is het voor een lange tele of zo - okkasie statief, hoe zwaarder hoe beter en met een degelijke kop (voor weinig geld zal dat dan een 3D kop moeten zijn en geen balhoofd). Ikzelf heb met veel geduld een aluminium Gitzo gevonden en even later een fijn balhoofd (Foba). Okkasie is ideaal voor een statief, sommigen willen per sé het laatste nieuwe carbon statief en willen dan van hun perfect aluminium statief af.
    Als het nieuw en niet te duur mag zijn zou ik zeggen: Manfrotto. Die hebben wel OK statieven plus kop voor tussen de 100 en 150 euro. Ik zou zeggen: laat je niet verleiden tot flexy brol met plastieken snelsluiters op de poten en zo... succes ermee! Kris

Comment

het manfrotto 055db + 141rc set is het goedkoopste manfrotto statief, maar die gaat voor 149 euro over de toonbank. Echter dan hoef je nooit meer een ander hooguit koop je nog eens een balhoofd er bij.
      Nikon D70 | nikkor AFS DX 18-70 f/3.5-4.5G | Nikkor AF 70-300 f/4-5.6G |Lowepro Nova 4 AW | Manfrotto 55db + 141RC

Comment

Vind het toch eigenlijk wel nog veel geld... zijn er geen betere koop toestellen?
        Dacht rond de 50 euro!

Misschien nog andere merken?

THNX

Comment

In winkels à la Fnac vind je wel goedkopere statieven. Mijn eerste komt ook van daar; in plastic uiteraard. Kostte net geen 60 euro. Voldoende voor een compacte camera, maar met een DSLR kun je het vergeten. Voordeel: weegt een pak minder dan aluminium.

Tegenwoordig doe ik het met een Manfrotto 055CLB en Manfrotto 029 3-D-kop.

seppuku.

Comment

Kan je dat nog met een fujifilm S 7000 doen?

Zo'n goedkopere statief?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jee_r
              Vind het toch eigenlijk wel nog veel geld... zijn er geen betere koop toestellen?
              Dacht rond de 50 euro!

Misschien nog andere merken?

THNX
              Hmmm... ik zou op zoiets nooit mijn fototoestel durven zetten. Voor 50 euro kan je alleen met veel geluk iets deftigs vinden in okkasie (met geluk) ofwel ne rijstzak. Ik weet het, het kan snobistisch klinken om te zeggen dat je beneden de 150 euro (nieuw) niks deftigs hebt, maar langs de andere kant, hoeveel kost je toestel? Hoeveel geeft je uit aan camera, lenzen, geheugen, printercartridges, enz... die rap "weg" zijn - en een goed statief hebt je voor de komende 50 jaar toch tof in deze digitale tijden dat er nog fotospullen bestaan die niet afgeschreven zijn op twee jaar. Misschien eens bij "gevraagd" posten of er iemand van zijn Manfrotto statief af wil? Succes, Kris.

Comment

ik heb hier nog een statief staan, gaat 1.70 cm hoog.
                50 euro is goe.
                ben van het gentse

Comment

Statieven hebben drie belangrijke vereisten:
                  ze moeten heel licht, heel stabiel en heel goedkoop zijn. Probleem is dat er nooit meer dan twee vereisten tegelijk vervuld zijn.
                  Als je in de prijsklasse van 50 euro blijft kan je kiezen tussen "licht en niet echt stabiel" of "loodzwaar en stabiel".
                  Aan jou de keuze......

Mvg,

Bart

Comment

ik zou zeggen een occasie zoeken!

moet KrisD op alle vlak bijtreden, we hebben er samen ook al over gediscussieerd en naar gezocht en toch kom je er steeds op uit dat een degelijke occasie de beste keuze is

ooit zag ik een titanium cullman (dat modeel waar de poten omgekeerd staat/in elkaar schuiven - kenners weten wat ik bedoel) was toen een 1OO euro dacht ik (en er was nog af te bieden), wel schroef daar een degelijk kopke op en ge hebt topkwaliteit in huis voor een schappelijk bedrag

nooit sparen op de dingen die lang meegaan, en zeergoed moeten zijn, anders ... de rijstzak op tafel!
                    een paar ogen om mee te kijken en een vinger om af te drukken

Comment

Het merk Hama is veeeel beter koop... maar is dus helemaal geen goed statief?
                      Hama - Perfect accessory for mobile phone, tablet, TV, notebook or pc

Is er ook veel verschil van kop?

Comment

Het merk Hama is veeeel beter koop... maar is dus helemaal geen goed statief?
                        Hama - Perfect accessory for mobile phone, tablet, TV, notebook or pc

Is er ook veel verschil van kop?
                        Zo'n Hama statief zal met een lichte camera en de nodige voorzichtigheid zeker zijn werk wel doen, maar als je dit eens naast een goed statief zet zal je het niet meer willen
                        Het hangt er maar vanaf wat je wil doen. Is het om een compactje op te zetten om ook eens zelf op de foto te staan of een gebouw te trekken 's avonds, geen probleem. Is het om met een telelens te werken zou ik zeggen: een zwaar okkasie statief zoeken. Lichte statieven trillen gewoon mee met de opklappende sluiter (als je die hebt)en zo kan je zelfs op een statief, zonder wind en met een draadontspanner toch bewogen foto's hebben
                        Kris

Comment

Ik heb zelf een millennium 5 van vanguard tripod. Was hier een keer in de aanbieding voor 60 euro. Best een vrij stevig statief, alleen niet zo super icm een bigma, net iets te zwaar. Best een fijne kop zit erop. Redelijk statief voor niet al te veel geld!

Comment

Kan je dat nog met een fujifilm S 7000 doen?

Zo'n goedkopere statief?
                            Even ter vergelijking: een G5 weegt 490 g, een S7000 weegt 590g. Iets zwaarder dus, maar volgens mij moet het nog lukken met een "goedkoop", maar goed statief.
                            Als je nog avond- of nachtfoto's van mij terugvindt van voor september 2004, dan zijn die allemaal genomen met een G5 op een "goedkoop" statief (Kisa TPV3, maar ik heb hetzelfde al gezien met een andere merknaam op ook). Alleen opletten voor wind- en andere stoten. Het scheelde eens geen haar of statief met G5 en al lag in de Leie.

Nog een tip: neem je camera mee als je een statief gaat kopen en vraag of je het even mag uitproberen. Heb ik ook gedaan toen ik mijn Manfrotto gekocht heb. Winkel binnengestapt met D70, Sigma 70-200 en SB-800 erop en dan getest op zowel stabiliteit als wendbaarheid. Dit laatste wordt vaak vergeten, maar bij sommige koppen zijn bepaalde posities moeilijk of niet te bereiken.

seppuku.
                            Last edited by seppuku; 19 april 2005, 11:43.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door seppuku

Nog een tip: neem je camera mee als je een statief gaat kopen en vraag of je het even mag uitproberen. Heb ik ook gedaan toen ik mijn Manfrotto gekocht heb. Winkel binnengestapt met D70, Sigma 70-200 en SB-800 erop en dan getest op zowel stabiliteit als wendbaarheid.
                              Heeft iemand adressen van winkels waar ze een relatief grote voorraad (stevige) statieven hebben om even uit te testen?
                              liefst omgeving Gent-Brussel-Leuven
                              pbase

Comment

Working...
                              X