Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Ik bestel mijn foto-laserpapier (evenals de rest van mijn consumables) steeds online bij de verdeler zelf, in mijn geval Xerox. Van zodra de bestelling geplaatst is, duurt het maximum 3 dagen vooraleer ik het thuis ontvang. Ik kan ze bovendien nergens goedkoper vinden dan daar.
Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.
het probleem is dat bij een laserprinter de afbeelding als een mat laagje OP het papier komt. glanspapier zal dan glanzen waar er geen toner is, en waar er toner is, heb je een gekleurde semi-matte laag. Afgrijsleijk dus.
Aangezien er geen inkt is die moet dorogen etc heb je geen voordeel met andere papiersoorten.De beste resultaten met kleurenlaserprintrs hab ik met gewoon dik papier 160 gram. (200 of 240 gram als je printer dat aankan is nog beter)
Ik moet dit enigszins nuanceren Visio. Het fotopapier voor een laser is niet hetzelfde fotopapier als bij een inkjet. Er is wel degelijk duidelijk verschil tussen verschillende papiersoorten: zowel kleur als dekking kunnen variëren in functie van de gebruikte papiersoort. Daarom brengen fabrikanten van laserprinters vaak een hele lijn aan papierwaren die het best geschikt zijn op de markt.
Nu moet ik wel zeggen dat ik erg vaak gebruik maak van het optimage papier dat gladder aanvoelt en mooi gesatureerde kleuren oplevert. Maar ik zie nog steeds verschil met het Colotech papier van Xerox.
Zorg dat je wel in de Belgium store belandt, want ik denk dat die info in een cookie bewaard wordt. Van daaruit kan je kiezen voor welk type je consumables wenst. Ik heb voor mijn toestel http://www.office.xerox.com/perl-bin...7700&page=supl gebookmarkt, zodat ik eigenlijk met 1 klik kan bestellen.
Zoals ik al zei, gebruik ik vaak Optimage papier als zeer goed alternatief (wegens een stuk goedkoper), maar ik heb ten allen tijde ook een voorraad van Xerox eigen papier liggen voor meereisende opdrachten.
Ik ben ook bijzonder tevreden over het JOB Parilux Halfmat papier (150g) dat je kan bestellen bij GPG, maar dat kan alleen in grote hoeveelheden en in grote vellen. (46x64; 138.32€/1000) Dat moet je dus zelf nog gaan bijsnijden op een formaat dat je in de printer kan stoppen. Je kan bij GPG wel samples bestellen op A4 om een en ander uit te testen (http://www.gpg.be - helaas is de designersite tijdelijk offline).
Comment