Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Studioflitsers

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Studioflitsers

    Ik vond op internet deze site : www.fotosg.nl Deze heeft verschillende flitsersets..


    Wie kan mijn meer vertellen over :

    Falcon Eyes Studio Flitsset SS110B (Set) € 215,00


    Falcon Eyes flitsset SS110B bestaat uit:
    2x flitser SS110B
    2x statief 2 meter
    1x softbox 45x45cm
    1x paraplu 70cm wit

    Richtgetal 28
    Traploos instelbaar 1/8 tot full
    Ingebouwde slave
    100 Ws



    -----------------

    Falcon Eyes Studio Flitsset DE-150 (Set) € 315,00


    De set bestaat uit:
    2x flitser DE150, 2x statief 2 meter , 1x softbox 60x60, 1x paraplu 60cm.

    Falcon Eyes DE150 is een studioflitser met een richtgetal van 40 en is traploos in te stellen van 1/8 tot full power. De flitser heeft een ingebouwde slave

    Het model is compacter, de reflector zit met een stevige bajonet (met vergrendeling) op de flitskop en de softboxen zijn eenvoudig en stevig te monteren. De flitsbuis geeft een mooie 5800 °K uitlichting en elke flitser heeft een 100W instellamp.

    Ook zeer geschikt voor digitaal

    Adviesprijs: € 365,00



    ---------

    Zijn dit goede flisters? Wie kan mij meer vertellen over alle codes en getallen die genoemd worden? Wat kan ik met deze lampen ook grote "opjecten" belichten bijv? Zijn er mensen die dit bedrijf kennen?
    uhmm tja... niets dan maar

  • #2
    Re: Studioflitsers

    Ga deze thread goed volgen want ben ook aan het uitkijken.

    Hier eventueel nog een verdeler van flitsapparatuur:



    Heb reeds een 1 been statief en 'ball-head' van Walimex. Robuust en stevig grief !
    Canon 30D - Tammy 28-75 2.8

    Comment


    • #3
      Re: Studioflitsers

      Bedankt voor de link, zo te zien is het daar een stuk goedkoper
      uhmm tja... niets dan maar

      Comment


      • #4
        Re: Studioflitsers



        ik kan je de DE300B set aanraden.. heb die ook en erg tevreden van.
        300ws
        Minder dan 300ws zou 'k niet gaan als je voldoende licht wil..
        My Portfolio (like!)
        Canon 5D MKII - 17-35 2.8 - 24-70 2.8L - 70-200 2.8L, ...

        Comment


        • #5
          Re: Studioflitsers

          Hi ik gebruik met veel plezier 2 falcon eyes ss110b sets.

          Natuurlijk zijn er meer solide en krachtiger (qua vermogen) flitssets maar er zijn geen goedkopere.
          De 45 bij 45 softbox is veel te klein om echt te gebruiken ( ik gebruik hem op een galgstatief als hairlight) voor de verlichting van modellen gebruik ik 2 softboxen van 80x120 cm die na enig knutselen wel op de flaconeyes ss110b passen

          Ten aanzien van de foto walser sets: let op er zijn er enkele modellen waarvan de sterkte niet traploos regelbaar is maar alleen de stappen 1/8 1/4 1/2 en 1/1 en dat wil je liever niet.


          Ik ben tevreden met mijn falcon eyes ,maar zodra ik meer geld heb en een grotere ruimte gaan er wel ander bij komen met meer vermogen, motorkoeling en proportionele instellampen.

          groeten
          Last edited by robert62; 17 april 2005, 14:17.

          Comment


          • #6
            Re: Studioflitsers

            Meer vermogen.....dat lees ik her en der nog wel eens.
            Wat is het beste : 2 flitsers met meer vermogen of meer flitsers met minder vermogen.

            Bv. 2x 250Ws of 3x 150Ws ?

            En wat met nog extra licht erbij ?

            Bv. 2x lamp 150W en dan 2x de falcon eyes SS110B , dit alles voor model/portrait.

            Hoe sync ik met m'n 20D (via de pc aansluiting) ? Zit er nog een adapter tussen of worden de flitssets rechtstreeks aangesloten op de 20D ?
            Canon 30D - Tammy 28-75 2.8

            Comment


            • #7
              Re: Studioflitsers

              De Falcon Eyes kunnen worden gestuurd door een IR trigger die je monteert op de plaats van je externe flits. Het hoofdlicht, één van de voorste flitsen (waar je licht/flitsmeter aanhangt) stel je in als master en de rest als slave.

              Best is 2 iets krachtigere flitsen (300Ws) vooraan om het model te belichten en 1 à 2 kleinere achteraan (1 voor de achtergrond en 1 voor vb. het haar te belichten).

              Comment


              • #8
                Re: Studioflitsers

                Kan je met die IR-trigger ook een flitser van Canon als slave aansturen?????
                MDB-VL
                Canon 350D - EF 28/80 - EF 75/300

                Comment


                • #9
                  Re: Studioflitsers

                  Ik denk het niet. Je kan wel één 550 (op je toestel) instellen als master en een tweede (losse 550) als slave. De vaste flits op je toestel, gaat dan via enkele stroboflitssignalen de andere flits gegevens doorsturen (iso, diafragma,ed.) en laten afgaan. Dat kan met een simpele IR-trigger niet.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Studioflitsers

                    Dat laatste doe ik al met een 550 en 440, maar ik zou graag kunnen flitsen zonder dat het flitslicht uit de richting van het fototoestel komt, daarom zou zo een IR trigger interessant zijn.
                    MDB-VL
                    Canon 350D - EF 28/80 - EF 75/300

                    Comment


                    • #11
                      Re: Studioflitsers

                      jammer nu gaat mijn toppic over dingen waar ik echt geen brood van heb gegeten

                      Kan iemand in simpel nederlands mijn vragen uitleggen?
                      uhmm tja... niets dan maar

                      Comment


                      • #12
                        Re: Studioflitsers

                        Oorspronkelijk geplaatst door tfcw2000
                        En wat met nog extra licht erbij ?

                        Bv. 2x lamp 150W en dan 2x de falcon eyes SS110B , dit alles voor model/portrait.

                        Hoe sync ik met m'n 20D (via de pc aansluiting) ? Zit er nog een adapter tussen of worden de flitssets rechtstreeks aangesloten op de 20D ?
                        Ik zou er geen lamp bij doen want ten eerste is 2 maal 150 watt helemaal niets qua licht tov van zelfs de niet zo heel vermogende ss110b van falcon eyes en ten tweede zal zo'n lamp (als hij al voldoende licht zou geven) een heel andere kleurtemperatuur (geler licht) hebben.

                        Aansturen van een studio flitser gaat met een PC-synchro kable die je in een van de flitsers steekt en opzij in je 20D in het PC contact. Doordat een flitser afgaat zal/zullen de andere(n) als slave afgaan.
                        Je kan ook een IR flitser (die geen licht afgeeft dat je foto beinvloed) op je 20D zetten die dan de studio flisters als slave laat afgaan.

                        Met zo'n IR flitser kan je geen Canon EX serie flitser of andere (E)-TTL(II) flitser aflaten gaan nog kan je zo'n EX flitser gebruiken om je studio flitser af te laten gaan omdat de voorflits van de (E)-TTL(II) flitser de studio flitser laat afgaan voordat de sluiter opengaat.

                        groeten

                        p.s. in de toekomst hoop ik mijn website uit te breiden met een basis uitleg over studio flitsers, lichtmeten en gebruik van softboxen.
                        Kijk daarom over enige tijd eens op mijn website (ps. zij die zo'n site over studio flitsers met een advertentie willen sponsoren zijn van harte welkom)

                        vriendelijke groet

                        Comment


                        • #13
                          Re: Studioflitsers

                          Oorspronkelijk geplaatst door mdb
                          Dat laatste doe ik al met een 550 en 440, maar ik zou graag kunnen flitsen zonder dat het flitslicht uit de richting van het fototoestel komt, daarom zou zo een IR trigger interessant zijn.
                          Er is een apparaat van canon (de ST-E2 zie deze engelstalige pagina ) die wel gebruikt kan worden om EX flitsers losgekoppelt van de camera aan te sturen met behoud van E-TTl functies.

                          Prijs van zo'n apparaat ±200 euro


                          groeten

                          Comment


                          • #14
                            Re: Studioflitsers

                            Bedankt voor de info! Wel een beetje duur, maar zal eens rondneuzen naar een tweede hands of op ebay.
                            MDB-VL
                            Canon 350D - EF 28/80 - EF 75/300

                            Comment


                            • #15
                              Re: Studioflitsers

                              Oorspronkelijk geplaatst door robert62
                              Met zo'n IR flitser kan je geen Canon EX serie flitser of andere (E)-TTL(II) flitser aflaten gaan nog kan je zo'n EX flitser gebruiken om je studio flitser af te laten gaan omdat de voorflits van de (E)-TTL(II) flitser de studio flitser laat afgaan voordat de sluiter opengaat.
                              Ik moet mezelf hier tegen spreken want mijn eigen Sigma Ef 500 dg super kan ik wel zo instellen dat ie reageert op mijn IR flitser. Wel werkt die sigma dan geheel manueel en kan ik alleen het vermogen van 1/128, 1/64 etc tot 1/1 instellen. De E-TTL functie ben ik dan dus kwijt.

                              groeten

                              Comment

                              Working...
                              X