Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Scandisk CF & SD Extreme III van 1 GB & 1D Mark II

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Scandisk CF & SD Extreme III van 1 GB & 1D Mark II

Beste BD'ers,

In de 1D Mark II passen zowel de CF & SD kaartjes, kan je die instellen op de 1D Mark II zodat je zowel kan opnemen op CF & SD , NIET als backup van de CF , maar bvb ... je steekt beide in ( allebei 1GB extreme III ) kan je ze dan afzonderlijk gebruiken voor opslag ? zodat ik dan 2GB bekom ?

Zijn deze 2 soorten ( CF & SD ) even snel enz ...
    Ook eens gezocht op het net naar SD van 2GB ??? bestaan die niet misschien ?

Was eigenlijk de bedoeling om 2x 2GB zonder dat ik steeds van kaartjes moet verwisselen.

Graag jullie ervaring hierover en opmerkingen ...

Tnxs
    "Denk zelf. Kijk Zelf. Oordeel Zelf. Beslis zelf. "

Re: Scandisk CF & SD Extreme III van 1 GB & 1D Mark II

Oorspronkelijk geplaatst door Night666Watcher
    Beste BD'ers,

In de 1D Mark II passen zowel de CF & SD kaartjes, kan je die instellen op de 1D Mark II zodat je zowel kan opnemen op CF & SD , NIET als backup van de CF , maar bvb ... je steekt beide in ( allebei 1GB extreme III ) kan je ze dan afzonderlijk gebruiken voor opslag ? zodat ik dan 2GB bekom ?

Zijn deze 2 soorten ( CF & SD ) even snel enz ...
    Ook eens gezocht op het net naar SD van 2GB ??? bestaan die niet misschien ?

Was eigenlijk de bedoeling om 2x 2GB zonder dat ik steeds van kaartjes moet verwisselen.

Graag jullie ervaring hierover en opmerkingen ...

Tnxs
    Jawel je moet maar eens kijken bij top foto, Sandisk heeft er.
    Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
    Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Xentro
      Jawel je moet maar eens kijken bij top foto, Sandisk heeft er.
      Heb al eens gezocht daar bij top foto , toch niet zien staan hoor , zal nog eens kijken misschien overgekeken ??

Scandisk 2GB SD Extreme III hé geen II

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Night666Watcher
        Heb al eens gezocht daar bij top foto , toch niet zien staan hoor , zal nog eens kijken misschien overgekeken ??

Scandisk 2GB SD Extreme III hé geen II
        Ik had het op de II
        Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
        Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

Comment

nee, spijtig genoeg werkt het SD-kaartje enkel als backup
          http://www.digimario.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MacARIO
            nee, spijtig genoeg werkt het SD-kaartje enkel als backup
            Ik weet niet zo goed waar dit idee vandaan komt, hoor? Ik citeer hier de engelstalige manual :

Op p60 : "When using both CF card and SD card in the camera, you can select which memory card to use. Or you can have the same images recorded onto both cards for backup purposes"

Op p61 staat uitgelegd hoe je de actieve kaart kiest: SD of CF. Als de ene kaart vol is moet je wel manueel de andere activeren (of de eerste uit de camera halen, want dan kiest hij automatische de andere)

Op p62 staat verder hoe je in het 3de settings menu van de camera kan kiezen om ofwel backup mode af te zetten, ofwel backup van SD naar CF, ofwel CF naar SD.

It's all in the manual
            DigiCam

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DigiCam
              Ik weet niet zo goed waar dit idee vandaan komt, hoor? Ik citeer hier de engelstalige manual :

Op p60 : "When using both CF card and SD card in the camera, you can select which memory card to use. Or you can have the same images recorded onto both cards for backup purposes"

Op p61 staat uitgelegd hoe je de actieve kaart kiest: SD of CF. Als de ene kaart vol is moet je wel manueel de andere activeren (of de eerste uit de camera halen, want dan kiest hij automatische de andere)

Op p62 staat verder hoe je in het 3de settings menu van de camera kan kiezen om ofwel backup mode af te zetten, ofwel backup van SD naar CF, ofwel CF naar SD.

It's all in the manual

zal nog eens door da boekske moeten gaan dan
              als mac-gebruiker ben ik niet gewoon om manuals grondig te lezen
              http://www.digimario.be

Comment

ok tnxs

Comment

Working...
                X