Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rondvraag ivb polarisatiefilter

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Rondvraag ivb polarisatiefilter

Voor ik zou overwegen er een aan te schaffen graag wat info.
    In welke categorie zou je de pola filter plaatsen
    1 Zeer nuttig en zou in iedere fototas moeten zitten
    2 Nuttig zonder meer ( in bepaalde omstandigheden)
    3 Een "hebbeding"
    4 Zou hem niet aanschaffen.
    Gezien het feit dat ik er nog geen in handen heb gehad noch mee gewerkt wacht ik jullie deskundig oordeel af alvorens er wat euro's voor neer te tellen.
    Hoe "moeilijk" of "makkelijk" werkt een polafilter ?
    Nog even aan toevoegen dat ik de meeste foto's buitenshuis neem.
    D7000 + 28 tot 400mm

Re: Rondvraag ivb polarisatiefilter

..................2.....................

een beetje info vind je hier

Official Tiffen Camera Filter website. For over 80 years, Tiffen camera filters have traveled the world (and space) to help the create the perfect images. Explore screw - in camera lens filters, MPTV camera filters, drone camera filters, and other camera lens filters.

We Help Create the World's Greatest Images! Our business strategy for over 80 years, our strategy has always been to succeed through direct customer interaction and feedback by creating innovative products and services.
    http://www.dullaert.net

Comment

tis leuk omdat ge het min of meer kunt uit of aan zetten
      foto als spiegel of als venster?

Comment

tussen 1 en 2
        je gebruikt hem niet altijd, maar soms ben je blij hem te hebben als je nadien de resultaten zou vergelijken met en zonder.

't is natuurlijk weer een duur stuk in de tas, maar je kan via verloopringen van 77 naar 72 en naar 67 bvb en dan heb je er maar 1 nodig voor die drie ringen
        een paar ogen om mee te kijken en een vinger om af te drukken

Comment

ook tussen 1 en 2

Comment

Yep, ook tussen 1 en 2. Een belangrijke reden om er toch een aan te schaffen imho is dat je het effect van een polarisatiefilter niet kan nadoen in PS, iets wat je wel kan doen met de meeste andere filters.

Comment

Hallo LuCC,

Heb mij onlangs een 77mm Heliopan Slim aangeschaft. Een 70-tal € goedkoper als de B+W's en even goede kwaliteit. Een Pola. filter is inderdaad zeer nuttig vooral op zomerse dagen en absoluut aan te raden voor zuiderse bestemmingen waar het water en de hemel meestal blauw zijn teneinde deze nog wat te accentueren. Heb er ooit een paar mooie wateroppervlakken geschoten en je kan er dus perfect het water zonder weerspiegelingen en diep blauw weergeven. Dit was toen nog met een CP 5700.
              Wat ik nu echter op de D70 ondervind is dat het met die zonnekappen heel wat omslachtiger is. Je kan pas de zonnekap op je objectief plaatsen als je de juiste gradatie op de polarisatiefilter hebt gevonden. Vandaar dat ik eens zou willen proberen met een rubberen zonnekap op de lens (indien dit mogelijk is voor 77mm-lensen : vignetering !!!) om misschien de filter beter te kunnen manipuleren met de kap erop. Misschien kan iemand mij hier ook raad geven.

Groetjes,
              Pol.
              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Ofwel ken je je spullen, en weet je wanneer en waarvoor je ze gebruikt. Ofwel ken je je spullen niet, en ga je op zoek naar degelijke informatie. Maar om een aankoop te laten afhangen van het resultaat van een poll hier...???

Mijn antwoord op je vragen, voor wat het waard is: 2. Makkelijk.

Mvg,

Bart

Comment

Nog geen polarisatiefilter
                  Dat is het eerste wat in uw tas moet zitten

Maar ...

Bespaar niet op een filter.
                  De meeste kopen een goede body van 1000€ met een goed glas ervoor van terug 1000€ , en dan kopen ze een plastieken filterke ergens om de hoek omdat hij daar maar 140€ kost

De ketting is zo sterk als de zwakste schakel
                  Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Dit zijn nu reacties waar een mens iets aan heeft, degelijke en objectieve commentaren
                    Ga er dus een aanschaffen ( Pol met zijn wateropppervlakten geeft de doorslag, ik zit op 5 Km van de watersportbaan in Heindonk en kan daar mooie beelden schieten)
                    Mercikes voor de reply's
                    @BartD Voor mij zijn die zaken allemaal relatief nieuw en dan ga ik liever uit van de reacties hier op het forum van mensen die uit ondervinding spreken(waar ik trouwens nog nooit bedrogen ben uitgekomen) dan de "praat" van winkeliers waarvan sommige die benaming niet waard zijn. Maar ja niet iedereen word geboren met de nodige kennis van zaken.
                    D7000 + 28 tot 400mm

Comment

Lieven,
                      Kan jij mij ook een merk of type filter aanraden? Zit ik goed bij B&W of Tiffen?
                      Zoals gezegd , voor mij onbekend terrein.
                      D7000 + 28 tot 400mm

Comment

Ik was gisteren even gaan horen, de prijs voor een polarisatiefilter zou rond de 60-65 euro liggen afhankelijk van de diameter...

Kan iemand dit bevestigen of dit een correcte prijs is, of is dit rommel? Helaas geen merk ofzo onthouden...
                        Canon 300D
                        Canon 18-55mm
                        Canon 70-300mm

Comment

Afhankelijk van de uitvoering (al dan niet MRC-coating, slimline, Käsemann) zal je voor een B+W filter ergens tussen de 60 en 450 euro betalen, inderdaad ook afhankelijk van de diameter.

Mvg,

Bart

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LuCC
                            Lieven,
                            Kan jij mij ook een merk of type filter aanraden? Zit ik goed bij B&W of Tiffen?
                            Zoals gezegd , voor mij onbekend terrein.
                            Ik persoonlijk heb gekozen voor B&W
                            Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Eerlijk gezegd ik heb een B+W pola 58mm MRC en een Tiffen 67mm Pola en ik zie er que resultaat weinig verschil in .
                              http://www.dullaert.net

Comment

Working...
                              X