Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Memory card full

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Memory card full

Camera: Panasonic DMC-FZ5

Situatie: Totaal geen ervaring met digitale camera's

Probleem: Heb op de meegeleverde sd-kaart (16 mb) wat pics gemaakt in TIFF-formaat. Kreeg op bepaald moment "Memory card full". Geen probleem d8 ik; ik delete alle pics. Alle pics zijn in het vuilbakje gegooid, maar blijf deze melding krijgen. Ook na een format.

Wat doe ik mis???

Re: Memory card full

Hallo,

Heb even je topic verplaatst. Hoort (volgens mij) eerder thuis bij "Accessoires" dan bij "Caméra's".

mvg Sven michiels (moderator)

Comment

Waren die eerste pics ook in TIFF?
      Misschien is één TIFF-pic groter dan 16MB???
      Zet je camera eens op een ander formaat of gebruik indien mogelijk een kaartje met grotere capaciteit!

Comment

Thanks, heb een reset op de camera gedaan en daarna was alles weer oké?!?

Met dank!!

Comment

een tip zou zijn:

koop u al maar een ander geheugen kaart
          en neem je fotos om te eginne maar in jpg formaat

Comment

Ik snap niet waarom ze die veel te kleine geheugenkaartjes bij een camera leveren. De meeste gebruikers kopen direkt een groter kaartje, en dan blijft dat bijgeleverde kaartje ongebruikt liggen. Die paar euro dat zo'n kaartje voor de fabrikant kost, zouden ze beter van de prijs aftrekken. Dan heeft de koper weer een paar euro meer om bij te leggen voor een fatsoenlijke geheugenkaart .
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

@ immage

Ik sta steeds open voor suggesties, maar wil je me ook zeggen waarom? Heb er natuurlijk onmiddelijk een 512 mb kaart bijgekocht. Maar het probleem dit zich voor met de 16 mb kaart. En waarom geen TIFF ... ??

Mvg,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door meagain
                @ immage

Ik sta steeds open voor suggesties, maar wil je me ook zeggen waarom? Heb er natuurlijk onmiddelijk een 512 mb kaart bijgekocht. Maar het probleem dit zich voor met de 16 mb kaart. En waarom geen TIFF ... ??

Mvg,
                TIFF is ongecomprimeerd en is een factor 5 of meer groter dan JPG. Als je de beelden achteraf grondig wilt bewerken in Photoshop kun je beter in TIFF fotograferen, anders is JPG ook goed genoeg.
                Groeten,

Albert Jan

Website AJH
                lidnummer: BD0371NL

Comment

Een probleem bij JPEG is ook dat elke keer ge foto opend en terug saved (zelfs zonder te bewerken!) de kwaliteit heel lichtjes achteruitgaat. Niet dat ge dit gaat merken zenne maar nu weet ge het.
                  Tevens kunt ge Tiff en bv RAW foto's ook grondiger gaan bewerken. In dat laatste kan ik wel verkeerd zijn....in dat eerste ook natuurlijk!

Björn
                  Nikon D70+ kitlens 18-70mm+Tamron 28-200mm, SB-600, Sandisk 512 ultra2 en Canon Pixma IP5000

Comment

In dat laatste kan ik wel verkeerd zijn....in dat eerste ook natuurlijk!
                    1 : Als je de *.JPG foto niet bewerkt dan moet je hem ook niet saven. Gewoon de file sluiten is genoeg en dan heb je geen kwaliteitsverlies.

2: Tiff en RAW zijn inderdaad grondiger te bewerken vermits je , in tegenstelling met .jpg formaat, met de onbewerkte digitale informatie aan de slag gaat

mvgr

Jo(han)
                    Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

Comment

Working...
                    X