Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flitser los gebruiken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Flitser los gebruiken

    Hi,

    Wie o wie kan mij in makkelijke termen duidelijk maken hoe ik mijn Canon 420EX flitser los van mijn Canon Eos300d kan gebruiken, zonder dat de interne flitser afgaat.

    Waarschijnlijk moet ik 'iets' kopen om op mijn fototoestel te monteren?

    Alvast hartelijk bedankt!
    Groetjes, Ebbie
    mijn foto-log

  • #2
    Re: Flitser los gebruiken

    Of je neemt een ST-E2 of een 550/580EX, maar geen van beiden zijn spotgoedkoop... via mijn site vind je een link naar de ST-e2 en de 550...

    Ik weet wel niet of wat je wil bereikt kan worden via een 550/580 (want ik vermoed dat die toch gaan flitsen...).
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

    Comment


    • #3
      Re: Flitser los gebruiken

      Hi, bedankt voor je snelle antwoord.
      Ik zoek idd zoiets als die ST-E2 Speedlite Transmitter, twee flitsers zijn dus niet nodig.
      Is dit dan de enige oplossing, ik denk het wel he?

      Ik fotografeer vaak babies/kinderen op locatie en mijn voorkeur gaat echt uit naar bestaand licht. Maar soms sta ik in een situatie dat een ietsie pietsie extra licht wenselijk zou zijn, maar dan niet vanuit de richting van de camera maar vanuit een andere hoek. Zo'n transmittertje zou voor mij dus de oplossing zijn. Ik heb net even gezocht en de prijs zou rond de 200 euro zijn.

      Toch ben ik nieuwsgierig of er niet nog een oplossing zou zijn.
      Groetjes, Ebbie
      mijn foto-log

      Comment


      • #4
        Re: Flitser los gebruiken

        Oorspronkelijk geplaatst door ebbie1971
        Hi, bedankt voor je snelle antwoord.
        Ik zoek idd zoiets als die ST-E2 Speedlite Transmitter, twee flitsers zijn dus niet nodig.
        Is dit dan de enige oplossing, ik denk het wel he?

        Ik fotografeer vaak babies/kinderen op locatie en mijn voorkeur gaat echt uit naar bestaand licht. Maar soms sta ik in een situatie dat een ietsie pietsie extra licht wenselijk zou zijn, maar dan niet vanuit de richting van de camera maar vanuit een andere hoek. Zo'n transmittertje zou voor mij dus de oplossing zijn. Ik heb net even gezocht en de prijs zou rond de 200 euro zijn.

        Toch ben ik nieuwsgierig of er niet nog een oplossing zou zijn.
        Er is nog een oplossing door gebruik te maken van een studioflits die je kan aansturen met een kabel of met een infraroodzender. Voor beperkte afstand van reportageflits van de camera maar verbonden met de camera is er een Off shoe cord maar de lengte is daarvan beperkt tot ongveer 60 cm. Kan handig zijn voor macro.

        MVG, Jeff
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment


        • #5
          Re: Flitser los gebruiken

          Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
          Er is nog een oplossing door gebruik te maken van een studioflits die je kan aansturen met een kabel of met een infraroodzender. Voor beperkte afstand van reportageflits van de camera maar verbonden met de camera is er een Off shoe cord maar de lengte is daarvan beperkt tot ongveer 60 cm. Kan handig zijn voor macro.

          MVG, Jeff
          Ik weet niet in hoeverre dat goedkoper wordt dan een ST-E2 en hoeveel gesleur extra dat kan betekenen...
          Ik heb nu ook die Off-shoe cord 2 in gebruik (zat samen met een speedlite Bracket). Die werkt goed, maar is idd. max 60cm lang en kost een €55

          Ik heb m'n ST-E2 2de hands gekocht voor €150 (in mint condition welteverstaan), net zoals mijn 420EX...
          Canon 10D, glass, flashes & extra's
          Fuji S602Z & extra's
          www.CooMa.be BD0176BE

          Comment

          Working...
          X