Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sigma EF-500 DG Super vragen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• sigma EF-500 DG Super vragen

Hoe kan ik de flitser op het schoentje laten meeflitsen met mijn 300D en ingebouwde flits? Ik heb die handleiding gelezen maar versta er niet veel van.

En hoe komt het dat wanneer ik de flits op m'n 300D (met hack) monteer en focus, dat de lichtmeter de flits niet in rekening brengt?
    Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
    Focaldesign

Re: sigma EF-500 DG Super vragen

Oorspronkelijk geplaatst door Faan
    En hoe komt het dat wanneer ik de flits op m'n 300D (met hack) monteer en focus, dat de lichtmeter de flits niet in rekening brengt?
    Je staat toevallig niet in Av mode? Ik heb daar onlangs ook een topic over geopend in cameras.

Comment

Nope, ik sta altijd op M.
      Focaldesign

Comment

Nope, ik sta altijd op M.
        Wat bedoel je met "de lichtmeter neemt de flits niet in rekening mee"?

In M(anueel) bepaal je zelf je sluitertijd en diafragma. De flits zal (E-TTL) zelf bepalen hoeveel licht hij moet bijgeven om de foto onder de gekozen instellingen te doen slagen...

Of bedoel je voor de witbalans

Anderzijds wil je toch ook niet proberen om de flits (op de cam) samen met de ingebouwde flits te laten werken?
        De ingebouwde flits kan in elk geval geen 500 DG S aansturen zonder hulpmiddelen. Ik moet eerder zeggen dat je een hulpstukje nodig hebt om de 500DG mee te laten flitsen (op afstand!) op basis van de flits op het toestel...
        Canon 10D, glass, flashes & extra's
        Fuji S602Z & extra's
        www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CooMa
          Wat bedoel je met "de lichtmeter neemt de flits niet in rekening mee"?

In M(anueel) bepaal je zelf je sluitertijd en diafragma. De flits zal (E-TTL) zelf bepalen hoeveel licht hij moet bijgeven om de foto onder de gekozen instellingen te doen slagen...
          Ik dacht dat de flits dan de camera zou vertellen hoe hard hij zal flitsen en dat ik dan ana de lichtmeter kan zien of hij onder-, goed, of overbelicht is. Maar nu je het zegt, de flits zal gewoon de hoeveelheid licht aanpassen. En het bliksem-icoontje zal flikkeren als de flits op volle kracht nog niet voldoende zou zijn.

Anderzijds wil je toch ook niet proberen om de flits (op de cam) samen met de ingebouwde flits te laten werken?
          Nee natuurlijk niet.

De ingebouwde flits kan in elk geval geen 500 DG S aansturen zonder hulpmiddelen. Ik moet eerder zeggen dat je een hulpstukje nodig hebt om de 500DG mee te laten flitsen (op afstand!) op basis van de flits op het toestel...
          Welk hulpstuk?
          Focaldesign

Comment

Welk hulpstuk?
            Je kunt meerdere kanten uit: Canon heeft de ST-E2 in zijn assortiment waarmee je de flitsen draadloos kunt aansturen (via mijn site vind je een linkje), anderzijds heb je ook "blokjes" die je onder de flits kunt steken. Die zorgt er dan voor de de flits afgaat... Ikzelf heb dus de ST-E2 in gebruik, maar heb geen ervaring met de andere optie...
            Voordeel voor mij is dat ik het nodige kan instellen via de ST-E2 zonder dat ik naar de flits moet lopen om het op de flits in te stellen. De ST-E2 geeft dus ook info door. Die blokjes zorgen puur dat de flits getriggered wordt, instellingen moet je dus op de flits zelf doen...
            Fuji S602Z & extra's
            www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Die ST-E2 is momenteel nog wat te duur voor mij, ik heb het toch niet echt nodig. Waar kan ik meer info krijgen over die blokjes?
              Focaldesign

Comment

Lees deze even door, achteraan staat een linkje... http://forum.belgiumdigital.com/show...ighlight=slave
                Fuji S602Z & extra's
                www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Thx, als ik nu zo'n DS1 zou kopen, hoe werk ik daarmee? Op m'n 300D aansluiten waar ik nu m'n flitser opzet, en dat zou een signaal sturen naar m'n flitser die verder op z'n schoenje staat?
                  Focaldesign

Comment

Thx, als ik nu zo'n DS1 zou kopen, hoe werk ik daarmee? Op m'n 300D aansluiten waar ik nu m'n flitser opzet, en dat zou een signaal sturen naar m'n flitser die verder op z'n schoenje staat?
                    Nee, de flitser die verderop staat schuif je op de DS1. De DS1 heeft een statiefmoer dus je kunt hem hetzij op een normaal of op een ministatief opstellen. Vervolgens schakel je de flitser en de DS 1 in. En er wordt samen met de flister op je camera meegeflitst. Je kunt er ook nog voor kiezen de eventuele voorflits van je cameraflitser uit te schakelen.
                    Gegroet Auke
                    Nikon en wat toebehoren

http://smg.photobucket.com/albums/v611/elsadeb/

Comment

Als je de mode van de flits in draadloos zet (groot flitsteken en klein flitsteken naast elkaar) en daar kanaal C0 kiest, moet de flitser normaal als slave werken, en heeft hij geen hulpstukken nodig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wouter M
                        Als je de mode van de flits in draadloos zet (groot flitsteken en klein flitsteken naast elkaar) en daar kanaal C0 kiest, moet de flitser normaal als slave werken, en heeft hij geen hulpstukken nodig.
                        Kan de Sigma dat aan? Heel mooi, dat is een plus tov van de Canon-tegenhangers!
                        Houdt de flits dan ook rekening met de preflash? Hij gaat misschien te snel af dan...
                        Fuji S602Z & extra's
                        www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Indien er een preflash is werkt het systeem niet, maar als je de ingebouwde flits van de 300D laat afgaan zal de sigma tegelijkertijd ook afgaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wouter M
                            Indien er een preflash is werkt het systeem niet, maar als je de ingebouwde flits van de 300D laat afgaan zal de sigma tegelijkertijd ook afgaan.
                            Cool! Dat ga ik straks toch eens proberen.
                            Focaldesign

Comment

Inderdaad, dat werkt! Zalig gewoon.
                              Focaldesign

Comment

Working...
                              X