Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

studioflits

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• studioflits

ik ben op zoek naar een studioflitsinstalatie voor thuis die betaalbaar is wie weet wat en hoe

http://users.pandora.be/f

Re: studioflits

Chocotof
    Ik heb enige weken geleden de flitsset van Falcon Eyes gekocht bij GSL (zie reclamebanner op deze site). De 300 Ws versie (699 euro). Is zeker krachtig genoeg voor non-professionals. Ik heb er ook de Falcon Eyes flitsmeter (123 euro) bijgekocht. Al moet ik eerlijkheidshalve toegeven dat ik misschien beter wat meer geld had uitgegeven aan iets met meer instellingen. Je kunt bijvoorbeeld de ISO waarde niet instellen. Hij werkt standaard op 100 ISO. En met een Nikon D70 die als laagste ISO-waarde 200 heeft moet je altijd omrekenen. Daarbij heb ik ook de draadloze radiotrigger gekocht van Falcon Eyes (54 euro). Thuisgekomen werkte die maar met één van de twee flitskoppen. Het zou een gekend probleem zijn van Falcon Eyes en er is een aanpassing gebeurd aan de nieuwe versies. Ik heb de trigger teruggestuurd naar de verkoper maar ondanks het feit dat ik deze slechts enkele dagen eerder had gekocht kan ik niet rekenen op een omruilgarantie. Tot op heden en da's nu zo'n 3 weken geleden heb ik nog niets gehoord van de verkoper. Ik hoop dat alles spoedig in orde komt.
    Als achtergrond heb ik bij Calumet in Antwerpen papierrollen zwart en wit gekocht (2,72m X 11m) (64 euro/rol) en een Haevy Duty ophangsysteem met tripods (241 euro) gekocht.
    Zo ik hoop dat je hier wat aan hebt. Ik post binnenkort een foto van m'n fotostudio.
    Nikon D70 AF-S 18-70mm Sigma EF-500 DG SUPER NA i-TTL

Comment

@Fotoflip : anders moet je een ND filter (grijsfilter) voor je d70 schroeven. dan werk je bij een ND filter van 1 stop op iso100 ipv te liggen omrekenen. Ik heb er hier desnoods nog liggen, dan kan je dat eens uittesten (heb 77mm, 1 van 1 stop en 1 van 2 stops).

@Chocotof : hou er rekening mee dat de softbox die bij de FE set zit quasi onbruikbaar is. Veel te klein. Ik heb de mijne weggedaan en een achthoekige erbij gekocht. Ook de paraplu's met achterkant zijn leuk, heel compacte softboxen als het ware om te vervoeren, en groot in formaat bij gebruik.

Ik zou ook eerder zoekan naar een andere lichtmeter, die van FE zelf vond ik niet goed (1 x gebruikt) en heb een Sekonic licht/flitsmeter gekocht.

Comment

@Tom: Ik had het geluk om bij m'n aankoop van de flitsset te kiezen tussen de vierkante softbox of een octagon paraplumodel. Ik heb voor die laatste gekozen. Gezien de prijs wanneer je hem afzonderlijk wilt kopen. Ik heb mijns inziens daar de juiste keuze gemaakt. Tegenwoordig kun je niet meer kiezen geloof ik. 't Is nu allemaal met vierkante softbox. Jammer...
        @ Chocotof: Ik ben vandaag op zoek geweest naar een rol achtergrondpapier (kleur: artic white) Bij Calumet hadden ze deze niet op voorraad. Bij m'n vorig bezoek ook al niet. Ik ben bij een firma in Brussel terecht gekomen waar het papier nog ietsje goedkoper is, namelijk 60 euro btw in voor een rol 2,75 X 11.
        De firma heet http://www.studio-tecnic.com
        Nikon D70 AF-S 18-70mm Sigma EF-500 DG SUPER NA i-TTL

Comment

Working...
        X