Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

manfrotto snelkoppelingsplaatjes

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• manfrotto snelkoppelingsplaatjes

vraag: zouden de vierkante (rechthoekig) manfrotto snelkoppelingsplaatjes ook passen in de houders voor de 6-hoekige plaatjes?

kwestie van compatibiliteits problemen te vermijden wanneer ik al 5 van die 4-kante plaatjes heb!
    een paar ogen om mee te kijken en een vinger om af te drukken

Re: manfrotto snelkoppelingsplaatjes

Oorspronkelijk geplaatst door Peter Lampens
    vraag: zouden de vierkante (rechthoekig) manfrotto snelkoppelingsplaatjes ook passen in de houders voor de 6-hoekige plaatjes?

kwestie van compatibiliteits problemen te vermijden wanneer ik al 5 van die 4-kante plaatjes heb!

'k zou toch eens investeren in een deftig systeem, Peter. Als je een beetje rondzoekt moet je een snelkoppelsysteem arca-style vinden voor 50 euro, incl. enkele plaatjes. dan ben je goed voor de rest van je carrière

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotofiel
      'k zou toch eens investeren in een deftig systeem, Peter. Als je een beetje rondzoekt moet je een snelkoppelsysteem arca-style vinden voor 50 euro, incl. enkele plaatjes. dan ben je goed voor de rest van je carrière
      Thomas, ge hebt gelijk, maar ik heb géén geluk ... 'k vinde dat niet, een arca voor 50 eurokes

Comment

Wat houd juist dat Arca systeem in.
        Heb ook wel interesse !

Yvan
        Canon 10D(BG-ED3) - Nikon3100 - Canon 50 1,8II - Canon 70-200 F4LUSM - Sigma 15-30 - Sigma 50-500 -Tamron 28-75 (2,8XR-DI) - Manfrotto - Kingston - Sandisk - Kenko

Comment

Deze Gitzo 1285 heb ik te koop. Is zo goed als nieuw, zonder plaatje. Mag weg wegens dubbel gebruik.

Past perfect op de Manfrotto's.
          Indien geinteresseerd, laat iets weten.

Groetjes,
          Pol.
          Last edited by enero; 25 maart 2005, 12:47.
          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yvannovich
            Wat houd juist dat Arca systeem in.
            Heb ook wel interesse !

Yvan
            de standaard op het gebied van snelkoppelingen, en het systeem waar iedere serieuze statiefgebruiker uiteindelijk bij uitkomt

wordt gevolgd door o.a. arca swiss, Kirk, Foba, Schoon, Wimberley, Markins, RRS, Burzynski

de plaatjes kunnen camera- of lensspecifiek gemaakt worden, zodat ze perfect passen en nooit meer loskomen. Er bestaan ook L-brackets.
            Daarnaast zijn ze allemaal inherent macro-instelsledes.

hier nieuw voor 65 euro: https://www.photoproshop.com/index.p...b94f7f852eb8ea

Comment

de Fotofiel heeft gelijk

dus zouden we es grote kuis moeten houden en naar zo iets overstappen ...of nog enkele jaren verder met wat we hebben ....

@ Pol Callens
              Die Gitzo van Pol kan ik niet gebruiken; ik vraag me af of een bestaande plaat kan vervangen worden

Comment

de standaard op het gebied van snelkoppelingen, en het systeem waar iedere serieuze statiefgebruiker uiteindelijk bij uitkomt

wordt gevolgd door o.a. arca swiss, Kirk, Foba, Schoon, Wimberley, Markins, RRS, Burzynski

de plaatjes kunnen camera- of lensspecifiek gemaakt worden, zodat ze perfect passen en nooit meer loskomen. Er bestaan ook L-brackets.
                Daarnaast zijn ze allemaal inherent macro-instelsledes.

hier nieuw voor 65 euro: https://www.photoproshop.com/index.p...b94f7f852eb8ea
                Mijn RRS "B2-Pro 60mm B2-Pro clamp with captive knob " : kost 72 Dol. + 35 Dol. shipping. De meeste van die merken kan je hier niet krijgen en ben je bijgevolg aangewezen op de Amerikaanse markt. Soms komt er nog wel eens invoerkosten bij. Dus eigenlijk vrij duur maar inderdaad "het beste".

bvb. een L-plaat voor D70 = 140 dollar. Je ziet, je bent al vlug enkele duizenden van onze oude befjes kwijt.

Groetjes,
                Pol.
                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

@pol en de fotofiel: is voor europa manfrotto dan niet goedkoper?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peter Lampens
                    @pol en de fotofiel: is voor europa manfrotto dan niet goedkoper?
                    de site die ik daarjuist getoond heb, is van nikonians, en in Europa verdeler voor markins. Schitterende producten, zeer goeie kwaliteit, en goedkoper dan RRS. Ook burzynski is in Europa vlot verkrijgbaar (isarphoto bijv.).

Let op: de plaatjes van arca zelf zijn waardeloos

en manfrotto is voor mij absoluut geen alternatief.

Peter, als je het snelkoppeladapterke van markins eens wil testen, zul je met Kris moeten afspreken, hij heeft dat gekocht (en die aankoop nog niet beklaagd, voor zover ik weet)

Comment

de site die ik daarjuist getoond heb, is van nikonians, en in Europa verdeler voor markins. Schitterende producten, zeer goeie kwaliteit, en goedkoper dan RRS. Ook burzynski is in Europa vlot verkrijgbaar (isarphoto bijv.).

Let op: de plaatjes van arca zelf zijn waardeloos

en manfrotto is voor mij absoluut geen alternatief.

Peter, als je het snelkoppeladapterke van markins eens wil testen, zul je met Kris moeten afspreken, hij heeft dat gekocht (en die aankoop nog niet beklaagd, voor zover ik weet)
                      Hallo fotofiel,

Zijn de plaatjes van Markins compatiebel met RRS ?
                      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens
                        Hallo fotofiel,

Zijn de plaatjes van Markins compatiebel met RRS ?
                        absoluut

alle bovengenoemde merken hebben hetzelfde systeem (linhof ook, dacht ik) en zijn onderling uitwisselbaar

Comment

Working...
                        X