Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Niet originele batterijen : ervaringen ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Niet originele batterijen : ervaringen ?

    Ik zou me graag enkele extra batterijen voor de 7D aanschaffen, maar de originele KM NP-400 batterij vind ik nogal aan de dure kant. Hier in de buurt om en bij de 95 € en ook op de site van top-foto staat ze rond deze prijs.

    Nu zag ik de batterijen van HAMA van het type NP-400 voor Minolta, en deze kosten rond de 40 €, wat mij toch al iets beter lijkt. De specificaties van de HAMA batterijen zijn identiek aan deze van Minolta 7,4V/1500mAh.
    Ik weet dus niet meteen waar het verschil dan in zit.

    Heeft er hier iemand ervaring met dergelijke niet originele batterijen ? Of blijf ik toch beter bij de originele ?

    Benny
    ~~ Konica-Minolta 7D, Minolta Dimage 7, Dynax 500 SI, Dynax 505 SI Super ~~

  • #2
    Re: Niet originele batterijen : ervaringen ?

    Als de orginele dubbel zoveel kost ..moet de niet orginele al dubbel zo slecht zijn als de andere voor ge gefopt bent..wat meestal niet het geval zal zijn..

    dus kopen die handel zou ik zeggen..

    Comment


    • #3
      Re: Niet originele batterijen : ervaringen ?

      Ik heb een niet-originele accu besteld voor mijn D100 / D70. Werkt prima en kosttte maar de helft van de prijs van de originele.
      Idem met de extra accu voor de Coolpix 4300 van mijn vrouw.
      Ik heb inmiddels voor 52,95 (incl verzendkosten) ook een reserve accu besteld voor mijn (nog te ontvangen) D2X. Dat zou ik alleen maar doen als ik een groot vertrouwen heb in de leverancier en in het materiaal dat wordt aangeboden.
      Ben,
      Nikon D2X, D100, D70
      Lenzen: Nikon 10.5 fisheye, 50 1.4D, 70-200 VR, 300 F4
      Tamron 17-35, 28-75, 90
      Sigma 170-500,
      Nikon SB 800

      Comment


      • #4
        Re: Niet originele batterijen : ervaringen ?

        Ik heb er ook al gekocht voor de panasonic fz10 en de 300 D voor 1/5 van de prijs,ik kan er tot nog toe geen verschil in zien.
        Ik heb ze van hier.




        Mvg.
        Canon|Canon 70/200f:2.8 ISL|50mmf:1.8|580EX Flitske.
        Mijn website.

        Comment


        • #5
          Re: Niet originele batterijen : ervaringen ?

          Heb "namaak" accu's voor Canon. Het enige verschil is dat er geen Canon opstaat en dat ze meer stroom leveren voor een kwart van de prijs vand e originelen.


          Zelf zal ik nooit meer originele accu's kopen als er een alternatief voorhanden is.
          Groeten,

          Albert Jan

          Website AJH
          lidnummer: BD0371NL

          Comment


          • #6
            Re: Niet originele batterijen : ervaringen ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Rumocool
            Ik heb er ook al gekocht voor de panasonic fz10 en de 300 D voor 1/5 van de prijs,ik kan er tot nog toe geen verschil in zien.
            Als ze maar 1/5 van de normale prijs kosten kan je toch niet sukkelen mijn gedacht. Zal eens gaan kijken
            Groetjes DD
            Fronstages

            Comment


            • #7
              Re: Niet originele batterijen : ervaringen ?

              En hier nog wat documentatie.

              Camera & Imaging Products Association (CIPA)

              Recently it has been confirmed that counterfeit lithium-ion battery packs for digital cameras made to look like genuine brand products have entered circulation. Incidents in which battery packs have exploded have also been reported, and these incidents are thought to be caused by counterfeit packs.

              In many cases, counterfeit are of inferior quality, without protective mechanisms and control circuits that meet the regular quality standards. Using them can cause the camera to malfunction, and can lead to overheating, leaks, fires, explosion and so on. In the worst cases, not only is the camera damaged, they may also cause serious harm such as fires, burns, loss of eyesight and the like. For the sake of safety, please do not use counterfeit battery packs.

              Notices regarding counterfeit battery packs from each member company of "Counterfeit Battery Pack Response Workgroup" in CIPA can be found at the following URL.





              Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

              Comment


              • #8
                Re: Niet originele batterijen : ervaringen ?

                Bedankt voor de reacties !

                @ Otto Knap : ik denk dat er toch een verschil is tussen de batterijen die jij aanhaalt en hetgeen ik voor ogen had. In de artikels van Canon en Minolta gaat het om batterijen die nagemaakt zijn én waarop zelfs het logo of de naam van het originele merk is nagemaakt.
                Hetgeen ik bedoel zijn compatibele vervang batterijen van een ander merk met vermelding van hun eigen naam en vermelding van de originele batterij waarvoor zij compatibel is. Ik denk hierbij aan producenten zoals HAMA en GP batteries die hun naam op de batterij vermelden, maar zeggen dat ze compatibel is met batterij X van producent Y.

                Groeten,
                Benny
                ~~ Konica-Minolta 7D, Minolta Dimage 7, Dynax 500 SI, Dynax 505 SI Super ~~

                Comment


                • #9
                  Re: Niet originele batterijen : ervaringen ?

                  Voor mij ook geen originele accu's meer...Gebruik nu veel goedkopere alternatieven in m'n D70 en m'n Powershot G3 en geen enkel probleem mee
                  D7000 en wat glas

                  Comment


                  • #10
                    Re: Niet originele batterijen : ervaringen ?

                    Ik gebruik NP-400 van een wit produkt in mijn 7D. Zelfde spanning en vermogen als de originele. Prijs was 12€ per stuk.
                    Gelijke prestaties van de namaak en de originele.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Niet originele batterijen : ervaringen ?

                      En dan te bedenken dat Otto met meer plezier de vervangers verkoopt dan de originele
                      Canon 10D, glass, flashes & extra's
                      Fuji S602Z & extra's
                      www.CooMa.be BD0176BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Niet originele batterijen : ervaringen ?

                        Heb een originele Minolta en een Hama. Als ik niet naar het etiket kijk, weet ik niet welke erin zit.
                        Heb nog twee blanco's (www.accuinternational.com), kosten 7€ stuk

                        Heb deze nog niet getest op duurzaamheid.
                        I need more time in my life. Don't you? :-) http://www.ramael.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Niet originele batterijen : ervaringen ?

                          Ik heb via eBay net 6 BP511 batterypacks van cellmore battery binnengekregen. Dezen zijn ook iets sterker dan het origineel en ik heb 60$ (45€) voor zes batterijen betaald (shipping inbegrepen).

                          Ik heb ze vandaag pas ontvangen dus nog niet getest, maar de verpakking is iig een netjes gedrukte van een in amerika opererend bedrijf, op het eerste zicht geen probleem dus, er zit overigens ook garantie op van dit bedrijf.

                          Aan 10$ per batterij zeker een gokje waard dus

                          Ik ben trouwens wel van plan ze in een batterygrip te gebruiken, dus in het allerergste geval (lekkage), is m'n hele body niet om zeep.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Niet originele batterijen : ervaringen ?

                            AAN ALLE kandidaat kopers bij akkuinternational lees onderstaand verhaal alvorens te bestellen

                            Bepaalde gegevens zijn gewijzigd door "xxx" om privacy redenen.
                            Dit overkomt mijn collega hier tegenover mij bij het plaatsen van een bestelling.

                            Hello,

                            this afternoon (10/03/05 at 15.30) i called you to have a status about my order 106809. (see details below)

                            You told me that the package will be delivered tomorrow friday (11/03/05) or monday (14/03/05).

                            You gave me also the tracking number for my order : 42145354487.

                            With this information i checked the parcel on the website from GLS Germany http://www.gls-germany.com/de/home/index.html

                            and this is the result :

                            Paketnummern 42145354487

                            Zu den angegebenen Paketnummern/ID-Nummern sind keine Daten verfügbar!

                            Is the tracking number correct ?

                            Can you tell me what is going on.. ??
                            Is there a problem with the order (batteries not available/backorder.....).

                            Why is there a different ordernumber when i login on yourwebsite to see Bestellübersicht

                            Bestellübersicht: xxxxx@xxxxxx.be Sehr geehrter Herr xxxxxxxx

                            willkommen in der Übersicht Ihrer bisherigen 1 Bestellungen. Sie haben bisher insgesamt 30 Artikel geordert und dabei einen Umsatz von EUR 318.36 gemacht.

                            In der folgenden Übersicht haben Sie auch die Möglichkeit weitere Informationen zu Ihren Bestellungen zu erhalten, in dem Sie auf den Link Details drücken! Sie können Ihre bisherigen Bestellungen über "kopieren" auf nochmals in den Warenkorb legen!

                            No. Bestellung vom Versandart Anzahl Status
                            121121 25.01.2005 [08:40] Postpaket (DHL) 30 kopieren Details




                            IN CASE OF ANY PROBLEM, WILL YOU PLEASE CANCEL ALL MY ORDERS and REFUND MY MONEY TO MY BANK ACCOUNT.

                            There is something wrong with your order system different numbers used for confirmation by mail (106809) and a different number for the online order (121121).

                            Parts ordered 25/01/05 payment done 26/01/05 - until today 10/03/05 NOTHING RECEIVED.

                            Votre ordre de paiement de 315,51 EUR
                            Références de l'opération: Hxxxxxxx
                            Date valeur 26/01/2005
                            Compte bénéf. DE06362500000466001570
                            Bénéficiaire : MILAN RAJCIC SPARKASSE MULH
                            Communication TRANSACTIONNUMBER: 106809
                            Correspondant :
                            SPMHDE3E
                            SPARKASSE MULHEIM A D RUHR
                            BERLINER PLATZ 1
                            D 45468 mulheim a d ruhr

                            N° de tél. de votre interlocuteur ING Belgique SA pour cette opération:
                            (02)738.21.39
                            Compte: VV EUR - COMPTE VERT EURO
                            Opération: 8
                            Date: 26/01/2005
                            Montant: -12.728 BEF / -315,51 EUR
                            Date valeur: 26/01/2005
                            Libellé: Votre ordre de paiement
                            Références de l'opération: Hxxx
                            Pièce justificative en annexe


                            -----Original Message-----
                            From:
                            Sent: Monday 7 March 2005 12:56
                            To: 'Milan Rajcic';
                            Cc: @tiscali.be'
                            Subject: ORDER : 106809 waiting feedback
                            Importance: High


                            Dear Milan, i am still waiting for an answer concerning the feedabck about order 106809

                            Could you give me a detailled status about this order: 106809?

                            This order (106809) has already been paid by me (see attachement) and i didn't receive yet.


                            "Transactionnumber: 106809 (It is neccessary to write this number in correspondence and banking, because otherwise it is very difficult for us to associate it with your order) Please transfer in EUR 315,51 (EUR 302,56 + EUR 12,95 shipping-costs) and i will ship the following goods and a delivery-mail immediately after receiving money.

                            8 x Batterie Set AA MIGNON, 4x2400mAh, 1.2V, NiMH
                            2 x Batterie Set AAA MICRO, 4x 1000mAh, 1.2V, NiMH
                            1 x xD Picture Card FUJI 512 MB
                            1 x OPC Cartouches d`encre Refill pour HP R 45
                            1 x Chargeur pour Batterie SAMSUNG SB L110G / SB L70G
                            4 x CANON NB 1 L /1LH Batterie compatible
                            1 x CANON NB 5 H Batterie compatible
                            3 x FUJI NP 40 Li Ion Batterie compatible
                            1 x RICOH DB 20 /DB 20L Batterie compatible
                            1 x SAMSUNG SB L 110 /220/70/70A Batterie compatible 1200 mAh
                            1 x HITACHI VM BPL 13 /VM BPL 27 Batterie compatible 1850mAH
                            1 x HITACHI VM BP 63 /71/96 Batterie compatible
                            1 x NIKON EN EL 1 Batterie compatible
                            1 x NIKON EN EL 2 Batterie compatible
                            1 x NOKIA 3650 Batterie compatible


                            So, in order to avoid further confusion, the only order you have to remember is 106809 and this order
                            has already been paid by me.
                            Could you please inform me when all these ordered products (see above in green) can be delivered, please?"
                            Thanks already for giving me a full status, please.

                            Best regards,
                            Canon 350D

                            Comment


                            • #15
                              Re: Niet originele batterijen : ervaringen ?

                              Benny wacht heel even met te kopen, ik heb een adreske gekregen, spotgoedkoop, de eerste zijn besteld, weliswaar voor Canon, maar als die goed zijn, bestel ik er een paar voor de d7.
                              Opgelet ik spreek echt over heel goedkoop hé, ik geloof een eurooke of 15.

                              Comment

                              Working...
                              X