Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

X-Drive II formateren.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• X-Drive II formateren.

Hallo iedereen,

Ik zou eens mijn X-drive II van 20Gb willen opkuisen en alles op een andere HD plaatsen. Aangezien er met deze X-drives nog wel eens problemen kunnen ontstaan had ik, vooraleer stommiteiten te doen, toch graag eerst jullie idee hierover. Het bestandsysteem is momenteel FAT32. De laatste tijd constateer ik dat er nogal vaak bij het copiëren van een CF-kaartje en bij een eerste druk op de copy knop, het toestel niet copieert. Bij een tweede druk doet het dat wel, maar dan heb ik telkens weer twee directories, één volledig leeg en een ander met de bewuste foto's erop.
    Wat doe ik het best ? Formateren in FAT32 of gewoon alles deleten ?
    Ik werk ook met twee OS nl. Win2000 en Win XP. Maakt het uit of ik dit doe met het één of het ander ?
    Graag jullie advies a.u.b.

Groetjes,
    Pol.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Re: X-Drive II formateren.

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens
    Hallo iedereen,

Ik zou eens mijn X-drive II van 20Gb willen opkuisen en alles op een andere HD plaatsen. Aangezien er met deze X-drives nog wel eens problemen kunnen ontstaan had ik, vooraleer stommiteiten te doen, toch graag eerst jullie idee hierover. Het bestandsysteem is momenteel FAT32. De laatste tijd constateer ik dat er nogal vaak bij het copiëren van een CF-kaartje en bij een eerste druk op de copy knop, het toestel niet copieert. Bij een tweede druk doet het dat wel, maar dan heb ik telkens weer twee directories, één volledig leeg en een ander met de bewuste foto's erop.
    Wat doe ik het best ? Formateren in FAT32 of gewoon alles deleten ?
    Ik werk ook met twee OS nl. Win2000 en Win XP. Maakt het uit of ik dit doe met het één of het ander ?
    Graag jullie advies a.u.b.

Groetjes,
    Pol.

Ik kan je geen antwoord geven maar wel bevestigen dat ik dit ook soms tegenkom. CF-kaart erin op copy drukken en de teller blijft op 0% staan.
    Bij en tweede poging lukt het. Heb me ook al zwaar zitten afvragen hoe dit komt. Je bent dus niet alleen.
    C3K

Comment

Hallo ct54332,

Heb over dit onderwerp een mailtje gedaan naar Vasa. Over de vaststelling dat de drive soms twee folders aanmaakt antwoordt hij mij het volgende :

Hi Pol,
      Than I think you are doing something wrong. You need to press copy button
      once you see CF icon on the screen. It appears to me that you might be
      faster and press copy button before Xdrive connect to card.

Please insert the card and wait and than see what happens.

Op de vraag of ik mag formateren in FAT32 op één van mijn twee OS, zegt hij :

You have no problem formatting 20 GIG hard drive on any of the system
      you have mentioned. It has to be FAT32 because of the cards, and if you are not familiar how to do it, just right click on the drive you want to
      formatand select FAT 32 and full format. You will not be able to make any mistakes with doing this.

Groetjes,
      Pol.
      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens
        Hallo ct54332,

Heb over dit onderwerp een mailtje gedaan naar Vasa. Over de vaststelling dat de drive soms twee folders aanmaakt antwoordt hij mij het volgende :

Hi Pol,
        Than I think you are doing something wrong. You need to press copy button
        once you see CF icon on the screen. It appears to me that you might be
        faster and press copy button before Xdrive connect to card.

Please insert the card and wait and than see what happens.

Op de vraag of ik mag formateren in FAT32 op één van mijn twee OS, zegt hij :

You have no problem formatting 20 GIG hard drive on any of the system
        you have mentioned. It has to be FAT32 because of the cards, and if you are not familiar how to do it, just right click on the drive you want to
        formatand select FAT 32 and full format. You will not be able to make any mistakes with doing this.

Groetjes,
        Pol.

Bedankt voor de info Pol. Ik heb er eigenlijk nooit op gelet of de CF er al stond voor ik copy drukte. Ik vermoed dat Vasa het bij het rechte eind heeft. Ik zal er eens beginnen op letten.
        Thx

Comment

Leer eens de search te gebruiken.
          Dit onderwerp over het formateren van de X-drive en hoe is reeds diverse malen aan bod geweest.
          Wie zoekt die vindt ...
          https://www.fotospotter.be
          Je suis content d’être heureux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door purlut
            Leer eens de search te gebruiken.
            Dit onderwerp over het formateren van de X-drive en hoe is reeds diverse malen aan bod geweest.
            Wie zoekt die vindt ...
            Wat doet deze opmerking hier nu nog ! De oplossing is toch al gevonden !
            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Working...
            X