Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Senor Cleaner gezocht voor men 10D.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Senor Cleaner gezocht voor men 10D.

Heeft er iemand ervaring met het cleanen van een sensor. Ik heb namelijk nog maar het toestel gekocht maar heb gemerkt vooral bij opnames met blauwe lucht ik 3a 4 vlekken zie op de foto. Blijft hetzelfde met andere lensen blaasding ook al geprobeert. Met het blote ook geen vuilt te zien op sensor.

Graag raad of iemand die niet ver van brugge woont en dit mij eens kan tonen.

grtz Kurt
    Last edited by blazor; 13 maart 2005, 15:16.
    Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
    http://www.racenews.be

Re: Senor Cleaner gezocht voor men 10D.

Om te beginnen eens zoeken in het forum. Er zijn diverse handleidingen in omloop
    Groeten,

Albert Jan

Website AJH
    lidnummer: BD0371NL

Comment

Opsturen naar ETBass.nl
      http://www.dullaert.net

Comment

En dit is volgens mij de beste manier om te werk te gaan, dankzij Petteri zijn onderzoek ook de goedkoopste geworden. Ik heb nog steeds erg weinig stof op mijn sensor, maar ga me binnenkort wel een borsteltje zoeken, lijkt me een goed idee dat we dan ervaringen over goede borstels uitwisselen, zodat we allemaal voor 5-10 EUR gesteld zijn

sugar
        "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Twijfel tussen etbass of zelf te reinigen met de kit eclipse.
          Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
          http://www.racenews.be

Comment

Schaf u gerust eclipse vloeistof,een sensorswipe en pec pads aan.Het stelt echt niks voor om je sensor te reinigen.
            Vitarake

Canon Eos 300D + Tamron 28-300/3,5-6,3 AF XR Di LD Asph. (IF) Macro +Ridata pro 1Gig + Lowepro Nova 1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vitarake
              Schaf u gerust eclipse vloeistof,een sensorswipe en pec pads aan.Het stelt echt niks voor om je sensor te reinigen.
              Ben het eens met Vitarake.

De 1e keer met trillende handjes, bang om iets te beschadigen Nu doe ik het even tussen de bedrijven door. Als je alle stappen volgt, goed geladen accu's gebruikt en er rustig de tijd voor neemt is er niets aan. Zeker geen reden om de camera iedere keer binnen te brengen.

Punt is dat je toch weer stof op je sensor zult krijgen. Het is iets dat er bij hoort bij DSLR's. Iedere keer je camera binnen brengen is dan ook zoiets.
              Groeten,

Albert Jan

Website AJH
              lidnummer: BD0371NL

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar
                En dit is volgens mij de beste manier om te werk te gaan, dankzij Petteri zijn onderzoek ook de goedkoopste geworden. Ik heb nog steeds erg weinig stof op mijn sensor, maar ga me binnenkort wel een borsteltje zoeken, lijkt me een goed idee dat we dan ervaringen over goede borstels uitwisselen, zodat we allemaal voor 5-10 EUR gesteld zijn

sugar
                Hi Sugar,

Een zeer interessante link. Zekers de moeite waard.
                Spijtig alleen dat ik al een sensor reinigings kit van photoslutions besteld heb.

Greetz

Bryan
                Nikon D3/D300/D200 met grip & wat AF-S glas; 50mm F1.8, Nikon 1.4/1.7x converter; SB900/SB800/2 SB600; Coolwalker I-tank. Panasonic Lumix TZ5 voor als elke gram er een te veel is

Comment

Working...
                X