Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SB-800 en paraplu

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• SB-800 en paraplu

Heeft er iemand ervaring met het gebruik van een SB-800 (of vergelijkbare flits) en een flitsparaplu?

Zo ja, waar hebben jullie zo'n ding (allicht met statief) op de kop kunnen tikken?
    BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

Re: SB-800 en paraplu

Heeft niemand dan ooit zoiets geprobeerd?

Comment

Die dingen kun je op de kop tikken bij de betere fotohandel (heb er een hele reeks zien staan bij Foto Gregor in Keulen, is wel wat verder )... Ik heb er geen ervaring mee, maar wil dit ook wel even uittesten voor wat familieportretten... Ik volg de afloop hiervan dus op de voet...
      Canon 10D, glass, flashes & extra's
      Fuji S602Z & extra's
      www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Heb 2 manfrotto lichtstatiefjes tweedehands gekocht op Ebay en paraplutjes (63cm, 1 doorschijnend wit en 1 goud) en kantelbare flitshouders met parapluhouder voor op deze statieven bij de online shop van Chasseur d' Images (www.photim.com). Prijs zonder de statieven: 118€ inclusief verzending (zeer vlug geleverd trouwens). Je kan trouwens ook gewone statieven gebruikenals ze hoog genoeg zijn, die rotules met flitshouder hebben 2 verschillende adapters met elk 2 soorten schroefdraad.

Voldoet prima voor portret en stilleven. Ik gebruik er flitsen uit mijn analoge uitrusting mee, de lichtste richtgetal 32 of zoiets. Voor het grotere werk (volledige persoon en groter) ben je uiteraard beter af met studioflitsen. Maar dan zit je natuurlijk vlug aan 1000€ voor een deftige set... Ik vond het het aankopen wel waard omdat ik die flitsen toch liggen had. Als je nog flitsen moet kopen, probeer dan te kopen met zo hoog mogelijk richtgetal dat manueel instelbaar is.
        Succes ermee,
        Mvg,
        Eric
        Een bescheiden gallerytje.. en nu ook een blog(je)...

Comment

Bedankt, de "winkel" van Chasseur d'Images is mij bekend. Ik denk dat ik eerst even hier en daar rondsnuffel bij mijn gebruikelijke adressen, ter vergelijking.

Ik heb naast mijn SB-800 inderdaad ook wat oudere Metz flitsers (van enkele kleinere tot een 45CT2). Ik wil eens kijken hoever ik zou geraken met een simpel kitje en een tweede (remote regelbare) unit als een SB-600 of een Sigma EF-500 DG Super, met bvb. een van de oudjes voor de achtergrond of haarlicht. Pas daarna (en als ik mijzelf heb overtuigd van voldoende tijd in dit soort opnamen te willen steken) overweeg ik het grotere werk...

Comment

Bij een van de sponsors van BD kun je waarschijnlijk ook wel terecht: http://www.gsl.be/studioflits/
            Canon 10D, glass, flashes & extra's
            Fuji S602Z & extra's
            www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Working...
            X