Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

"this card cannot be used" (compactflash 2.0 GB + D70)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: "this card cannot be used" (compactflash 2.0 GB + D70)

Ik bezit wel geen Nikon D-70, maar moest je geen update doen van de Nikon-software alvorens je D-70 geschikt is voor kaarten vanaf 2 GIG ? Aangezien de oude firmware slechts ging tot 1 GIG ?

Ik dacht zoiets ergens gelezen te hebben...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Traveler
      Ik bezit wel geen Nikon D-70, maar moest je geen update doen van de Nikon-software alvorens je D-70 geschikt is voor kaarten vanaf 2 GIG ? Aangezien de oude firmware slechts ging tot 1 GIG ?

Ik dacht zoiets ergens gelezen te hebben...
      Firmware upgrade D70:

Problemen die worden opgelost met versie 1.02 van firmware 'B'
      • Ondersteuning van Compact Flash™ geheugenkaarten met een capaciteit van meer dan 4 GB is toegevoegd.
      Zelfs zonder firmware ug moet de D70 dat aankunnen!

Gr,

sailor
      Lid: BD 0249BE
      D70 / AF-S DX Zoom-Nikkor 18-70 f/3.5~4,5G IF ED*SIGMA AF 55-200 F/4-5.6 DC*CF 1G Transcend*SIGMA EF-500 DG SUPER iTTL*CP5700*HITI 730 PS*Canon Pixma iP8500*Minolta Scan Elite 5400*Lowepro Minitrekker*Lowepro Nova 5 AW

Comment

OK, nu ben ik weer up to date met mijn informatie!
        Thanks

Comment

[QUOTE=reinier]dan geeft ook Windows een "Cannot copy: Data error (cyclic redundancy check)".

Dit zegt genoeg over je CF - niet vol te krijgen in de D70 en niet in de kaartlezer (windows)...dus..omruilen die kaart
          Canon 350D

Comment

Bedankt voor de tips. De Internet shop verwees me door naar SanDisk en die verwees weer naar de importeur voor mijn land (Hama PVAC Ltd.) die uiteindelijk het kaartje heeft vervangen. Overigens wist SanDisk mij te vertellen:

These cards carry a 10-year warranty when purchased in Europe. Only if the purchase place is outside of Europe will the lifetime warranty apply (see here).

Ik heb er succesvol 324 NEF+jpg's opgezet, goed voor 1.89 GB, ofwel 2,037,907,456 bytes, ofwel 2GB met de metrische telling.

bottom-line: ga je, zoals ik, drie weken de jungle in controleer dan voor vertrek of het kaartje tot de laatste byte vol kan worden geschoten om verrassingen te voorkomen!
            Il y a un autre monde, mais il est dans celui-ci.

Comment

Ik heb identiek het zelfde probleem gehad : D70s met Lexar 1Gb CF card
              Vrijdagavond tijdens een shoot van een toneelstuk constant de "CHR" fout ..
              Enkele foto's gaan goed , dan weer een slechte ... soms wel 50 foto's in één ruk goed en dan hier en daar weer ... slotsom : een 10% van de foto's "onbruikbaar".

Zaterdag ochtend formatteer ik de kaart, nadat ik eerst de goede foto's van de kaart gehaald heb ... probeer enkele foto's ... no problemo.

Zaterdag namiddag heb ik een fotoshoot ... na een 10-tal foto's ... CHR ... en vanaf dan elke foto ... Gelukkig waren we in het centrum van Aalst en kon ik rap een fotowinkel binnen om die "backupkaart-die-ik-al-zes-maanden-ging-kopen" te gaan kopen ... hiermee geen probleem ...
              Verkoper zegt dat Lexar 5 jaar garantie zou hebben en ik terug naar de orig. verkoper ga met mijn faktuur ... wat ik deze week ga doen ...
              embee ::: nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door reinier
                maar dan geeft ook Windows een "Cannot copy: Data error (cyclic redundancy check)".
                Yep, die kaart is om zeep. 'k Zou die gaan inruilen en niet langer tijd aan verspelen.

seppuku.

Comment

Working...
                X