Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CANON EOS300D WIRELESS ST-E2

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• CANON EOS300D WIRELESS ST-E2

Ikzelf bezit een digitale SLR Canon Eos300D. Ik gebruik die in combinatie met een Canon 420 EX flits maar zou die nu wireless willen gebruiken. Kan dit? Werkt dit met de ST-E2? De ene vertellen me van niet, anderen van wel... Wie werkt op die manier of wie kan me meer vertellen?
    Vriendelijk bedankt voor het reageren alvast!

Re: CANON EOS300D WIRELESS ST-E2

beste, voor zover ik weet gaat dit natuurlijken wel op alle X flitsen. Wel goed de handleiding lezen en je bent zo vertrokken. Vraagje echter waarom dit kopen? Het wordt gebruik in sommige studio's niet alleen om de flitsen (Canon) te laten afgaan maar ook om met beperkte verlichting geassisteerd te kunnen scherpstellen. Ik zou echter een bijkomende X flitser zoals de 580 bij bestellen om volgende twee redenen, hij doet hetzelfde werk en je hebt een up to date flitser bij die compatiebel is met de nieuwste bodys ( je weet maar nooit)
    groetjes roland

Comment

Er is een andere goedkope oplossing. Kijk even op: http://www.fotoflits.com/. Kijk bij Producten, dan bij Specials en Accessoires en vervolgens bij Remote triggers.
      Ik heb bij F&F de DS 1 gekocht. Met deze trigger kan je de (eventuele)voorflits uitschakelen. De DS 1 werkt bij mijn D 70 en SB 600 perfect.
      Last edited by elsadeb; 25 februari 2005, 22:14.
      Gegroet Auke
      Nikon en wat toebehoren

http://smg.photobucket.com/albums/v611/elsadeb/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elsadeb
        Er is een andere goedkope oplossing. Kijk even op: http://www.fotoflits.com/. Kijk bij Producten, dan bij Specials en Accessoires en vervolgens bij Remote triggers.
        Ik heb bij F&F de DS 1 gekocht. Met deze trigger kan je de (eventuele)voorflits uitschakelen. De DS 1 werkt bij mijn D 70 en SB 600 perfect.
        bedankt voor de info , had dit ook al gehoord, maar wel dat bij sommige merken problemen optreden . Goed dat bij jou alles perfekt werkt met deze oplossing.

Comment

Alvast bedankt voor jullie reactie. Is er iemand die ervaring heeft met dit (of een ander) goedkoper alternatief maar in combinatie met de Canon Eos300D en de speedlite 420EX? En waar in Belgie kun je dit halen of bestellen? Of is dit enkel in Nederland verkrijgbaar?

Nogmaals bedankt!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door divapo
            Ikzelf bezit een digitale SLR Canon Eos300D. Ik gebruik die in combinatie met een Canon 420 EX flits maar zou die nu wireless willen gebruiken. Kan dit? Werkt dit met de ST-E2? De ene vertellen me van niet, anderen van wel... Wie werkt op die manier of wie kan me meer vertellen?
            Vriendelijk bedankt voor het reageren alvast!
            Ik zou zowiezo nooit een ST-E2 kopen, ik vind dat dat een belachelijk duur geprijsd accessoire is (> 200 EUR). Je kan al bijna evengoed een 550 of een 580 flits kopen (een 550 EX vind je nog wel eens tweedehands) die je als master kan inschakelen, die hogerop aangegeven alternatieven zijn natuurlijk wel interessant...

sugar
            "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Ik heb een 10D, ST-E2, 420EX en 550EX en gebruik zowel de ST-E2 als de 550EX om de 420 indien nodig aan te sturen, en soms de ST-E2 om beide flitsen aan te sturen. Dit werkt in elk geval perfect... Het voordeel (voor mij) om soms de ST-E2 te gebruiken is dat je cam een stuk lichter wordt en soms wil ik gewoon geen licht krijgen vanuit de richting van de lens... ik stel dan gewoon de flits(en) op waar ik ze wil en kan met de ST-E2 vrij rondlopen en toch flitsen...

Soms kom je die accessoires 2de hands tegen en dan zijn ze dikwijls een stuk beter geprijsd...
              Canon 10D, glass, flashes & extra's
              Fuji S602Z & extra's
              www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CooMa Bekijk bericht
                Ik heb een 10D, ST-E2, 420EX en 550EX en gebruik zowel de ST-E2 als de 550EX om de 420 indien nodig aan te sturen, en soms de ST-E2 om beide flitsen aan te sturen. Dit werkt in elk geval perfect... Het voordeel (voor mij) om soms de ST-E2 te gebruiken is dat je cam een stuk lichter wordt en soms wil ik gewoon geen licht krijgen vanuit de richting van de lens... ik stel dan gewoon de flits(en) op waar ik ze wil en kan met de ST-E2 vrij rondlopen en toch flitsen...

Soms kom je die accessoires 2de hands tegen en dan zijn ze dikwijls een stuk beter geprijsd...

STE2 is infrarood. Hoe zit het dan met flitsen die zich achter jou bevinden? Een remote control werkt ook meestal als je hem niet naar de tv richt maar toch niet altijd )
                Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

Comment

Waarom ga je niet voor radiografisch flitsen?
                  Goedkoper (50 euro) en net zo makkelijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door multipasser Bekijk bericht
                    STE2 is infrarood. Hoe zit het dan met flitsen die zich achter jou bevinden? Een remote control werkt ook meestal als je hem niet naar de tv richt maar toch niet altijd )
                    De ST-E2 heeft een andere IR als de tv, dat zijn IR stralen die kaatsen tegen de muren (weet niet meer juist hoe dat systeem heet) Allesinds, als ik er flits achter u staat werkt dat nog atlijd indien de ruimste niet te groot is.

Ik werkte zelfs met de camera in een lichttent en met de flits erboven, dus dan zit er stof tussen van de licht tent. Werkte nog atlijd goed.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door thisnix Bekijk bericht
                      Waarom ga je niet voor radiografisch flitsen?
                      Goedkoper (50 euro) en net zo makkelijk.
                      Je kan zo'n systeem voor 50€ kopen ja... maar ik vind die niet echt geweldig. Dat buiten beschouwing is dat systeem ten eerste voor studioflitsers, dat werkt niet op een Canon flits en dat heeft altijd elekticiteit nodig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht
                        Ik zou zowiezo nooit een ST-E2 kopen, ik vind dat dat een belachelijk duur geprijsd accessoire is (> 200 EUR). Je kan al bijna evengoed een 550 of een 580 flits kopen (een 550 EX vind je nog wel eens tweedehands) die je als master kan inschakelen, die hogerop aangegeven alternatieven zijn natuurlijk wel interessant...

sugar
                        niet akkoord

de st-e2 vind je makkelijk voor 150 euro, en dat is hij waard, al is het maar omwille van de AF-hulp

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht

sugar
                          Sugar,

Een ST-E2 op uw toestel is wel een pak lichter & handiger dan een volledige cobra erop. Ik zou die van mij niet meer kunnen missen. En 200€ is nu toch de wereld niet hé.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maarten_T Bekijk bericht
                            Je kan zo'n systeem voor 50€ kopen ja... maar ik vind die niet echt geweldig. Dat buiten beschouwing is dat systeem ten eerste voor studioflitsers, dat werkt niet op een Canon flits en dat heeft altijd elekticiteit nodig.
                            Kleine kanttekening wil ik daarbij wel maken, het werkt wel met een canon 420EX /580EX... Met andere kan ik het helaas niet testen. (Omdat ik die domweg niet heb.)

Maar goed de TS heeft meer belang bij een ST-E2.
                            Bovendien zijn er nog meer alternatieven denkbaar. Afhankelijk van het doel uiteraard. Bijvoorbeeld een lichtsensor onder de flitser, waardoor deze afgaat op het flitslicht van de onboard flitser bijvoorbeeld. (Pakweg 10 euro) (En ja het werkt ook weer met de 420EX etc)
                            Of een alternatieve (imitatie) ST-E2, je zult er naar moeten zoeken. Maar ik kan me herrineren dat ik ze eens gezien heb.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door thisnix Bekijk bericht
                              Bijvoorbeeld een lichtsensor onder de flitser, waardoor deze afgaat op het flitslicht van de onboard flitser bijvoorbeeld. (Pakweg 10 euro) (En ja het werkt ook weer met de 420EX etc)
                              Zou mij verbazen. De slave gaat immers te vroeg afgaan door de ETTL pré-flits. Nu bestaan er wél al slaves die deze pré-flits negeren. In ieder geval zal de flitser in vol vermogen flitsen waardoor je dus éérst moet meten met een flitsmeter. En een flitsmeter is weer duurder dan een ST-E2 .

Comment

Working...
                              X