Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Snelverbinding

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Snelverbinding

Indien men het hier niet weet, geef ik het op.
    Ik ben in het bezit van een statief dat vroeger dienst deed voor een videocamera, dat (volgens mij toch) voldoende stevig is voor fotografie.
    Eén probleem : het fototoestel dient met een schroef vastgedraaid te worden aan het statief.
    Mijn vraag : Weet iemand of er ergens een tussenstuk te verkrijgen is dat met de bewuste schroef aan het statief bevestigd wordt en waardoor het fototoestel vlug vast en los kan gekoppeld worden van het statief.
    Iemand?

Re: Snelverbinding

Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik
    Indien men het hier niet weet, geef ik het op.
    Ik ben in het bezit van een statief dat vroeger dienst deed voor een videocamera, dat (volgens mij toch) voldoende stevig is voor fotografie.
    Eén probleem : het fototoestel dient met een schroef vastgedraaid te worden aan het statief.
    Mijn vraag : Weet iemand of er ergens een tussenstuk te verkrijgen is dat met de bewuste schroef aan het statief bevestigd wordt en waardoor het fototoestel vlug vast en los kan gekoppeld worden van het statief.
    Iemand?
    euh... een balhoofd met quick release?

Comment

Re: Snelverbinding

Je heb teen snelkoppeling nodig.

Zelf heb ik er eentje van Manfrotto liggen die past op een schroefdraad van de statiefkop (let op bij mij is het de dikke schroefdraad en niet de gebruikelijke van een kleinbeeldcamera).

Werkt zeer makkelijk, laat je eraltijd opzitten en op de camera het metalen plaatje.

Zoek es bij Manfrotto, of de duurdere systemen van Kirck of Arca of Markins etc. Maar Manfrotto doet het ook wel goed hoor!

voorlopig gebruik ik de mijne niet omdat ze toevallige niet past op mijn eenpoot van manfrotffo. er zit op het platteau iets in de weg waardoor ik ze niet echt volledig vast krijg
      een paar ogen om mee te kijken en een vinger om af te drukken

Comment

Working...
      X