Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ken je onze belgiumdigital.comFacebook groep al? Dé plaats voor foto's, feedback en aankondigingen!
Eindelijk vandaag via DHL mijn nieuwe vervang PD7x ontvangen, en zoals ik het kunnen vaststellen moeten al de problemen wel degelijk als oorzaak een verkeerde levering van voeding en autoadaptor geweest zijn.
Eind goed al goed ( althans alhier )
Het enige probleem zal waarschijnlijk nog met DHL zijn om te aanvaarden dat ik de BTW en invoertaxen reeds betaalde.
Kan je eens een foto posten van die voeding en adapter? Kwestie van de mijne te controleren of het de juisten is!
een paar ogen om mee te kijken en een vinger om af te drukken
Kan je eens een foto posten van die voeding en adapter? Kwestie van de mijne te controleren of het de juisten is!
wil dat gerust doen maar is eigenlijk niet nodig hoor, neem eerst de netvoeding en kijk op de binnenkant naar de gevens, als er op staat :input 100-240V 50/60hz 0.3A Output+7.0V 1.3A heb je de goede
De Auto Power supply voor de sigaren/sigaretten : INPUT: 12-24DC OUTPUT:: +7VDC/1.3A is ook de goede.
groetjes roland
wil dat gerust doen maar is eigenlijk niet nodig hoor, neem eerst de netvoeding en kijk op de binnenkant naar de gevens, als er op staat :input 100-240V 50/60hz 0.3A Output+7.0V 1.3A heb je de goede
De Auto Power supply voor de sigaren/sigaretten : INPUT: 12-24DC OUTPUT:: +7VDC/1.3A is ook de goede.
groetjes roland
dubbel gecontroleerd en 2x ok.
van de adapter wist ik het al, de autovoeding nog niet geprobeerd!
nog een vraagje
als je de batt. laad met de adapter moet het toestel dan aanstaan ofniet? en hoe weetje dan of ze voldoende vol zijn of niet?
een paar ogen om mee te kijken en een vinger om af te drukken
Ik wil de PD7X niet afbreken hoor, maar... Ik moet de mijne nog opsturen...
Nu kijk ik mijn adapter en caradapter na, en... wat denken jullie??
Het heeft er niets mee te maken... (wat ik toch denk) de specs die jullie geven staat er bij mij ook op en printplaat ziet toch wel een beetje zwart.. Dus..
Ik stuur hem een van dees op en laat hem weer 72uur testen... als de print dan weer verbrand dan pak ik wel iets anders bij PIN...
"Ik moet wel zeggen, als het toestel werkt... EEN ZEER SNEL BAKSKE!!, maar..."
Ik wil de PD7X niet afbreken hoor, maar... Ik moet de mijne nog opsturen...
Nu kijk ik mijn adapter en caradapter na, en... wat denken jullie??
Het heeft er niets mee te maken... (wat ik toch denk) de specs die jullie geven staat er bij mij ook op en printplaat ziet toch wel een beetje zwart.. Dus..
Ik stuur hem een van dees op en laat hem weer 72uur testen... als de print dan weer verbrand dan pak ik wel iets anders bij PIN...
"Ik moet wel zeggen, als het toestel werkt... EEN ZEER SNEL BAKSKE!!, maar..."
bij de mijne had het er wel mee te maken daar de spanning gewoonweg het dubbele was,( maar ik : dommerik, had gedacht dat dit in het bakske op juiste spanning ging gebracht worden, misser natuurlijk)
In elk geval worden de baterijen vanaf nu opgeladen extern en zal de adapter enkel en alleen voor noodgevallen en onder strenge controle gebruikt worden.
bij de mijne had het er wel mee te maken daar de spanning gewoonweg het dubbele was,( maar ik : dommerik, had gedacht dat dit in het bakske op juiste spanning ging gebracht worden, misser natuurlijk)
In elk geval worden de baterijen vanaf nu opgeladen extern en zal de adapter enkel en alleen voor noodgevallen en onder strenge controle gebruikt worden.
Dus op uwe adapter stond er OUTPUT 14V ?????????
Edit: Added picture. Hier eentje van mijn nog steeds verbrande PD7X!!
printplaatje vervangen, maar is de HD dan ook niet verbrand?
Ik vraag mij nu toch wel af of het nog veilig is om dat ding op netspanning te gebruiken.
Hdd hangt aan PC en werkt nog perfect!! (Had misschien niet lang genoeg aan pd7x gehangen!!!, was anders ook dood)
En ter info, het was een hitachi travelstar IC25N030... 30Gb...
Maar daar zou het niet aan liggen (qua merk, model).
Ik krijg info van mensen, dat hun PD7X verbrand is en van sommigen dat die dag/nacht op het net is aangesloten (en werkt nog steeds). Dus, ik denk dat je gewoon geluk moet hebben.... En wij hebben PECH!!!!
printplaatje vervangen, maar is de HD dan ook niet verbrand?
Ik vraag mij nu toch wel af of het nog veilig is om dat ding op netspanning te gebruiken.
Heb uiteindelijk de moed gehad de drive te gebruiken zoals het moet, besluit:
- de batterijen laden snel bij via de adapter zonder dat de drive op "On" staat zonder warm te worden enz.
- de trasfers gebeuren supersnel
- DUS: eind goed al goed
Comment