Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Crumpler fototassen - ervaringen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Crumpler fototassen - ervaringen?

Wie hier heeft al ervaringen met die tassen van Crumpler? Ik heb recent in een fotowinkel een model met de naam "long shlong" gezien. Kwalitatief ziet hij goed uit. Het is een model met een lange schouder riem, zodat die ook over de lichaam kan kruisen. Het ziet er echter niet echt als een fototas uit en dat lijkt mij handig voor situaties waarin je niet te veel wilt opvallen bij potentiële dieven.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen met deze en soortgelijke tassen.
    vriendelijke groeten, Helen
    Updated WWW.HELENICA.NL
    ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

Re: Crumpler fototassen - ervaringen?

Ik heb toevallig een Crumpler Long Schlong en hij bevalt zeer goed.
    Juist om de redenen die jij noemt heb ik hem ook gekocht: hij is stevig, niet direct herkenbaar als fototas en ook nog eens enorm hip

Ik heb voor een fototassen-site al eens wat foto's van mijn tas gemaakt, vandaar de engelstalige toelichtingen.
    Ik hoop dat je hier wat aan hebt

Ze staan ook op de CameraBags site
    Nikon D70 / CP880

Comment

Waar kan je deze tassen ergens kopen?

LukeSlater

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lukeslater

LukeSlater
        Canon 10D, glass, flashes & extra's
        Fuji S602Z & extra's
        www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Bedankt voor de reactie Pascal.

Ik heb het bij een fotozaak in Breda zien staan. Wel in andere kleuren (olijf groen met wat oranje) Maar inderdaad is het ook ( zelfs 20 euro goedkoper) bij Corné te bestellen.

Is hier verder niemand die zo'n soort fototas heeft?
          vriendelijke groeten, Helen
          Updated WWW.HELENICA.NL
          ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Helen
            Bedankt voor de reactie Pascal.

Ik heb het bij een fotozaak in Breda zien staan. Wel in andere kleuren (olijf groen met wat oranje) Maar inderdaad is het ook ( zelfs 20 euro goedkoper) bij Corné te bestellen.

Is hier verder niemand die zo'n soort fototas heeft?
            Dat vroeg ik de verkoper in Hengelo ook, waar ik de tas gekocht heb. Hij beweerde dat Crumpler nog niet zo lang actief is op de Nederlandse (/Belgische) markt en nog een relatief jong merk is.

Ikzelf heb trouwens de importeur een mailtje gestuurd met de vraag waar ik ze in de buurt kan uitproberen.
            Nikon D70 / CP880

Comment

Hoi Helen,

ik heb me onlangs ook een Crumpler tas gekocht en meer bepaald het model loyal chap. Hierbij heb ik dan ook nog 2 Crisp E600 gekocht welke je perfect aan de tas kan bevestigen via 2 grote en stevige lussen aan de zijkanten van de tas. Deze kunnen handig zijn om een compact camera mee te nemen of eventuele andere kleine spullen die snel bereikbaar moeten zijn zoals batterijen of geheugenkaarstje.

Ik heb wel lang moeten zoeken naar deze tas die ik tijdens de laatste photokina ontdekt had. Op die moment hadden ze bij Crumpler namelijk al wel de nieuwe modellen bij, maar deze zijn pas sinds eind vorig jaar een beetje vlot leverbaar.

Over de kwaliteit van de tas ben ik zeer tevreden, ze is goed gemaakt en is zoals je op de fotos in de eerdere post kan zien goed afsluitbaar via een grote velcro strip en klik gespen. Om aan het onderste vak te kunnen, de zogenaamde darkroom, te kunnen moet de grote flap eerst open en vervolgens moet je de voorste rits losdoen. Dit klinkt misschien nogal onhandig, maar in de praktijk zalt het reuze mee. Het bovenste vak kan je nog met een afzonderlijke flap afsluiten met Velcro.

Let wel een beetje op met de keuze van je tas, zoals je op de foto's kan zien is het bovenste vak niet overdreven ruim. Ikzelf krijg in het bovenste vak een canon 300D met 28-135 is erop, een canon 50 mm 1.8, een kenko 1.4 teleconvertor een een canon EF25 tussenring, in de darkroom is dan nog plaats voor een drietal lenzen van een gemiddelde grootte, bij mij momenteel een canon 75-300 is, dit is wel een beetje krap, en een sigma 18-50dc.

Een interessant feature van deze tas is het third leg, dit is een extra riem die je als je de tas met grote riem gekruist over de schouder draagt kan gebruiken om de tas te stabilzeren, ze hang dan quasi op je rug en ze blijft daar ook hangen. Dit kan handig zijn tijdens het lopen en zeker bij het fietsen.

Ik ben er ondertussen ook al een aantal keer op uitgetrokken met deze tas en ze is een plezier om mee op pad te gaan. Ze draag zeer comfortabel door de brede draagriem en ik heb nu dan ook geen nek en rugpijn meer de dag nadien zoals dit met mijn vorige tas het geval was.

Ik zelf heb mijn tas bij audiophil foto in aken gehaald. Weliswaar op bestelling, ze hadden ze niet op voorraad.
              Canon 7D + grip /Canon 10-22 ef-s / Sigma 24 1.8 / Canon 17-55 ef-s IS /Canon 50 1.8 / Canon 70-200 L 4 / Canon 100-400 L / Kenko 1.4 teleconvertor en een Canon Powershot SX-10 voor het lichtere werk.

Comment

Ik heb vandaag mijn Crumpler Shrinkle besteld bij Conré, ben eens benieuwd. Ik had eerst nog wat problemen bij het kiezen van de kleuren, maar bij Conré is dat snel opgelost. En van zodra hij geleverd is, laat ik ook zeker een paar foto's en uitleg zien!
                [COLOR=DarkRed]Canon EOS 300D + EF-S 18-55mm 1:3.5-5.6

Comment

Bij Calumet Photo - A'pen verkopen ze Crumpler en hebben ze een kleine maar goede selektie in vooraad.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FransGuelinckx
                    Ik heb vandaag mijn Crumpler Shrinkle besteld bij Conré, ben eens benieuwd. Ik had eerst nog wat problemen bij het kiezen van de kleuren, maar bij Conré is dat snel opgelost. En van zodra hij geleverd is, laat ik ook zeker een paar foto's en uitleg zien!
                    Ter inlichting, Frans, die mens noemt wel Corné voor voornaam en niet Conré

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jazzaddict
                      Ter inlichting, Frans, die mens noemt wel Corné voor voornaam en niet Conré
                      Ik weet het, maar ik ben aan het typen van op een qwerty-toetsenbord. misschien daarmee. maar toch bedankt
                      [COLOR=DarkRed]Canon EOS 300D + EF-S 18-55mm 1:3.5-5.6

Comment

Working...
                      X