Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Batterij Probleem Canon A75

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Batterij Probleem Canon A75

    Hallo,

    Ik heb net een nieuwe camera gekocht, een Canon Powershot A75. De originele batterijen die er bij zaten waren snel leeg, maar dit bleek vaker voor te komen (volgens reviews). Ik had er dan ook een setje oplaadbare NiMH batterijen bij besteld van 2200mAh, van het merk "Digital". Nadat ik deze had opgeladen en in mijn camera had gestopt, melde de camera dat deze batterijen moesten worden vervangen. Ook nadat ik andere oplaadbare NiMH batterijen (van mijn discman) er in stopte, gaf de camera dezelfde melding. De beide setjes batterijen doen het prima bij mijn discman, dus leeg zijn ze niet of zo. De batterijen heb ik bij dezelfde winkel als de camera gekocht, als 1 pakket, dus ik neem aan dat ze wel geschikt zijn voor mijn camera.

    Wie kan mij vertellen waar het probleem zit?
    Mvg, Niels-Jasper

  • #2
    Re: Batterij Probleem Canon A75

    Oorspronkelijk geplaatst door njfberg
    Hallo,

    Ik heb net een nieuwe camera gekocht, een Canon Powershot A75. De originele batterijen die er bij zaten waren snel leeg, maar dit bleek vaker voor te komen (volgens reviews). Ik had er dan ook een setje oplaadbare NiMH batterijen bij besteld van 2200mAh, van het merk "Digital". Nadat ik deze had opgeladen en in mijn camera had gestopt, melde de camera dat deze batterijen moesten worden vervangen. Ook nadat ik andere oplaadbare NiMH batterijen (van mijn discman) er in stopte, gaf de camera dezelfde melding. De beide setjes batterijen doen het prima bij mijn discman, dus leeg zijn ze niet of zo. De batterijen heb ik bij dezelfde winkel als de camera gekocht, als 1 pakket, dus ik neem aan dat ze wel geschikt zijn voor mijn camera.

    Wie kan mij vertellen waar het probleem zit?

    Mvg, Niels-Jasper

    Waarschijnlijk hebben ze in de winkel de orginele herlaadbare batterijen en batterijlader verwijderd.

    De batterijen die erin zetten zijn Sanyo 2100, 2300 mAh of Fameart 2300 mAh.
    Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

    Comment


    • #3
      Re: Batterij Probleem Canon A75

      Ik heb net hetzelfde toestel gekocht en gebruik de groen /oranje 'GP' NiMH 2100 batterijen daarin.
      Werkt perfect hier.
      In de doos van de camera zaten alkaline type batterijen, maar ben vergeten welk merk.
      Oplaadbare batterijen/lader zaten er niet bij en dit staat ook niet op de zijkant van de doos, waar de andere dingen die er wel inzate beschreven staat.

      Jo.
      A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
      Nikon stuff

      Comment


      • #4
        Re: Batterij Probleem Canon A75

        De originele batterijen (gouden, Panasonic) die er bij zaten, deden het wel. Alleen die zijn alweer leeg. Het probleem zit bij de andere, die ik er bij had gekocht (de onderste van de webpagina). Deze batterijen werken dus niet.
        Last edited by njfberg; 17 februari 2005, 20:07.

        Comment


        • #5
          Re: Batterij Probleem Canon A75

          Het is opgelost! Ik heb de batterijen 2x helemaal opgeladen en ontladen, en nu doet mijn camera het wel met de batterijen. iig hartelijk dank voor de reacties

          Comment

          Working...
          X