Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Op zoek nr rugzak

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Op zoek nr rugzak

Hallo,

Ik ben op zoek naar een rugzak om mijn groeiende collectie aan materiaal in te steken.
    De tamrac velocity 7 of 9 vond ik wel interessant omdat je de rugzak naar voor kan schuiven om zo snel aan je materiaal te geraken. Werkt dat echt handig? En wat zijn min of meer de richtprijzen voor deze?

En zijn er andere merken die ook zoiets in hun gamma hebben?
    Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

Re: Op zoek nr rugzak

De 9 moet je kunnen vinden rond €75...

Het systeem is echt zo handig als het lijkt, dus gewoon zak naar voor draaien, camera eruit/lens wisselen en zak terug naar achter...
    Draagcomfort is ook meer dan OK en wordt het wat te zwaar, dan kun je de heupgordel ook nog aandoen. Die helpt trouwens ook als je veel moet bukken/klimmen, want zonder kun je die zak wel eens ongewild voor je buik krijgen...
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ODB
      Hallo,

Ik ben op zoek naar een rugzak om mijn groeiende collectie aan materiaal in te steken.
      De tamrac velocity 7 of 9 vond ik wel interessant omdat je de rugzak naar voor kan schuiven om zo snel aan je materiaal te geraken. Werkt dat echt handig? En wat zijn min of meer de richtprijzen voor deze?

En zijn er andere merken die ook zoiets in hun gamma hebben?
      Volgens mij niet erg handig. Heb het zelf geprobeerd en uiteindelijk gekozen voor de Lowepro. Als je de Velocity naar voor brengt bij normale lengte van de schouderband, dan moet je je armen op schouderhoogte brengen om je spullen eruit te halen en dit vind ik nogal onhandig. Om je gerief goed te kunnen bereiken moet je de tas vrij laag dragen. Als de tas naar voor wordt gebracht draait gans het zootje van de minste torsie van je romp weer mee naar achter. Je moet eigenlijk de tas met één hand stabiliseren en met de andere hand je spullen eruit halen. Als je diep moet tasten, niet praktisch. Bovendien hangt alle gewicht aan één schouder terwijl bij de Lowepro het gewicht mooi verdeeld is over de beide schouders. Kwaliteit van Lowepro is ook stukken beter en kost niet zoveel meer. Deze rugzak moet je wel telkens afnemen om spullen eruit te halen. Maar je hebt ook een zeer goed overzicht van je spullen. Goed voor iemand die nogal op orde is gesteld.
      Raadgevingen van een kinesist die erg gesteld is op het goed gebruik van de rug. Dit noemt men dan rugschool !!

Groetjes,
      Pol.
      Last edited by enero; 17 februari 2005, 18:33.
      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens
        Om je gerief goed te kunnen bereiken moet je de tas vrij laag dragen. Als de tas naar voor wordt gebracht draait gans het zootje van de minste torsie van je romp weer mee naar achter. Je moet eigenlijk de tas met één hand stabiliseren en met de andere hand je spullen eruit halen. Als je diep moet tasten, niet praktisch. Bovendien hangt alle gewicht aan één schouder terwijl bij de Lowepro het gewicht mooi verdeeld is over de beide schouders. Kwaliteit van Lowepro is ook stukken beter en kost niet zoveel meer.
        Hier moet ik toch even tegen ingaan...
        Om te voorkomen dat hij naar voor zwiept het je net die heupband...
        Ik heb er geen problemen mee om mijn spullen er gemakkelijk uit te halen (ben 1.90m).

Kwalitatief staan TamRac en Lowepro absoluut op dezelfde hoogte! Ik heb ondertussen 3 Lowepro's en 2 Tamrac's en merk geen enkel verschil, zelfs niet bij mijn vrij intensief gebruik heb minimaal altijd 2 tassen in de auto liggen en 1 zak mee op stap als het maar even kan...).
        Prijstechnisch daarentegen zit Lowepro een stuk duurder dan Tamrac voor ongeveer dezelfde tas.
        Mijn verzameling bestaat uit:
        * Lowepro nova mini voor mijn 602 en toebehoren
        * Lowepro nova 4: eerste "opslagtas"
        * Lowepro Trim Trekker: komt maar zelden de deur uit, maar toch een gemakkelijke: kan als schoudertas en als rugzak gebruikt worden
        * Tamrac Velocity 9: mijn dagdagelijkse tas, wordt gevuld naar behoefte
        * Tamrac Pro 12: mijn complete opslagtas, daarin zit alles wat op dat moment niet in de Velocity zit...

De Velocity gebruik ik dus het meest en heeft mij (nieuw) €65 gekost, op hetzelfde moment de TrimTrekker gekocht (€165), maar die gebruik ik dus eigenlijk te weinig. Op zich een handige tas met die schuif onderaan, maar ja...
        Canon 10D, glass, flashes & extra's
        Fuji S602Z & extra's
        www.CooMa.be BD0176BE

Comment

ben toch content van mijn velocity 9
          Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
          Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

ben erg tevreden over mijn velocity 7!
            Canon 300D, Canon EFS 18-55 IS en een Tamron MACRO 1:2 AF 70-300mm F/4-5.6 Di LD
            wishlist 430 EX

Comment

Ben erg tevreden over mijn Lowepro Nature Trekker AW II alhoewel hij feitelijk al te klein is .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele
                Ben erg tevreden over mijn Lowepro Nature Trekker AW II alhoewel hij feitelijk al te klein is .

IK heb deze eventjes gehad, maar heb hem weggedaan omdat hij zooooo groot is.
                Als je de nature trekker wegdoet .... pm me maar.

EDIT: reageer ik op een bericht van een paar maanden oud... ...goed bezig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jaded
                  EDIT: reageer ik op een bericht van een paar maanden oud... ...goed bezig.
                  De originele post is van "Yesterday, 11:42"

Maar ik doe mijn Trekker niet weg hoor, hij is wel te klein voor alles maar aan de andere kant wél al zwaar genoeg. Beetje keuzes maken welke lenzen er in gaan en welke niet. 'k Heb al een hele verzameling .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele
                    De originele post is van "Yesterday, 11:42"

Maar ik doe mijn Trekker niet weg hoor, hij is wel te klein voor alles maar aan de andere kant wél al zwaar genoeg. Beetje keuzes maken welke lenzen er in gaan en welke niet. 'k Heb al een hele verzameling .
                    Zat naar de join date te kijken.

Voor al mijn lenzen zal hij ook te klein zijn, maar de classic versie die ik nu heb is véél te klein. En vooral niet hoog genoeg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CooMa
                      Hier moet ik toch even tegen ingaan...
                      Om te voorkomen dat hij naar voor zwiept het je net die heupband...
                      Ik heb er geen problemen mee om mijn spullen er gemakkelijk uit te halen (ben 1.90m).

Kwalitatief staan TamRac en Lowepro absoluut op dezelfde hoogte! Ik heb ondertussen 3 Lowepro's en 2 Tamrac's en merk geen enkel verschil, zelfs niet bij mijn vrij intensief gebruik heb minimaal altijd 2 tassen in de auto liggen en 1 zak mee op stap als het maar even kan...).
                      Prijstechnisch daarentegen zit Lowepro een stuk duurder dan Tamrac voor ongeveer dezelfde tas.
                      Mijn verzameling bestaat uit:
                      * Lowepro nova mini voor mijn 602 en toebehoren
                      * Lowepro nova 4: eerste "opslagtas"
                      * Lowepro Trim Trekker: komt maar zelden de deur uit, maar toch een gemakkelijke: kan als schoudertas en als rugzak gebruikt worden
                      * Tamrac Velocity 9: mijn dagdagelijkse tas, wordt gevuld naar behoefte
                      * Tamrac Pro 12: mijn complete opslagtas, daarin zit alles wat op dat moment niet in de Velocity zit...

De Velocity gebruik ik dus het meest en heeft mij (nieuw) €65 gekost, op hetzelfde moment de TrimTrekker gekocht (€165), maar die gebruik ik dus eigenlijk te weinig. Op zich een handige tas met die schuif onderaan, maar ja...
                      Hallo CooMA,

De bemerkingen die ik hier maak zijn wellicht ingegeven omwille van enige beroepsmisvorming. Dagelijks moet ik pleiten tegen mijn patiënten om hun rug op de goeie manier te leren gebruiken. Ik ben dan ook de eerste die uiterst alert ben bij de aanschaf van accessoires die enigzins mijn rug zouden op de verkeerde manier belasten.
                      Ik heb de Mini Trekker AW gekocht voor 105€ terwijl in diezelfde winkel de Velocity 9 75€ kostte.

Groetjes,
                      Pol.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Working...
                      X