Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CCD Cleaning en Sensor Brush

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• CCD Cleaning en Sensor Brush

Heb gisteren in een magazine info over de sensor brush gelezen, is dit te betrouwen en is dit beter dan de sensor swaps?
    Gisteren ook in fotohandel binnengeweest en die verkochten geen sensor swaps zeiden ze, toestel moest door canon gekuist worden

Bedankt voor de tips

Koen
    www.knfotostudio.be

Re: CCD Cleaning en Sensor Brush

Oorspronkelijk geplaatst door killerke101
    Heb gisteren in een magazine info over de sensor brush gelezen, is dit te betrouwen en is dit beter dan de sensor swaps?
    Gisteren ook in fotohandel binnengeweest en die verkochten geen sensor swaps zeiden ze, toestel moest door canon gekuist worden

Bedankt voor de tips

Koen
    Ik gebruik de sensor brush, werkt prima.
    Wel rechtstreeks in Canada te bestellen.

Comment

Dit maakt toch geen krassen op de ccd?
      www.knfotostudio.be

Comment

Dit maakt toch geen krassen op de ccd?
        Dat lijkt me sterk aangezien er boven de CCD/CMOS nog een extra filter zit
        Canon 10D, glass, flashes & extra's
        Fuji S602Z & extra's
        www.CooMa.be BD0176BE

Comment

kan ik dat dan niet met een gewoon borsteltje wegdoen?
          www.knfotostudio.be

Comment

kan ik dat dan niet met een gewoon borsteltje wegdoen?
            Het borsteltje moet wel heeeeel erg schoon zijn en bovendien statisch. Persoonlijk zou ik het niet proberen aangezien de kans bestaat dat je juist meer stof op het filter legt in plaats van dat je er stof vanaf haalt.
            Groeten,

Albert Jan

Website AJH
            lidnummer: BD0371NL

Comment

veel geluk!

kans is groter dat je met een borsteltje stof aanbrengt ipv stof wegneemt (ik spreek hier uit eigen ondervinding)

ipv een borsteltje kun je beter een stofvrij doekje nemen en dat ergens rond lijmen. dan daarmee over je sensortje gaan.
              edit: ivm met die statische doekjes: kan dat geen kwaad voor de ccd/cmos electronica?
              foto als spiegel of als venster?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door parakiet
                edit: ivm met die statische doekjes: kan dat geen kwaad voor de ccd/cmos electronica?
                Voor zover mij bekend (maar ja, wat weet ik er van ) geeft het niets. Die Sensor Brush borsteltjes zijn ook statisch, dus ik ga er vanuit dat dat geen problemen oplevert.
                Groeten,

Albert Jan

Website AJH

Comment

Voor "klein onderhoud" gebruik je gewoon best een goede blaaspeer (zonder borsteltjes)...
                  Wanneer ik daarmee de stofjes/vlekjes niet wegkrijg (en die zijn hinderlijk op foto's), pas dan haal ik eclipse en pecpads boven...
                  Canon 10D, glass, flashes & extra's
                  Fuji S602Z & extra's
                  www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CooMa
                    Voor "klein onderhoud" gebruik je gewoon best een goede blaaspeer (zonder borsteltjes)...
                    Wanneer ik daarmee de stofjes/vlekjes niet wegkrijg (en die zijn hinderlijk op foto's), pas dan haal ik eclipse en pecpads boven...
                    Voor mij hetzelfde. GIOTTO Blaaspeer en Eclipse voor de echt hardnekkige stofjes.
                    Groeten,

Albert Jan

Website AJH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajh
                      Voor mij hetzelfde. GIOTTO Blaaspeer en Eclipse voor de echt hardnekkige stofjes.
                      Zijn jullie niet bang om die ccd te kuisen?? Ik heb schrik dat ik mijn camera om zeep zou helpen....

Stel dat ik de camera wil binnenbrengen bij Canon, weet iemand hoeveel zoiets kost en hoelang je dan je camera kwijt bent?
                      #BD1024BE# ------------------- http://www.sallybelgium.be -------------------
                      Canon EOS 6D - Canon EOS 40D - Speedlite 580EX - Canon 24-105L IS - Canon 70-200L IS f2.8 - Canon 100-400L IS - Sigma 12-24 - Sigma 8-16 - Tamron 24-75

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sallybelgium
                        Zijn jullie niet bang om die ccd te kuisen?? Ik heb schrik dat ik mijn camera om zeep zou helpen....

Stel dat ik de camera wil binnenbrengen bij Canon, weet iemand hoeveel zoiets kost en hoelang je dan je camera kwijt bent?
                        De éérste keer met trillende handjes Nu schroef ik hem gewoon open en schoonmaken dat ding

Nee serieus, het schoonmaken stelt echt niets voor en mits je normaal voorzichtig bent kan er niets fout gaan. Zorg voor goed opgeladen accu's, zorg dat je alles onder handbereik hebt en heel belangrijk, zorg dat je goed licht hebt zodat je ziet wat je doet. Ieder keer opsturen wordt erg duur en is bovendien erg onhandig.
                        Groeten,

Albert Jan

Website AJH

Comment

ik denk niet dat het zo gevaarlijk is, als canon deze moet kuisen is dit betalend, weet voor nikon was dit gratis werd me gezegd en als canon het zou doen, zou er nog kans zijn dat dit niet volledig gekuist was.

Killerke
                          www.knfotostudio.be

Comment

Working...
                          X